שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    ימאהה T-Max חדש ברכיבה ראשונה - מעולה כתמיד
    שיפורים עדינים במראה ובמנוע, שינויים נרחבים יותר באבזור ובסיס שונה לחלוטין, אמורים להריץ את ימאהה T-Max מספר שנים נוספות בצמרת עולם הקטנועים. רכבנו עליו לראשונה

    כאשר החלה ימאהה לפתח את הדור החדש של ה-T-Max, קטנוע העל שהפך במידה רבה את תעשיית הרכב הדו-גלגלית על פיה, בחרה החברה היפנית שלא לבצע מהפכות משמעותיות ביכולותיו. ככה זה כאשר אתה מוביל בבטחה וללא תחרות אמיתית את הקטגוריה במשך שנים ארוכות. מוכר רבע מיליון כלים מסוגו במהלך השנים, כ-500 מהם רק ב-2016 בישראל. במצב שכזה, אף אחד לא רוצה לקחת סיכון ולחסל את התרנגולת המטילה ביצי זהב.

     

    טוב: איכות, התנהגות, טכנולוגיה.

    בסדר: ביצועים

    טעון שיפור: תנוחת רכיבה, מחיר

     

     (יצרנית)
    (יצרנית)
     

     

    מתחרים: ב.מ.וו C600-C650, הונדה X-Adv, קימקו AK550 (בעתיד)

    מחיר (בסיס): 82 אלף שקלים

     

     (יצרנית)
    (יצרנית)

     

    כך שלכבוד שנת הדגם הנוכחית הגיע T-Max חדש בשלוש גרסאות שונות לקהלי יעד חדשים. האחת בסיסית (עם בקרת משיכה), האחרת היא גרסת SX עם אפשרות בחירה בין שתי רמות הספק, בעוד השלישית עונה לשם DX ומוסיפה לחובבי הנוחות מיגון רוח מתכוונן חשמלית, חימום לידיות הכידון והמושב ומערכת בקרת שיוט - כולם נשלטים ממתגים על הכידון ומנוהלים על-גבי מסך בלוח המחוונים החדש.

     

    אז המראה הכללי מוכר, אבל מכלולים עדכניים. המנוע נותר כמעט-זהה, בזמן ששלדת האלומיניום חדשה לחלוטין (עם שלדת זנב מפלסטיק), זרוע האלומיניום האחורית ארוכה יותר, וכתוצאה מכך ירד גם המשקל העצמי ב-9 ק"ג לעומת הדור היוצא. כמקובל כיום, הארסנל האלקטרוני מכובד ונפרש על פני שלוש גרסאות שונות של הקטנוע החדש שחולקות בסיס מכאני אבל מכוונת לקהלי יעד שונים.

     

    יתרונות: כמו דגמיו הקודמים, גם ה-T-Max החדש מרגיש איכותי מאוד. החל באיכות ההרכבה (בדרך כלל), דרך האופן בו כל רכיב מתנהג וכלה בתחושה

    השלמה והמאוזנת. חוויית הרכיבה אינה חדשה, שכן הקטנוע של ימאהה מרגיש עדיין יציב מאד על הכביש, עם היגוי מעט קליל מבעבר. מערכת הבלימה מצוינת והמנוע מייצר את אותו כוח-משיכה חלק ונטול מאמץ. פעולת המערכות החדשות, בין אם בקרת המשיכה או מיגון הרוח המתכוונן, מרשימה ומוסיפה לתחושת האיכות הכוללת. ובכלל, השינוי העיקרי בהתרשמות מהקטנוע הזה שמורה בעיקר למערכות ההיקפיות והאבזור המיישרים קו עם האיכות הכללית המאד גבוהה לה הורגלנו.

     

    ה-T-Max החדש מציע תפעול ללא מפתח, כולל הנעה, תדלוק או פתיחת תא מטען המכיל קסדה מלאה אחת או שתיים בגודל שלושה-רבעים. יש גם אפליקציה שמאפשרת לך לדעת איפה הקטנוע שלך חונה, ומציגה שלל מידע אודות הנסיעה.

     

     (יצרנית)
    (יצרנית)

     (יצרנית)
    (יצרנית)

     (יצרנית)
    (יצרנית)

     

    חסרונות: לקטנוע של ימאהה מנוע חזק ומוכר, אבל עם כל הכבוד לזהירות שבשינויים, אפשר - ולטעמי גם ראוי - היה לשדרג את הכוח במקביל לכיול מחודש של הואריאטור. במקום, קיבלנו ירידה קלה בהספק המרבי. חבל. הביצועים טובים כבעבר, אבל השיפור לעומת הדגם הקודם קל למדי, ולא בטוח שזה מספיק מול התחרים.

     

    מערכת ה-ABS נכנסת מוקדם מדי לפעולה מאחור, ויש עוד. תנוחת הרכיבה שונתה קלות והכידון כעת קרוב וגבוה יחסית, עם תחושה של ישיבה על הכלי, ולא בתוכו. מדרסי הרגליים קטנים ומכונסים בזווית המאלצת תנוחה לא טבעית לעיתים של כפות הרגליים.

     

    תא המטען הקדמי מרגיש פחות איכותי מהרמה המאד גבוהה של שאר חלקי הקטנוע, לסיום, מצב ניהול מנוע (ב-SX ו-DX) "מוחלש", הרגיש מיותר, והפך את הקטנוע לאיטי ו"כבד". עם בקרת משיכה יעילה, אין באמת סיבה לסרס את המנוע עם המערכת הזו.

     

     (יצרנית)
    (יצרנית)

     (יצרנית)
    (יצרנית)

     

    סיכום: אחרי רכיבה ראשונה, אפשר להבין מדוע בחרה ימאהה באבולוציה, ולא רבולוציה של הקטנוע המצליח שלה, עם שיפורים הנדסיים עמוקים אך מעט מאד השפעה על חוויית הרכיבה. בסופו של יום זו תוספת האבזור שמביאה את הT-Max לעידן הנוחות והבטיחות שכרגע לפחות, נדיר למצוא בקטנועים.

     

    לטעמי, דגם הבסיס (הזול ביותר) הוא גם הרכישה המועדפת, שכן על ה-SX היקר ב-4,000 אפשר לוותר. ה-DX שמגיע עם אבזור מכובד ומרחיב את טווח יכולת המגה-סקוטר הזה, נשמע מעניין יותר. הוא יקר ב-8,000 שקלים אבל התוספות שהוא מציע, הגיוניות יותר. והשורה התחתונה - מגבלת הכסף היא הבעיה היחידה של ימאהה T-Max, שכן כקטנוע, הוא עדיין בצמרת המאד גבוהה של השוק המקומי והעולמי.

     

     (יצרנית)
    (יצרנית)

     

    ימאהה T-Max

    מנוע: טווין, 530 סמ"ק, 4 שסת' לציל', קירור נוזל

    הספק מרבי: 45.3 כ"ס ב-6,250 סל"ד

    מומנט מרבי: 5.3 קג"מ ב-5,250 סל"ד

    הינע: וריאטור

    בסיס גלגלים (ס"מ): 157

    משקל (ק"ג): 213 (רטוב)

    מיתלים (קדמי-אחורי): הפוך, מונושוק

    בלמים (קדמי-אחורי): שני דיסקים (267 מ"מ) - דיסק (282 מ"מ). ABS

    מחיר: 82 אלף שקלים

     

    הכתב היה אורח חברת ימאהה 

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "ימאהה T-Max חדש ברכיבה ראשונה - מעולה כתמיד"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים