שתף קטע נבחר

ההתרסקות של "The Voice": איך צנחה תוכנית הדגל של רשת אל מתחת לקו האדום

יותר מ-32 אחוזים צפו באודישנים, וכמעט 31 אחוז המשיכו לשלב הדו-קרב - אבל מאז, הישראלים נוטשים את "The Voice", ובתוכניות האחרונות נתוני הצפייה אף ירדו מתחת ל-20 אחוזים. מה"מסטיקיות" של העונה ועד האכזבה מהמתמודדים - כרוניקה של קריסה. רשת: "גאים בנתוני הרייטינג המצויינים"

היא חזרה בקול תרועה אחרי פגרה של יותר משנתיים, היישר אל לב הפריים טיים של ערוץ 2 בעונת החורף - החזקה ביותר בטלוויזיה הישראלית. את החזרה למסך ליווה עיסוק תקשורתי רב בצוות השופטים המתחדש, עם מירי מסיקה ואברהם טל שהצטרפו לאביב גפן ולשלומי שבת. אבל מאז, הקאמבק הגדול של "The Voice" הפך לאכזבה גדולה לא פחות: מ-30 אחוזי צפייה ויותר בשלבים הראשונים של העונה - האודישנים והדו-קרב - לדשדוש סביב ה-20 אחוז בשלב ההופעות החיות, ורגע לפני תוכנית הגמר.

 

בשלב האודישנים, שנחשב דווקא לשיאו של הפורמט, נהנתה התוכנית מממוצע של 32.1 אחוזי צפייה. שלב הדו-קרב הביא לירידה קלה - 30.9 אחוזים בממוצע. אבל מהרגע שהחלו השידורים החיים, החלה הצניחה. בזכיינית מתגאים ברייטינג עונתי ממוצע של 28% (ראו תגובת רשת בסוף הכתבה) - מספר שאף אחת מתשע התוכניות ששודרו בשלב זה לא הגיעה אליו.

 

שלב ההופעות החל עם 27 אחוזים ומאז המשיך במגמה של ירידה - עד שבתוכנית ששודרה ב-1 במרס, הגיעה "The Voice" לשפל חסר תקדים: רק 17.8 אחוזי צפייה. וגם אם נרשמה התאוששות קלה שלושה ימים לאחר מכן, עם 21.7 אחוז - עדיין הרבה פחות מהממוצע העונתי - הרי שבפרק האחרון ששודר שוב ירדו ברשת אל מתחת לקו האדום, עם 19.3 אחוזי צפייה בקרב האוכלוסייה היהודית.

 

"קשת עשו בית ספר עם 'הכוכב הבא' - צמצמו את זה לתשע תוכניות, וזה הבליט את ה'מסטיקיות' של 'The Voice'", טוען מנהל בכיר בתחום הטלוויזיה. "אם רשת יעשו ככה גם את 'הישרדות' ואת 'המירוץ למיליון', הם בבעיה קשה". עם זאת, אותו גורם מסביר כי ניתן להבין את השיקולים התומכים ב"מריחה" מסוג זה: "אלה תוכניות יקרות מאוד, ואם אתה מגדיל את מספר הפרקים, העלות לא משתנה אבל אתה מרוויח כסף על ערבי פרסומות נוספים".

 

גם גורם בצוות ההפקה של התוכנית מודה שמאז שנכנסה "The Voice" לשלב ההופעות החיות, משהו התחיל לקרטע. "יש תחושה של באסה מהשידורים החיים, גם אם אף אחד לא יגיד את זה בקול רם", הוא אומר. "כלומר, חייבים לשדר עסקים כרגיל ושביעות רצון, כי זה מוצר שלא רוצים לפגוע בו - ויש גם שביעות רצון אמיתית מהשופטים החדשים. אבל שלב השידורים החיים פשוט לא מעניין, ולכן הרייטינג יורד".

 

"ברגע שאתה עובר לשידור חי, אתה מאבד שליטה וזו בעיה", מסביר מפיק טלוויזיה בכיר, וגורם נוסף בתעשייה מסכים: "כשאתה משדר אחרי עריכה אז קל לך לשפר ולהדק את המנחים ואת השופטים. בשלב השידורים החיים בעונה הזאת, השופטים דיברו את עצמם לדעת, וקשה מאוד להשתלט על זה. גם איכות המתמודדים פוגעת - בשידורים ערוכים אתה יכול להשתלט על זה יותר בקלות, לשנות את הסדר. בשידור חי, הקול הוא מה שמשפיע. אין יותר מדי שואו, הבמה מאוד קטנה - ואם הזמרים לא מספיק טובים - אתה בבעיה".

 

מרשת נמסר בתגובה: "אנו גאים בעונה הרביעית של 'The Voice' הן כמוצר טלוויזיוני משובח והן בנתוני הרייטינג המצוינים שהשיגה התכנית לאורך 25 פרקים שרשמו רייטינג ממוצע של כ-28% (זאת ללא משודר הגמר). 'The Voice' שוברת שיא רייטינג לשנת 2017 כשהפרק ששודר ב-7 בינואר הניב 36.7% ועקף את שאר התוכניות שמשודרת בשנה זו בכלל הערוצים.

 

"'The Voice' הינה תוכנית המיועדת לכל המשפחה, לראייה נתוניי הצפייה הקבוצתית - כאשר גם במדד זה 'The Voice' מובילה על פני מתחרותיה בז'אנר הריאליטי בכלל והשירה בפרט. אנו מאחלים צפייה חגיגית ומהנה בגמר שישודר בשבת הקרובה ברשת".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים