שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סובארו אימפרזה במבחן ראשון - שיפור מיתולוגי
    המשפחתית של סובארו מתעדכנת, משתפרת ונראית טוב מבעבר. האם זה יכול לסייע לה להתברג בצמרת הקטגוריה? מבחן ישראלי ראשון

    סובארו אימפרזה, אחת המכוניות הנמכרות בישראל מאז ומעולם, לא שחזרה את הצלחת קודמתה המיתולוגית - ליאונה. שינויים בטעם השוק, תחרות קשה הרבה יותר ומחיר גבוה מדי, מנעו מהאימפרזה לחקות שיווקית את המכונית שהרגילה את עמישראל לתוצרת המזרח, עם מרכב סדאן, מנוע 1.6 ליטר ותיבה אוטומטית. גם הדור החמישי בשושלת האימפרזה מוצע בגרסת סדאן מסורתית (עם מנוע 1.6 ליטר), אך לצדו האצ'בק עם 5 דלתות ומנוע 2.0 ליטר, הנעה כפולה-קבועה ורשימת אבזור מכובדת.

     

    מתחרים: מאזדה 3, טויוטה אוריס, פולקסווגן גולף, פיז'ו 308, אופל אסטרה, סיאט לאון

    מחיר: 135 אלף שקל

     

    סובארו אימפרזה

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    טוב: אבזור, נוחות, התנהגות

    בסדר: ביצועים, מרווח פנים

    טעון שיפור: מערכות בטיחות, תא מטען

    ציון:

     

    איך נראה

    האימפרזה הפכה נאה יותר - עם יחידות תאורה חדשות וצרות מבעבר, סבכה קדמית קטנה יותר וחישוקים אטרקטיביים - בקטגוריה שמציעה מספר דגמים נאים במיוחד. גם תא הנוסעים עבר עדכון מסיבי ונראה טוב יותר, עם גימור בגוונים בהירים ושימוש בערב-רב של דיפונים דמויי עור וקרבון. מרשים, אך יחד עם זאת, איכות החומרים אינה מיישרת קו עם הטובות בקטגוריה - גלגל ההגה מצופה עור גס שאינו נעים למגע, ואיכות ההרכבה בינונית.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    בלם היד חשמלי כעת, יש צמד מסכי תצוגת נתונים צבעונית (בלוח המחוונים ובקונסולה המרכזית). המושבים נוחים אך חסרי תמיכה, וממושב הנוסע נעדר כיוון לגובה. שטחי החלונות הגדולים תורמים לתחושה אוורירית כמעט כמו ברכב פנאי, ויש תאי אחסון גדולים ושימושיים.

     

    מרחב המחייה לנוסעים מאחור טוב מעט מבעבר, תודות לגידול של 2.5 ס"מ בבסיס הגלגלים (267 ס"מ) ולמיקום גבוה יחסית של הספסל. אך מרווח הרגליים של הנוסע במרכז מוגבל עקב תעלת גל ההינע (הלא רלוונטית ל-1.6). בולטים בהיעדרם פתחי מיזוג אחוריים והפעלה בלחיצה אחת לחלונות האחוריים. תא המטען קטן מהמקובל (310 ליטר), עם נפח שקרוב לממדי סופר-מיני, למרות גלגל חלופי זמני.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    רשימת האבזור כוללת מסך מגע בגודל "6.5 - קטן מהמקובל וגם מהמסך בחו"ל ("8) - עם צימוד לסמארטפון דרך Apple CarPlay או Android Auto, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, מנופים להעברת הילוכים מההגה, מראות מתקפלות חשמלית, בקרת שיוט, חישוקי "17 קלים, 7 כריות אוויר ומערכת התראה של מובילאיי. מערכת בטיחות EyeSight כוללת בלימה אוטומטית במצבי חירום, התראה על סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית נעדרת מהמפרט, ותוצע לדברי היבואנית רק לקראת סוף השנה.

     

     

    איך נוסע

    מנוע 2.0 ליטר בתצורת בוקסר מפיק 156 כ"ס (תוספת 6 כ"ס), עם זמינות כוח מעט טובה מבעבר ושיא מומנט (20 קג"מ) זמין בסל"ד מעט נמוך יותר. הוא משודך לתיבת הילוכים רציפה בעלת טווח רחב יותר ופעולה מדורגת המדמה תיבה אוטומטית רגילה. הכוח עובר לארבעת הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה-קבועה.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    הביצועים שופרו מעט (זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.8 שניות, קיצוץ של 1.3 שניות) אך בעיקר מורגש השיפור באופי פעולת תיבת ההילוכים המרגישה אכן טבעית יותר, ומציגה פעולה מהירה יותר. מנוע הבוקסר מציע עדיין את אותו צליל ייחודי, הנוכח בעיקר בהתנעת בוקר ובהאצה - ויקסום למכורים. בשיוט (1,900 סל"ד ב-110 קמ"ש) הוא שקט יחסית, אבל רעשי הרוח והדרך בהחלט נוכחים.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    האימפרזה מבוססת על הפלטפורמה החדשה של סובארו, מבטיחה להיות קשיחה מבעבר וכוללת כיול שונה למיתלים. הנסיעה מעט נוקשה יותר במהירות נמוכה, אבל ניכר שיפור ריסון משמעותי במהירות גבוהה. התנהגות הכביש טובה עם זוויות גלגול צנועות המאפשרות התמודדות טובה יותר עם שינויי כיוון חדים. ההגה חסר היזון חוזר ופעולתו כבדה יחסית - שלא לצורך - במהירות נמוכה. גם הבלמים סובלים מחוסר תחושה והיו ספוגיים מדי.

    התשלום על ההנעה הכפולה - שתסייע בעיקר בתנאי אחיזה נמוכה - הוא בצריכת דלק גבוהה יחסית של 11.5 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    איך בסוף

    האימפרזה החדשה טובה ללא ספק מקודמתה, עם תא נוסעים מודרני, מרווח ומאובזר מבעבר, ועם איכויות נסיעה גבוהות יותר. אלא שבאותה עת, גם המתחרות השתפרו, חלקן במידה רבה. נוסף על כך, תג המחיר שהוצמד לאימפרזה מעט גבוה ביחס לקטגוריה, והיא חסרה מערכות בטיחות מקוריות. חובבי סובארו יהנו ממנה ללא ספק יותר מכפי שנהנו מקודמתה, אך היא אינה מציעה מספיק יתרונות על מובילות הקטגוריה עבור שאר הרוכשים.

     


    סובארו אימפרזה RX

    סובארו אימפרזה
    מנוע 4 צילינדרים, בוקסר
    נפח / סוג דלק 1,995 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 156 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 20 קג"מ ב-4,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים כפולה קבועה / רציפה
    אורך 462.5 ס"מ
    רוחב 177.5 ס"מ
    גובה 148 ס"מ
    בסיס גלגלים

    267 ס"מ

    משקל 1,434 ק"ג
    נפח תא מטען 310 ליטר
    100-0 קמ"ש 9.8 שניות
    מהירות מרבית 205 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 16.6 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 159 גרם לק"מ
    מחיר 135 אלף שקל
    כריות אוויר 7
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות לא בוצע מבחן ריסוק

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "סובארו אימפרזה במבחן ראשון - שיפור מיתולוגי"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים