שתף קטע נבחר

קיה פיקנטו בנהיגה ראשונה - הטובה הפכה טובה יותר

מכונית המיני של קיה עשתה אצלנו היסטוריה, ובארבע השנים האחרונות זכתה פעמיים בתואר הנמכרת ביותר בישראל. כעת היא מגיעה בגרסה עדכנית עם שיפורים רבים והבטחה לחבילה אטרקטיבית עוד יותר. לקחנו אותה למבחן ראשון

במה נהגנו: קיה פיקנטו (דור 3)

מתחרים: יונדאי i10, שברולט ספארק

מתי אצלנו: עכשיו

מחיר הגרסה הנבחנת: 80 אלף שקל

 

 

בעד: תא נוסעים, אבזור, מערכות בטיחות

נגד: יחידת כוח (מנוע-גיר)

 

בגדול: מאז הושקה כאן ב-2011 קיה פיקנטו, זכתה המיני הקוריאנית למחמאות על מראה חיצוני ותא נוסעים שהרגישו איכותיים מהמקובל, יחד עם מרחב פנים והתנהגות כביש ראויים. בינתיים נפל דבר בשוק הרכב המקומי, והמכונית הקטנה של קיה לא רק הפכה לרבת המכר של הקטגוריה, אלא קבעה היסטוריה והפכה ל-לא-משפחתית הראשונה שזוכה בתואר מלכת המכירות של השוק כולו (2013 ו-2015). אפילו בשנת השיווק האחרונה שלה הצליחה הפיקנטו לסיים במקום השני בשוק, הישג מאד יוצא דופן.

 

הדור השני שמושק היום אמור להמשיך את המסורת הזו, ולהציב את הפיקנטו שנה נוספת בצמרת טבלת המכירות, למרות התחזקות המתחרות. את זה הוא אמור לעשות בעזרת מראה וכלים חדשים - מערכות בטיחות מתקדמות למשל. בדקנו האם יש לו את מה שצריך.

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)
עיצוב ותא נוסעים: הפיקנטו מאמצת את קו העיצוב החדש של היצרנית, עם יחידות תאורת משולבות בסבכה הקדמית ופגוש קדמי אגרסיבי עם פתחי אוורור גדולים, בתי גלגלים מודגשים ויחידות תאורה אחוריות גדולות יותר. אלה מקנים לה מראה מרשים ומודרני מקודמתה.


אך השיפור המשמעותי הוא בעיצוב הפנים, עם חומרים איכותיים מבעבר (גרסאות הבסיס מגיעות עדיין עם הגה פלסטי), פס מתכתי לרוחב הקונסולה, תאורה כחלחלה (במקום כתומה) ללוח המחוונים, פתחי אוורור אליפטיים והגה שלוש צלעות בשרני. המושבים השונים נוחים מבעבר, מציעים תמיכה טובה בהרבה וביניהם משענת יד עם תא אחסון.

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

בסיס הגלגלים צמח אמנם רק במעט (1.5 ס"מ, ל-240 ס"מ), אך בשילוב עם הסטת הקונסולה הקדמית מעט (1.5 ס"מ) לפנים, צמח מרווח הברכיים לשניים לפנים באופן משמעותי. גם מרחב המחייה של הנוסעים מאחור שופר, תודות למיקום גבוה במעט של המושב והסטת מסעד הספסל לאחור. תא המטען גדל ב-25% ל-255 ליטר.

 

אבזור: גרסת EX הבסיסית כוללת מערכת שמע עם מסך "TFT 3, שליטה מההגה, בלוטות' ו-USB. גרסת EX הבכירה מוסיפה מסך מגע מקורי בגודל "7 עם אפשרות צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay ו-Android Auto, בקרת אקלים דיגיטאלית, חיישני חניה אחוריים וחישוקי "15 קלים. כל הגרסאות מצוידות בשבע כריות אוויר, בלימה אוטונומית במצבי חירום (עד 75 קמ"ש בלימה מלאה, משם ועד 160 קמ"ש - חלקית) ומערכת התראה של מובילאיי.

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

יחידת הנעה וביצועים: היצע המנועים נותר כבעבר; 3 צילינדרים בנזין בנפח 1.0 ליטר המפיק 67 כ"ס בשידוך לתיבת 5 הילוכים ידנית או 4 הילוכים אוטומטית. בהשקה נהגנו בגרסה הבכירה עם מנוע 4 צילינדרים בנפח 1.25 ליטר, הספק מרבי של 84 כ"ס ותיבת 4 הילוכים אוטומטית.

 

הביצועים נותרו על הנייר זהים עם הבטחה לשיפור קל של אחוזים בודדים בצריכת הדלק. אך למרות שנהגנו במנוע החזק מהשניים, אין מנוס מלקבוע כי יחידת ההנעה אינה נקודת החוזקה של הפיקנטו. הקיה הקטנה מסתדרת היטב גם עם תנועה בינעירונית במישור, אבל אותו הגיל ניכרים במנוע ובגיר הוותיקים שמתקשים מול מתחרות מודרניות, שלא להזכיר תנאים קיצוניים של עומס נוסעים יחד עם כביש הררי.

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

נוחות והתנהגות: הפלטפורמה החדשה עליה מבוססת הפיקנטו עושה שימוש מוגבר בפלדה ומציעה לפי היצרנית שיפור של 32% בקשיחות. לפי קיה גם המתלים כוילו מחדש וגרסת EX עושה שימוש בצמיגים רחבים ובחתך נמוך מבעבר (185/55R15 לעומת 165/60R14).

 

כל אלה דואגים לשיפור מרשים של התנהגות הכביש הטובה ממילא. אחיזת הכביש גבוהה ביחס לקטגוריה, והנכונות לשינוי כיוון מרשימה - בין היתר תודות למערכת הכוונת מומנט אלקטרונית (מוצעת לרוב במכוניות חזקות בהרבה) המסייעת לנטרול תת-היגוי בכניסה לפניה, ומאפשרת הורדת כוח יעילה יותר ביציאה ממנה.

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)
ההגה הפך מהיר יותר (2.8 סיבובים מקצה לקצה לעומת 3.4 בעבר) ומציע כעת תחושה טובה יותר. רדיוס הסיבוב קטן במעט (4.7 מטר לעומת 4.9 מטר) ומשפר את יכולת התמרון. נוחות הנסיעה שופרה בדרך כלל, עם יכולת ריסון טובה יותר אך נוקשות-מה במהירות נמוכה עקב הכיול החדש והצמיגים הרחבים ונמוכי החתך.

 

בידוד הרעשים עבר אף הוא שדרוג ביחס לרעשי רוח ודרך, אך רעש מנוע עדיין נוכח בעיקר בשיוט - שכן הוא פועל בסל"ד גבוה יחסית (3,100 סל"ד ב-110 קמ"ש).

 

 (צילום: רונן טופלברג) (צילום: רונן טופלברג)
(צילום: רונן טופלברג)

 

סיכום: הפיקנטו החדשה טובה במעט כל תחום מקודמתה. היא נאה ממנה, עם תא נוסעים איכותי-שימושי ומאובזר, יחידת ההנעה זקוקה כבר לרענון ואינה מרשימה ביחס לטובות בקטגוריה, אך אבזור הבטיחות והתנהגות הכביש בפיקנטו עשויים להתגלות כעדיפים על המתחרות במבחן השוואתי. עד אז אפשר רק לנבא כי בקטגוריה שנחשבת לאחת היציבות בשוק, ההצלחה המסחרית של הדור החדש מובטחת ומוצדקת.

 


קיה פיקנטו EX

קיה פיקנטו EX
מנוע 4 צילינדרים
נפח / סוג דלק 1,248 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 84 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט מרבי 12.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית 4 הילוכים
אורך 359.5 ס"מ
רוחב 159.5 ס"מ
גובה 148.5 ס"מ
בסיס גלגלים 240 ס"מ
משקל 983 ק"ג
נפח תא מטען 255 ליטר
100-0 קמ"ש 13.7 שניות
מהירות מרבית 161 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 18.5 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 124 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 4 מתוך 15
מחיר 80 אלף שקל
כריות אוויר 7
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות (Euro NCAP) 4 כוכבים


פורסם לראשונה 14/03/2017 20:06

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רונן טופלברג
קיה פיקנטו
צילום: רונן טופלברג
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים