שתף קטע נבחר

"10% מפרסומות הלפ"מ עלולות להיות מנוצלות לטובת ארגוני טרור"

ח"כ עודד פורר מבקש מיו"ר ועדת הכספים משה גפני לקיים דיון, כדי לגבש דרכים לוודא שלשכת הפרסום הממשלתית לא תפרסם אצל יוצרי סרטונים, המנצלים פלטפורמה זו למימון טרור מכספי משלם המיסים הישראלי

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) דורש לדון בוועדת הכספים של הכנסת בדרכים למנוע את האפשרות שפרסומת של לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) תועלה ברשתות החברתיות יחד עם סרטונים של ארגוני טרור וארגונים ניאו-נאציים.

 

פורר מציין שלשכת הפרסום הממשלתית מממנת ב-4 מיליון שקל פרסום בסרטוני וידאו ביוטיוב ובפייסבוק. לטענתו, כ-10% מתוכם - כ-400 אלף שקל - הם הזרמה פוטנציאלית לפרסומות המממנות ארגוני טרור וארגונים ניאו-נאצים. הארגונים המפיקים את הסרטונים מקבלים כסף עבור עצם העלאת הסרטונים או עבור הקלקה על האתר המפרסם.

 

פורר מבקש מיו"ר הוועדה, משה גפני, לקיים דיון דחוף כדי לגבש דרכים לוודא שלשכת הפרסום הממשלתית לא תפרסם אצל יוצרי סרטונים, שינצלו פלטפורמה זו למימון ארגוני טרור באמצעות כספי משלם המיסים הישראלי.

 

לדברי פורר, לפני כשבוע פתחה חברת הפרסום הפרוגרמטי "ארטימדיה" קמפיין נגד פרסום של ישראלים ביוטיוב ובפייסבוק.

 

הקמפיין כלל ציטוט של מיכה לייקין אבני, בנו של ריצ'ארד לייקין המנוח, שנרצח בפיגוע בירושלים לפני כשנה, שלפיו יוטיוב מרוויחה מיליונים מסרטוני הסתה. כן כלל הקמפיין את הסיסמה "כל מי ששם כספו ביוטיוב צריך להתבייש היום".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים