שתף קטע נבחר

לאחר הפקקים: תחנת רכבת השלום תיפתח כבר מחר

פרסום ראשון: שר התחבורה ישראל כץ הנחה לפתוח את תחנת רכבת השלום בתל אביב מחר בחמש בבוקר בהתאם להערכת מצב שבוצעה ברכבת ישראל בשל עבודות הרכבת הקלה. התחנה הייתה אמורה להיפתח רק ביום ראשון בבוקר

 

 

מקדימים את פתיחת הרכבת על רקע תמונות עומסי התנועה הכבדים בגוש דן: שר התחבורה ישראל כץ הנחה היום (ד') לפתוח את תחנת רכבת השלום בתל אביב כבר מחר בחמש בבוקר במקום תאריך היעד המקורי ביום ראשון. כך נודע ל-ynet.

 

ההחלטה התקבלה לאחר הערכת מצב שהתקיימה ברכבת ישראל ולאחר שהתברר כי עבודות הכרייה של הקו האדום במסגרת עבודות הרכבת הקלה עומדות בקצב המאפשר להקדים את התחנה.

עומס בתחנת הרכבת השלום בתל אביב, הבוקר (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
עומס בתחנת הרכבת השלום בתל אביב, הבוקר(צילום: מוטי קמחי)

וגם באוטובוסים (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
וגם באוטובוסים(צילום: מוטי קמחי)

 (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
(צילום: מוטי קמחי)

תושבי גוש דן התעוררו הבוקר שוב להתמודדות בפקקים בעקבות סגירת תחנת רכבת השלום. אתמול נרשמו בתל אביב עומסי תנועה כבדים מאוד, בעיקר בצירים המרכזיים כדרך נמיר, בגין וקפלן. רחובות עמוסים אחרים הם שדרות רוטשילד, אלנבי, לוינסקי, הרצל, מלצ'ט, דרך השלום, משה דיין, ויצמן, הרברט סמואל, יגאל אלון, לה-גארדיה, המסגר והחשמונאים. נוסעים נטשו אוטובוסים והמשיכו ברגל ברחובות המרכזיים, בעקבות העומסים.

 

"כרגע ההעירכות שלנו היא לחזור מחר לשגרה רגילה החל מהבוקר, אלא אם כן יקרה איזה משהו שלא צפינו", הבטיח מוקדם יותר מאיר חן, מנהל הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה. "כרגע גם הרכבת וגם התחבורה הציבורית נערכות ליום חמישי רגיל, ללא סגירה", הוסיף.

 

חן טען כי הוא לא הופתע מהעומסים בגוש דן: "הודענו מראש שיהיו פקקים משום שאנשים מעדיפים לנסוע ברכב פרטי. לא הייתה דרמה מיוחדת, גם ככה תל אביב בשעות האלה פקוקה. מי שהעדיף לנסוע ברכב פרטי שלא יתלונן, שיבלה יותר זמן על הכביש. מי שהעדיף תחבורה ציבורית הגיע יותר מהר. אי אפשר לייצר פתרונות קסם".

 

במד"א תיגברו הבוקר את מערך האופנועים והאופניים החשמליים בתל אביב במטרה לא לפגוע בזמני התגובה במקרי חירום. מנכ"ל מד"א אלי בין אמר: "שמנו לעצמו למטרה לוודא כי זמני התגובה של מד"א לא ייפגעו בעקבות העבודות, ואני יכול להבטיח שאנו עושים את כל מה שנדרש לשם כך".

 

דובר חברת "דן", איתן פיקסמן, התייחס גם הוא לעומסים הכבדים באזור ת"א ואמר: "אנחנו עובדים בתנאים כמעט בלתי אפשריים במטרופלין הכי עמוס בעולם. זה לא ייאמן - חופרים מלמטה, חופרים מלמעלה, תשתיות מאוד צרות, מאות אלפי רכבים נכנסים בכל שנה ושנה. אנחנו מגיעים לפרשת דרכים ואני סומך על מקבלי ההחלטות כי כולנו נגיע לאותה מסקנה - או תחבורה ציבורית או רכב פרטי בשעות הפיק בתוך ת"א ובערים הראשיות. אין דרך אחרת".

 

לדברי פיקסמן, לכאוס התחבורתי שהורגש אתמול ברחובות ת"א אין קשר ישיר לסגירת תחנת השלום: "זה סימפטום. אתמול באלנבי הייתה עמידה של שעה וחצי. אין לה כל קשר לחפירה בתחנה הזאת. התשתיות צרות ומספיק שרכב פרטי, אמבולנס או אופנוע נתקעים, וכל ת"א תוך דקות עומדת מלכת".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
המראות ברכבת
צילום: מוטי קמחי
מומלצים