שתף קטע נבחר

לצאת מהקופסה: הפרסומות שהלכו רחוק כדי לפרוץ דרך

פרסומאים צריכים להפגין יצירתיות ומקוריות כדי להתבלט ולהיזכר מתוך ים הפרסומות שמוצע לנו במהלך חיי היומיום. ערן יסעור ליקט 10 פעילויות שיווקיות חדשניות, מקוריות ומאד לא שגרתיות שלא ישאירו אתכם אדישים. כתבה ראשונה בסדרה

 

חושבים רחוק, ומקורי. מטרת העל של משווקים בכל רחבי העולם היא לגרום לקהל היעד שלהם לאהוב את הפרסומת או המהלך השיווקי אותו יצרו. בכל תהליך העבודה הם מחפשים כיצד "לצאת מן הקופסה", כדי שהציבור לא ירגיש מיאוס או מותקף מפעילויות השיווק. תוצאה המאמץ, מולידה לקמפיינים פשוט יפהפיים. אז בלי הקדמות מיותרות, בואו נצא למסע עולמי של פרסום פורץ דרך.

 

כתבות נוספות מאת ערן יסעור

 

אנחנו מתחילים עם קמפיין שנועד לעורר מודעות לסכנה הבריאותית שבחשיפה מוגזמת לשמש. האגודה המקומית למלחמה בסרטן לקחה את מודעת הפרסום שלה צעד אחד קדימה, ושילבה בו גם דיספנסר, שאיפשר להימרח "על המקום" בקרם הגנה.

ומהסכנה שבשמש, לסכנה שבכביש: כנסיה מקומית ניסתה להעביר עד כמה מסוכן לשלוח הודעות בזמן נהיגה. היא ניצלה את שלט ההכוונה שמוצב לידה על מנת להעביר מסר חזק ומניע לפעולה המסוכנת.

מותג חטיפי השוקולד, קיט קט, ידוע באסטרטגיה השיווקית שלו - "קחו הפסקה, קחו קיט קט". מה מתחבר יותר למושג "הפסקה" מאשר ספסל שנראה בדיוק כמו חטיף קיט קט מעורר תאבון?!

משווק ספריי נגד קרציות ופרעושים לבעלי החיים מצא דרך מקורית כיצד לגרום להולכים בקניון להבין עד כמה מטריד זה יכול להיות, והציב את המודעה על רצפה של הקומה התחתונה.

יצרנית המשקאות, פפסי, השיקה משקה דל בסוכר. עד כמה הוא "לייט" (קל)? השלט שהונח על המשאית שמובילה אותו לא מותיר מקום לספק:

 

תזמון ומיקום הם תנאים מאוד חשובים בתחום השיווק. לכן ניתן להבין מדוע בחרה משווקת בוטנים מלבנון למקם את המודעה שלה דווקא באותו השבוע בו נבחר דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב ובדיוק באותו העמוד בו מוקמה תמונתו.

 

היא רכשה מודעת פרסום עם כותרת דו משמעית משעשעת: "The world has gone nuts" (מתפרש כ-"העולם עובר לבוטנים" וגם כ-"העולם השתגע") שמתייחסת במפורש לבחירתו של טראמפ לנשיא.

 

ומה תגידו על הרעיון המבריק של אתר חיפוש עבודה בגרמניה, שתלה על מכונות ממכר אוטומטיות פוסטר, שמציג "כאילו" את העובד הדפוק שבתוך המכונה ומציע לכולם לנסות ולשדרג את עצמם לעבודה חדשה?

ומהאיש שבמכונה, לאישה שמנהרה. מסעדה שממוקמת בתחנת מנוחה על הכביש המהיר מצאה דרך מקורית לפרסם את מרכולתה באחת מהכניסות למנהרה שמובילה אליה:

אחד הכללים החשובים בשיווק הוא "דע את מתחריך". אפשר לראות שצוות השיווק של בורגר קינג לקח את הכלל ויישם אותו אחד לאחד. הם תלו את הכיתוב "למה לאכול עם ליצן (רמז לקמע של המתחרה מקדונלדס) כשאפשר לאכול אצל המלך (רמז למילה 'קינג')", בדיוק מתחת לשלט הכניסה לסניף שלהם

ונסיים ביריבות הכי ותיקה בספר: מותג פולקסווגן פנה לקהל היעד העיקרי שלו - הגברים - והראה על רצפת אחת המשתנות באירופה למי מציבור הנהגים יש "יותר גדול".

 

 

הכותב הוא מומחה לשיווק ולמותגים ומייצג בישראל את פרסי החדשנות הבינלאומיים של "מוצר השנה".

 


פורסם לראשונה 04/03/2017 08:03

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים