שתף קטע נבחר

ימאהה טריסיטי 155 במבחן מקומי - טובים השלושה

הגרסה החזקה והמעודכנת של אחד מלהיטי השוק המקומי ב-2016, מבטיחה יכולת עדיפה ובעיקר בטיחות משופרת על הכביש המהיר. רכיבת מבחן ראשונה

אחת ההפתעות היותר-טובות שסיפקה תעשיית הרכב הדו-גלגלי בעידן המודרני הוא התלת-גלגל. רעיון ותיק ומקורי שהפך ללהיט אדיר, והרחיב משמעותית את פוטנציאל הרוכבים בזכות יציבות כלי משופרת וצמצום החשש מנפילה אצל רוכבים חסרי ניסיון. מספר היצרניות שמציעות כלים מסוג זה גדל בהתמדה, בהן ימאהה שהפכה את הטריסיטי הצעיר יחסית ללהיט מכירות היסטרי, כולל בשוק המקומי.

 

כך עובד מערך המתלים הקדמי 

 

אלא שבכל זאת, בעיה אחת העיבה על היכולת לקסום לקהל ממש רחב - שילוב בין מנוע צנוע מדי ומשקל לא-קל שהפכו את הרכיבה בכבישים מהירים לבעייתית. הפתרון - לפחות החלקי - לכך אמור להיות הטריסיטי 155 שהגיע לאחרונה ארצה. כלי שאמור להציע את אותה יציבות פנומנלית (ביחס לדו-גלגלי כמובן) של צמד גלגלים קדמי, נוחות תפעול ושימוש, יחד עם מהירות מרבית גבוהה מספיק כדי להמנע מבעיה על הכביש המהיר. בדקנו עד כמה זה באמת עובד.

 

 (אופיר גונן) (אופיר גונן)
(אופיר גונן)

 

טוב: יכולת תמרון, מראה

בסדר: איכות הנסיעה, כוח מנוע

טעון שיפור: נפח אחסון

 

 (אופיר גונן) (אופיר גונן)
(אופיר גונן)

 

מתחרים: פיאג'יו MP3

מחיר: 24 אלף שקלים

 

הטריסיטי 155 שנחת אצלנו, מציג את השינויים שעברו על משפחת התלת-גלגליים מבית ימאהה, עם בסיס גלגלים ארוך ב-40 מ"מ שאמור לסייע ליציבות ולמרחב המחייה עבור רוכבים גבוהים, גלגל שגדל ל-"13, תא מטען מרווח יותר עם הבטחה למקום עבור קסדה שלמה, ידית בלם חניה ואפילו מקום יעודי לסלולרי עם שקע טעינה. עיצוב הזנב עודכן וכמובן - נפח המנוע הוגדל במעט, תוך מספר שינויים שנועדו לשפר את היעילות האנרגטית ובהם תזמון שסתומים משתנה.

 

יתרונות: אין כמעט צורך להזכיר עד כמה הכלי הזה "עושה שכל". שילוב מידות קומפקטיות ומערכת היגוי-מתלה פשוטה וחכמה עם צמד הצמיגים לפנים, הופך את הטריסיטי לכלי מעורר השתאות על הכביש. אי אפשר שלא להתפעם מיכולת הפניה הפשוטה-קלילה שמוגבלת רק על-ידי מרווח הטיה (לא מרשים). דרוש כשרון נדיר כדי להוציא את מערכת ההיגוי הזו משלוותה - לרבות פניות על כביש משובש - או להגיע לקצה גבול יכולתה.

 

 (אופיר גונן) (אופיר גונן)
(אופיר גונן)

 

לא פעם מצאנו עצמנו מטיחים את הטריסיטי לימין או שמאל והרבה מעבר לנחוץ, פשוט מכיוון שזה תענוג. אם להשאר באזור השפוי והמקובל יותר של השימוש, הרי שהכלי הזה פשוט עושה מעולה את תפקידו - מעורר ביטחון מלא בכל רוכב, לרבות חסרי ניסיון שעולים עליו לראשונה. גם מערך הבלימה יוצא נשכר מהגומי הכפול לפנים, בעיקר בכביש רטוב.

 

השינויים שעבר הכלי בדרך לגרסתו הנוכחית ניכרים. החל במקום נדיב יותר לרגליים הנחות על "רצפת" המרכב, דרך בלם היד ותוספת המקום (הצנועה) מתחת למושב. המנוע (מעט חנוק וצעיר מדי בכלי המבחן) הרגיש חלק ופעולת ההאצה מהירה ונעימה בתנועה עירונית. לוח המחוונים עדיין מפורט היטב, ונדמה שאפילו לרוכב נוסף הוא מציע יותר מקום.

 

 (אופיר גונן) (אופיר גונן)
(אופיר גונן)

 

חסרונות: מידותיו הצנועות של הטריסיטי, שמקנות לו יתרונות אדירים בתנועה עירונית, עדיין פוגעות בו פה ושם. מרחב המחייה לגפיים התחתונות של רוכבים גבוהים יכול עדיין להשתפר. בולט מכך, אפשרויות האחסון מוגבלות שכן למרות שניתן להשחיל כעת קסדה שלמה (וגדולה) מתחת למושב, אין מקום ליותר מכך.

 

ובעניין המנוע המוגדל. בדרכים בין עירוניות, נתיבי איילון אם תרצו, הטריסיטי עליו רכבנו הרגיש עדיין מעט איטי, במידה כזו שעוד 10 קמ"ש היו מאד מועילים לו. שכן לפחות אצלנו, רק מאמצי שכנוע ועקשנות של ממש הביאו אותו לאזור ה-110 קמ"ש "על השעון". בפועל זה אומר בדיוק 10-15 קמ"ש פחות מהתנועה הזורמת כשהכביש פתוח. צריכת הדלק עמדה במפתיע על 15-20 ק"מ לליטר, נתון שאינו מתקרב להצהרה הרשמית - 43 ק"מ לליטר. בהחלט יתכן ש-400 הק"מ הצנועים שעבר כלי המבחן, אחראים לנתונים אלה.

 

 (אופיר גונן) (אופיר גונן)
(אופיר גונן)

 

סיכום: ימאהה טריסיטי מציג פתרון קרוב למושלם עבור רוכבים צעירים ו-או חסרי ניסיון המחפשים כלי להתניידות עירונית. למרות שני הגלגלים לפנים הוא זריז, קל ונוח לתפעול, ובזכות השניים האלה הוא גם מהנה ומאד בטוח לרכיבה. בתנאי אחיזה מוגבלת הוא פשוט עדיף על כל כלי דו-גלגלי שתעלו בדעתכם - גם יקר פי 5. יש בו עדיין מספר שינויים-שיפורים שהיינו שמחים לראות, כמו מנוע חזק עוד יותר שיסייע ברכיבה בינעירונית, צריכת דלק משופרת ותוספת נפח אחסון.

 

 (אופיר גונן) (אופיר גונן)
(אופיר גונן)

 

השורה התחתונה, אם מתייחסים אליו ככלי לשימוש עירוני, חיובית עד כדי קירבה לשלמות - בוודאי בעידן של תחבורה ציבורית כושלת, פקקים אינסופיים ומקומות חניה במשורה. מחיר הרכישה - 24 אלף שקלים - אינו זול עבור קטנוע בנפח דומה, אך יש לזכור כי מבנהו הייחודי מסייע להנחה של 18% משוקללים בתעריפי ביטוח חובה. תמריץ פיננסי שהופך אותו לסופר-מומלץ.

 

ימאהה Tricity 155

מנוע: סינגל, 155 סמ"ק, 4 שסתומים לצילינדר, קירור נוזלי

הספק מירבי: 14.9 כ"ס ב-8,000 סל"ד

מומנט מירבי: 1.5 קג"מ ב-6,000 סל"ד

הינע: אוטומטי, רצועת הינע

בסיס גלגלים (ס"מ): 135

משקל (ק"ג): 165 (רטוב)

בלמים (קדמי-אחורי): דיסק (220 מ"מ), דיסק (230 מ"מ), ABS

צריכת דלק (מוצהרת): 43 ק"מ לליטר

מחיר: 24 אלף שקלים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אופיר גונן
ימאהה טריסיטי 155
אופיר גונן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים