שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "לא עשיתי לייק לטיפולים למניעת התקרחות". הפניות למוקד הסייבר
    מאות ישראלים מתקשרים מדי יום למוקד הסייבר של בזק בינלאומי. רוב הפניות הן של גולשים שחוששים שנפלו קורבן להונאה או שפרצו להם לחשבון הדואר האלקטרוני - אך יש גם פניות יוצאות דופן

    "חברה שלי נפרדה ממני ושלחה לי וירוס כופר, מה עליי לעשות?", "מישהו מקדם תחת הזהות שלי פוסטים בפייסבוק ועושה לייקים בשמי. בחיים לא עשיתי לייק לטיפולים למניעת התקרחות ועכשיו זה מופיע על העמוד שלי כאילו עשיתי" ו"הפילגש שלי מאיימת להפיץ בפייסבוק על הרומן בנינו. מה עושים" - הן רק חלק מהפניות יוצאות הדופן שהתקבלו במוקד הסייבר הראשון מסוגו בישראל, המפעילה בזק בינלאומי.

     

    מנתוני בזק בינלאומי, המפעילה את מוקד הסייבר המקבל מדי יום מאות פניות, עולה כי בחצי השנה הראשונה להפעלתו - 75% מכלל הפניות היו של גברים. 35% מהפניות עוסקות בעניין שמירה על הפרטים האישיים, פרטי כרטיס האשראי וחשבון הדואר האלקטרוני. 35% מהפניות עוסקות מהפניות עוסקות בעניין וירוסים, הגנה על המחשב האישי וחשש מהשתלטות תוכנות זדוניות ואילו יתר הפניות עוסקות עוסקות בעניין הגנה ושמירה על הפרטיות ברשתות החברתיות ובעיקר בפייסבוק.

     

    מוקד הסייבר (צילום: יח"צ)
    מוקד הסייבר(צילום: יח"צ)

     

    השאלות השכיחות המגיעות למוקד הן: מה זה פישינג? מה עליי לעשות נפלתי קורבן להונאת 'פישינג'? מה אני יכול לעשות על מנת להימנע מהונאת 'פישינג'? מה זה וירוס/תוכנת כופר? מה עושים אחרי שהמחשב נדבק עם הווירוס? איך אני מונע פריצה למחשב שלי? פרצו לי לGMAIL, מה עושים? אני חושב שפרצו לי לחשבון הפייסבוק שלי, מה עושים? כיצד ניתן להגן על המחשב? ואיך אוכל להגן את ילדיי מפני אתרים מסוכנים?

     

    אבל, כאמור, יש גם פניות יוצאות דופן. אחד הגולשים דיווח: "אני יודע שעוקבים אחריי, תעזרו לי". פנייה נוספת שהתקבלה הייתה: "הזמנתי מעילים באינטרנט, הזנתי את פרטי כרטיס האשראי ועדיין לא קיבלתי את המוצרים".

     

    והיו גם פניות יותר אישיות. "חברה שלי נפרדה ממני ושלחה לי וירוס כופר, מה עליי לעשות?" שאל אחד הפונים. "הפילגש שלי מאיימת להפיץ בפייסבוק על הרומן בנינו. מה עושים?" שאל אחר.

     

    גולש נוסף שאל: "מישהו מקדם תחת הזהות שלי פוסטים בפייסבוק ועושה לייקים בשמי. בחיים לא עשיתי לייק לטיפולים למניעת התקרחות ועכשיו זה מופיע על העמוד שלי כאילו עשיתי...". אחר שאל בתמימות: "קיבלתי הודעת זכייה של 30 אלף אירו ואני לא יודע אם כדאי להיכנס לקישור שמצורף למימוש הזכייה".

    אודי עטר, סמנכ"ל לקוחות פרטיים בבזק בינלאומי (צילום: יח"צ)
    אודי עטר, סמנכ"ל לקוחות פרטיים בבזק בינלאומי(צילום: יח"צ)

     

    אודי עטר, סמנכ"ל לקוחות פרטיים בבזק בינלאומי, אמר: "נושא המודעות לסכנות האורבות ברשת האינטרנט הולך ותופס מקום נרחב בחיים של כולנו, ההולכים ונהיים יותר ויותר דיגיטליים. אנו מזהים באופן מובהק כיצד העלייה המתמדת בגלישה ברשת האינטרנט, בשימוש ברשתות חברתיות ובתרבות הקניות און ליין, משפיעה מצד אחד על החשיפה של הגולשים לסכנות ומחדדת מן הצד השני את המודעות ואת הצורך במענה. אין לנו ספק כי הגנת הסייבר הפכה להיות חלק בלתי נפרד מחוויית הגלישה ברשת האינטרנט ובכך אנו מתמקדים".

     

    מוקד הגנת הסייבר של בזק בינלאומי פועל בימים א'-ה' בין השעות 08:00-22:00. המוקד נותן מענה ללא עלות בשפות: עברית, רוסית, אנגלית וערבית ומספרו 2014* לשירות כלל הציבור.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה ""לא עשיתי לייק לטיפולים למניעת התקרחות". הפניות למוקד הסייבר"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים