שתף קטע נבחר

סנאפ זינקה ביום המסחר הראשון ב-44%

החברה האם של סנאפצ'ט שהונפקה במחיר של 17 דולר למניה, החלה להיסחר בבורסה של ניו יורק, וזינקה ל-24.5 דולר למניה במחזור עצום של 215 מיליון מניות. שווי השוק שלה קפץ לכ-28 מיליארד דולר, פי 2.5 משל מתחרתה טוויטר

מניית סנאפ נסקה היום (ה') ב-44.3% - יום המסחר הראשון שלה - לשווי של 24.5 דולר, הגוזר לה שווי שוק של כ-28.4 מיליארד דולר. אתמול בערב השלימה סנאפ את ההנפקה, שבה נקבע שווי ראשוני של 17 דולר למניה. סנאפ, החברה האם של אפליקציית סנאפצ'ט, נסחרת בבורסה של ניו יורק תחת הסימול SNAP.

הנפקת מניות סנאפ בוול סטריט (צילום: AP) (צילום: AP)
הנפקת מניות סנאפ בוול סטריט(צילום: AP)
 

המסחר במניה החל כשעה ו-50 דקות לאחר פתיחת המסחר בניו יורק: ב-30 הדקות הראשונות ריכזה סנאפ מחזור ענק של 100 מיליון מניות ובתום המסחר עומד המחזור במניה על כ-215 מיליון מניות.

 

שווייה של סנאפ גדול כמעט פי 3 מזה של מתחרתה טוויטר, ששווה כ-11.5 מיליארד דולר, והיא אף עוברת את הרשי, ששווה 22.6 מיליארד דולר. לפי מרקטווץ', היא עוקפת בשוויה את מרבית המניות במדד S&P 500.

 

סנאפ גייסה במסגרת ההנפקה 3.4 מיליארד דולר – הגיוס הגדול ביותר מאז הנפקת עליבאבא ב-2014. שווי השוק הראשוני של החברה שבו פתחה את המסחר עומד עד 24 מיליארד דולר בקירוב.

מייסדי סנאפ בובי מרפי (משמאל), אוון שפיגל (מרכז) ונשיא בורסת ניו יורק תומאס פארלי (צילום: EPA) (צילום: EPA)
מייסדי סנאפ בובי מרפי (משמאל), אוון שפיגל (מרכז) ונשיא בורסת ניו יורק תומאס פארלי(צילום: EPA)
 

על פי התשקיף, ב־2016 עמדו ההכנסות של סנאפצ'ט על 404.48 מיליון דולר - עלייה בשיעור חד מאוד של 589.5% לעומת 2015. מצד שני, עם ההכנסות גדלו גם ההפסדים: סנאפ סיימה את השנה עם עלייה של 36.3% בגודל ההפסד ל־520.29 מיליון דולר. זאת, לנוכח עלייה של 110% בהוצאות החברה, שהגיעו ל־924.87 מיליון דולר.


פורסם לראשונה 02/03/2017 18:42

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
הנפקת סנאפ בוול סטריט
צילום: EPA
מומלצים