שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סוזוקי סוויפט בנהיגה ראשונה - הקרב על השם
    אחת המכוניות המבוקשות בעבר כחדשה וכיום כמשומשת, זוכה לגרסה חדשה לגמרי ומודרנית בהרבה. קבלו דו"ח התרשמות ראשוני

    במה נהגנו: סוזוקי סוויפט (דור 5)

    מתחרים: מאזדה 2, טויוטה יאריס, רנו קליאו, פיז'ו 208, סיטרואן C3, סקודה פאביה, סיאט איביזה

    מתי אצלנו: יוני 2017

    מחיר משוער: 95 אלף שקל

     

    סוזוקי סוויפט

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    בעד: עיצוב, התנהגות, ביצועים

    נגד: יחידת הנעה, איכות תא נוסעים

     

    בגדול: סוזוקי סוויפט הייתה בישראל אחת המכוניות הפופולאריות בקטגוריית הסופר-מיני, אחת שנהנית ממוניטין האמינות הטוב של היצרנית היפנית ובהתאם מבוקשת ושומרת טוב מאד על ערכה. עם עיצוב נאה ואופי נמרץ יחסית, ההצלחה הייתה מובטחת ולאורך שנים רבות היא נחשבה למניה בטוחה. אלא שעברו כבר 7 שנים מאז הושקה, וסוזוקי סוויפט היוצאת התקשתה להתמודד מול מתחרות מודרניות בהרבה. הדור החדש והחמישי בשושלת, ינסה להחיות אותה.

     

     

    עיצוב ותא נוסעים: הסוויפט החדשה שומרת על קו העיצוב של הדגם היוצא, אבל הוא דינמי ומודרני יותר בזכות יחידות תאורה קדמיות (משולבות לד) צרות ומשוכות לאחור, סבכה קדמית גדולה ומשושה, בתי גלגלים מודגשים, חישוקי "16 קלים בצביעה דו-גונית, ידיות דלתות אחוריות מוסלקות וקורה C צבועה בשחור היוצרת מעין אשליית תנועה.

     

    עיצוב הפנים מודרני בהרבה וכולל כעת מסך תצוגת נתונים צבעוני בגודל "4.2 בלוח המחוונים, הכולל אפילו מד G (מיותר). יש גם בקרת אקלים דיגיטאלית ומסך מגע מקורי בגודל "7 הכולל צימוד ל-Apple CarPlay ו-Android Auto ומצלמת נסיעה לאחור.

     

    חבל רק שמשטחי הפלסטיק קשיחים, מחוספסים ומרגישים פשוטים מדי, בגוון שחור המייצר תחושה קודרת-משהו. המושבים יכולים היו לספק יותר תמיכה, אך גלגל ההגה - בעיצוב שלוש צלעות עם חלק תחתון שטוח - נאה וגדול. טווח הכיוון למרחק מוגבל באופן המקשה על מציאת תנוחת נהיגה טובה.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    הסוויפט מבוססת על פלטפורמה חדשה והיא קצרה בסנטימטר (384 ס"מ) ונמוכה ב-1.5 ס"מ (149.5), אך רחבה בלא פחות מ-4 ס"מ (173.5 ס"מ) ובעלת בסיס גלגלים גדול ב-2 ס"מ (245 ס"מ). בעיקר ממד הרוחב הנדיב יותר, מסייע לתחושת מרחב משופר בין הנוסעים מלפנים (גם בזכות הסטת המושבים בסנטימטר כלפי חוץ) ותאי אחסון גדולים יותר. הגידול בבסיס הגלגלים תרם לשיפור משמעותי במרחב הרגליים לנוסעים מאחור, באופן המאפשר מרחב מחיה טוב גם לארבעה מבוגרים במידות גדולות. תא המטען גדל ב-54 ליטר (265 ליטר), אך הוא עדיין קטן מהמקובל.

     

    מכוניות המבחן צוידו באבזור רב כמו חימום למושבים הקדמיים ומפתח חכם, אך בעיקר הרשימו מערכות הבטיחות המתקדמות הכוללות בלימה אוטונומית במצבי חירום, התראה על סטייה מנתיב ועירנות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית ותאורה דינמית (מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך). עוד לא ברור האם הן יוצעו בגרסאות שישווקו בישראל.

     

     

    יחידת הנעה וביצועים: מנוע ה-1.2 ליטר עבר בירושה מהדגם היוצא, והוא מפיק 90 כ"ס (4 כ"ס פחות) עם זמינות כוח משופרת של 12.2 קג"מ הזמינים ב-4,400 סל"ד (400 סל"ד נמוך יותר). מנוע הליטר (3 צילינדרים) המוגדש והחדש יחסית, לא יגיע ארצה. המנוע משודך לתיבה רציפה (המחליפה את האוטומטית עם ארבעה הילוכים), או תיבת 5 הילוכים ידנית כבעבר (עם יחסי העברה שונים).

     

    התיבה הרציפה מנצלת טוב יותר את פוטנציאל המנוע, ויחד עם משקל עצמי נמוך יותר (900 ק"ג, הפחתה של 90 ק"ג) הביצועים טובים מבעבר. הן ביציאה מהמקום (זינוק ל-100 קמ"ש ב-11 שניות, קיצוץ 2.5 שניות) והן בתאוצות ביניים, תודות לתגובות מהירות מבעבר. לטענת סוזוקי, צריכת הדלק נמוכה ב-18 אחוז בהשוואה לסוויפט היוצאת.

     

    מלבד נתון המשקל המסייע, התיבה הרציפה מאפשרת למנוע לפעול בסל"ד נמוך משמעותית בשיוט (2,100 סל"ד ב-110 קמ"ש, כ-1,000 סל"ד פחות), אם כי אופי פעולתה מחוספס באופן גורם למנוע להרעיש מאד בסל"ד גבוה וקבוע בתאוצה חזקה. היא מציע מצב ספורט המחדד את תגובותיה, אך נעדרת תפעול ידני כך שלא ניתן לבלום בעזרת המנוע בירידות למשל.

     

    לתיבה הידנית מצמד רך וחסר תחושה, עם בורר מדויק בעל אזור אחיזה פלסטי ולא נעים למגע. במפתיע, היא מציעה ביצועים פחות טובים מאחותה בעלת התיבה הרציפה (זינוק ל-100 קמ"ש ב-11.9 שניות).

     

     

    נוחות והתנהגות: כ-9 ק"ג מהדיאטה שעברה הסוויפט מגיעים מהפחת של משקל בלתי מוקפץ ממערך המיתלים, שזכה בתורו גם לכיול שונה (הקשחה ב-20% מלפנים ו-30% מאחור). יחד עם משקל עצמי נמוך במיוחד (הדומה למכוניות מיני), היכולת הדינמית של הסוויפט שופרה משמעותית והיא מציעה כעת אחיזת כביש גבוהה, זוויות גלגול צנועות ותגובות טובות לפקודות הגה. גם הבלמים (דיסק מאחור, במקום תוף) מציעים יכולת טובה יותר. להגה משקל טבעי והוא חד ומדויק, אך נטול משוב.

     

    כיול המתלים המוצק מקנה לסוויפט יכולת ספיגת שיבושים סבירה בלבד במהירות נמוכה, אבל הוא מרסן היטב את המרכב - וטוב משמעותית מבעבר - במהירות גבוהה. בנסיעה בעיר בולט לטובה גם רדיוס סיבוב קטן מבעבר (4.8 מטר לעומת 5.2 מטר). בידוד הרעשים פחות הרשים, עם רעשי רוח מיותרים.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    סיכום: הסוויפט החדשה מציגה שיפור ניכר לעומת קודמתה, בעיקר בכל הקשור לאיכויות נסיעה, עם דגש על התנהגות כביש וביצועים משופרים. העיצוב מודרני יותר, ורשימת האבזור מרשימה בהרבה, כולל מערכות בטיחות מתקדמות. חבל רק שהמנוע אינו נמרץ יותר והתיבה הרציפה אינה מעודנת כמקובל כיום.

    האם כל אלה הופכים את הסוויפט לאטרקטיבית יותר? המתחרות המודרניות מאירופה יעניקו לה קרב קשה בזכות יחידות הנעה מתקדמות ותא נוסעים מושך יותר, אך תג-מחיר אטרקטיבי עם מפרט בטיחות מתקדם, עשוי להטות את הכף לטובתה.

     


    סוזוקי סוויפט

    סוזוקי סוויפט
    מנוע 4 צילינדרים
    נפח / סוג דלק 1,242 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 90 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 12.2 קג"מ ב-4,400 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רציפה
    אורך 384 ס"מ
    רוחב 173.5 ס"מ
    גובה 149.5 ס"מ
    בסיס גלגלים 245 ס"מ
    משקל עצמי 900 ק"ג
    נפח תא מטען 265 ליטר
    100-0 קמ"ש 11 שניות
    מהירות מרבית 175 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 21.7 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 103 גרם לק"מ
    מחיר משוער 95 אלף שקל
    כריות אוויר 6
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) טרם בוצע

     


    פרסום ראשון: 21.03.17, 19:23
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "סוזוקי סוויפט בנהיגה ראשונה - הקרב על השם"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים