שתף קטע נבחר

המסע שלי עם האלמנות ללא טבעת

קולן, של אותן נערות, שבני זוגם לא שבו משדה הקרב, נדם. איך קרה שהחלטנו לצאת למסע לקידום זכויותיהן של האלמנות ללא טבעת? טור אישי

 

איך קרה שהחלטנו לצאת למסע עם האלמנות ללא טבעת? למה היה חשוב לנו לעלות את הנושא לסדר היום הציבורי? מדינת ישראל, למודת המלחמות והשכול, השכילה לחבק ולאמץ אל ליבה את משפחות החיילים הנופלים. אולם בנות הזוג, החברות והארוסות, נותרו מאחור ללא תשובה או מענה. כחלק מהמעורבות החברתית שמובילה המכללה למינהל, התבקשנו במסגרת קורס "פרסום ושיווק במרחב הדיגיטלי", בהנחייתו של ברק בן שמעון, לבחור נושא שקרוב לליבנו. דרך קמפיין שיווקי, היה עלינו ליצור שינוי חברתי מהותי, ולהעלות אותו על סדר היום הציבורי. החלטנו יחד, עדי טייג, ניצן זיו, סיון דסקל ואני, שנבחר את נושא הצעירות השכולות, משום שלטעמנו, הסוגיה לא קיבלה את המענה הראוי.

 

 

צוות הקמפיין #אלמנותללאטבעת (עידן גרוס) (עידן גרוס)
צוות הקמפיין #אלמנותללאטבעת(עידן גרוס)

 

 

 

תחילה, סברנו, כי השינוי התודעתי, ייקח זמן. שאפנו, ליצור תהליך שיסייע לנשים אלו, גם בפן הכלכלי, אך פנינו בעיקר לנתיב החוקתי ושינוי הסטטוס שלהן. דרך לימודי התקשורת, השכלנו ללמוד, כי כל מטרה חברתית, נשענת על תודעה ציבורית. כלוחם ששירת ביחידה קרבית בצה"ל, ועושה מילואים כשלצידי בת זוג, קשה לי לחשוב על הצער העמוק שנכפה על אותן נשות נופלים. העובדה המתסכלת היא, שרק בגלל שהן לא נישאו ואין להן טבעת, הן צריכות לעבור את טלטלה רגשית גדולה יותר, ולהילחם לבדן מול המערכת. כך קרה, שיצאנו בקריאה לכל אותן נשים המזדהות עם הנושא, לצייר לעצמן טבעת שחורה על האצבע, לצלם, ולהעלות לפייסבוק עם התיוג #אלמנותללאטבעת.

 

 

דרך הלימודים, הבנו כי כל מטרה חברתית נשענת על תודעה ציבורית (עידן גרוס) (עידן גרוס)
דרך הלימודים, הבנו כי כל מטרה חברתית נשענת על תודעה ציבורית(עידן גרוס)

 

כיום, שנה לאחר עליית הקמפיין לרשת, אפשר לומר, כי הצלחנו לעלות את הנושא לתודעה הציבורית ולחולל מהפך. לאחרונה התבשרנו, כי המדינה החליטה לשנות את הנוהל הקיים. כך, שאותן צעירות שאיבדו את יקיריהן, יקבלו את בשורת האסון מקצין נפגעים כמו המשפחות, בנוסף, הן יהיו זכאיות לחופשת אבל ויוענק להן ליווי נפשי צמוד.

 

הצלחנו, הסטודנטים לעלות את הנושא לתודעה הציבורית (עידן גרוס) (עידן גרוס)
הצלחנו, הסטודנטים לעלות את הנושא לתודעה הציבורית(עידן גרוס)

 

גם בימים אלה, אני משתתף ביצירה ובנייה של קמפיינים חברתיים, בכדי לתרום את חלקי. חשוב לנו כסטודנטים, שמייצגים את דור ה-y, להוכיח את חלקנו בקידום ובתרומה לחברה הישראלית. כך עשינו, וכך נמשיך לעשות. בעקבות ההצלחה של קמפיין "אלמנות ללא טבעת", יצרנו קמפיינים חברתיים נוספים. בתחילת השבוע, במסגרת האקתון חברתי שהתקיים במכללה למינהל, היינו שותפים לפיצוח קריאייטיב לקמפיינים של "Meatlees Monday", וארגון "לתת". הצלחנו יחד, לפצח את הדרך הנכונה ביותר, להגיע לקהלים צעירים בעידן הדיגיטלי. 

 

 

פיצוח קריאייטיב ל"Meatless Monday" (עידן גרוס) (עידן גרוס)
פיצוח קריאייטיב ל"Meatless Monday"(עידן גרוס)

 

הכותב הוא סטודנט בבית הספר לתקשורת, המסלול האקדמי המכללה למינהל

 

ב-28 במרס יתקיים יום מעשים טובים, המהווה יום שיא לפעילות שנתית למען הקהילה והסביבה. למעלה ממיליון וחצי ישראלים, צפויים להשתתף בפרויקט שיתקיים השנה ב-87 מדינות. הרעיון מאחורי היוזמה, הוא כי כל אדם יכול לעשות מעשה טוב למען הזולת, מעשה טוב גדול או קטן, שיכול לסייע לאחר - החל בחיוך למישהו, ביקור בביתו של שכן קשיש ועד להתנדבות בפרויקטים למען החברה והסביבה.

 

רוצים לעשות טוב ולהצטרף ליום מעשים טובים? חפשו בגוגל "יום מעשים טובים" או חייגו *9093

לפרטים נוספים חפשו 'יום מעשים טובים' בגוגל או בפייסבוק

http://www.good-deeds-day.org.il/

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המסע שלו: קמפיין חברתי ששינה מציאות
רוח טובה
יד שרה
כיתבו לנו
מומלצים