שתף קטע נבחר

פרסומות למיליארד לקוחות פוטנציאליים

התפתחות הכלכלה הסינית מגיעה בד בבד עם התפתחות הצריכה. תעשיות השיווק, הפרסום וקידום המכירות פונות לקהל ענק של מיליארד צרכנים. צפו ב-10 מהלכים שיווקיים ופרסומיים מסקרנים שהגיעו בשנה החולפת מסין הגדולה

מיליארד בני אדם הם פוטנציאל שיווק חלומי עבור כל מפרסם.  סין היא מעצמה מתפתחת בתחום השיווק, כדי לבלוט, מפרסמים צריכים לקחת את היצירתיות עד לקצה יכולתם. מערביים מניחים שה"סופרבול" הוא חלומם של המפרסמים, אך עשרת הקמפיינים המקוריים שמוצגים כאן, מוכיחים שהסינים נמצאים כבר בדרך להשתלט גם על עולם הפרסום.

 

לסין פוטנציאל להזניק את כלכלת ישראל

המורים מומחים, התלמידים לא מבריזים: ללמוד מהסינים

מדיניות הילודה: הילדים האבודים של סין

ני-האו: הסלבס הסינים הכי מפורסמים בעולם

המוזיקאים והתוכניות שהסינים הכי אוהבים

12 מסעדות סיניות שכדאי להכיר

מכונית בעיצוב מקורי? הסינים מעתיקים בלי בושה

הסמארטפונים מסין משתלטים על העולם

欢迎! התיירות הסינית כובשת את ישראל

אחוות המזרחים: למה הסינים מעריצים את היהודים

שעת הסין / סין מתכוננת לאירוח אולימפיאדת החורף

 

תנו לנשום בשקט

אחת הבעיות הגדולות של הצמיחה האדירה בתעשייה הסינית הוא הגידול בזיהום האוויר. לא נדיר לראות סינים רבים מתהלכים ברחובות כשהם עוטים על פניהם מסכות הגנה מפני זיהום אוויר בימים עכורים במיוחד. אחת מיצרניות המסכות האלה החליטה להתבלט ולכן יצאה בגישה של הפוך על הפוך: היא פיתחה אפליקציה ומדיניות הנחות יצירתית שבה מציעה החברה הנחה גבוה יותר על מסכות הגנה דווקא כשזיהום האוויר גדל.

 

 

 

"בחומה הסינית, פנה ימינה"

אחד מגורמי זיהום האוויר הגדולים בסין הוא הגידול במספר המכוניות על הכבישים, שגרמו גם לגידול בנפגעים בתאונות דרכים. כדי לסייע לנהגים לנהוג באופן זהיר יותר, ועל מנת ללמד ילדים על הסכנות שבכביש, פיתחה השולחה בסין של סיטרואן, אפליקציה מדליקה שמאפשרת לתוכנת הניווט ברכב המשפחתי "לדבר" בקולותיהם של ילדי המשפחה. ההנחה היא, שלשמוע את קול הילד/ה שלך יגרום לך לנהוג בזהירות:

 

 

 

סוגיות כבדות משקל

המודרניזציה הביאה לסין גם כמה מתחלואי המערב ובניהם גם את מגפת השמנת היתר. הסינים, שבעבר צרכו כמויות זעומות של סוכר החלו לצרוך יותר ויותר מזונות ומשקאות ממותקים והפכו לשמנים יותר. כדי לעורר מודעות לנושא, ובהתבסס על מחקר שנערך באוניברסיטת אוקספורד - שמצא שיש קשת של צלילים שגורמת למזון להרגיש מתוק יותר בפה - פותחה כוס מיוחדת, שהופצה ברשת בתי קפה בשאנגחאי, שמתחברת לאוזניות שמשמיעות פס קול ייחודי, שגורם למשקה להרגיש מתוק יותר, מה שגרם לצרכנים להבין שלא יקרה כלום אם בעתיד הם ימתיקו פחות את הקפה שלהם.

 

 

 

פיצה לא מבוזבזת

"רעה חולה" נוספת שהביאה איתה הפתיחות למערב היא העלייה בצריכת מזון בחוץ, בעיקר במסעדות. התוצאה היא שהרבה מצרכי מזון שלא נעשה בהם שימוש באותו ערב במסעדה – נזרקים לפח. כדי להעלות את המודעות לבעיה רשת מסעדות בשאנגחאי יצאה ביוזמה מדליקה: מדי ערב, במקום לזרוק את המזון שנשאר לפח - העבירו כל המסעדות שברשת את שאריות המזון שלא נוצל על ידן לדוכן רחוב, שהפך את חומרי הגלם לפיצות. כל ערב, הוצעו לעוברים ושבים משולשי פיצות, שהתבססו על חומרי גלם טריים ושונים. והכל – במחיר מגוחך. רעיון מדליק, מקורי, חסכוני וטעים:

 

 

 

"ככה לא בונים חומה"

סין היא שוק ענקי גם למותגים מערביים. קבוצת הכדורגל ברצלונה, למשל, רואה בשוק הסיני פוטנציאל מכירה ענקי שמאפשר לה למכור מזכרות ממותגות, חולצות, כדורי רגל וצעיפים, ולארח במגרש בקאמפ נואו תיירים מסין. לכן אין זה מפתיע שכל כוכבי הכדורגל של הקבוצה ובראשם ליונל מסי, לואיס סוארס וניימאר, עברו שיעור מזורז בסינית כדי לברך ב"שנה טובה" לקראת השנה החדשה:

 

 

 

אהבה שלא תלויה בדבר

סין נתפסת כמדינה שמרנית, ולכן אי אפשר שלא להעריך את הליברליות של יצרנית הבירה באדווייזר, שלרגל יום האהבה יצאה בקמפיין, שמעלה על נס אהבה בין זוגות חד מיניים ומגזעים שונים:

 

 

 

"שיער", הגרסה הסינית

יוניליוור, יצרנית מותג טיפוח השיער DOVE, יצאה אף היא בקמפיין שיוצא נגד השמרנות המסורתית הסינית. בקמפיין מוצגת נערה עם שיער קצר (שהוריה אומרים שעקב כך יחשבו שהיא לסבית), נערה עם שיער צבוע בכחול (שהוריה אומרים שכך לעולם לא תמצא חתן) ואישה מבוגרת ששיערה מטופח (שחברותיה אומרות שהדבר לא "יאה" לגילה). שלושתן פונות למצלמה בנימה אישית וטוענת שהשיער שלהן חייב להראות "בדרך שלהן":

 

 

 

כל הנשים נולדות יפות

קמפיין מרגש של DOVE בסין מנסה להעלות את המודעות בקרב נשים על כך שהן יפות כפי שהן. בקמפיין מודעות יפהפה, צוירו על בטנן של נשים הרות שאלות ש"שאלו" לכאורה הבנות העובריות שברחמן. אם את אשה שקוראת את הכתבה – את חייבת לצפות בסרטון. ואם אתה גבר – אז אתה מוכרח:

 

 

 

צלילי המוזיקה

POCKY הוא חטיף סיני של מקלות אפויים מצופה בשוקולד (מוצר דומה לו משווק בישראל תחת המותג כיף כף מקלות), שמיועד לצריכה משותפת של חברים. כדי להעצים את המסר של "אנחנו שמחים כשאנחנו עושים דברים ביחד", המותג יצא ביוזמה שיווקית מוזיקלית משעשעת, שהפכה את המסדרונות ברכבת התחתית לחוויה מוזיקלית גדולה.

 

 

 

ים של דמעות

וכדי לסיים בהתפאלות, קחו לעצמכם 4 דקות ו-22 שניות כדי לצפות בפרסומת האפית של באדוויזר, שמתארת את דרכה של נערה צעירה, שיוצאת למסע מאתגר ברחבי סין לאחר מריבה עם אביה, בו היא מתמודדת עם קשיים וחוזרת לבסוף אל ביתה, מה שיהפוך אתכם לשלולית של דמעות:

 

 

 

ואסכם בשייה שייה ("תודה" בסינית) שקראתם עד הסוף. 

 

ערן יסעור הוא מומחה לשיווק ולמותגים, ומייצג בישראל את ארגון Superbrands הבינלאומי ואת פרסי החדשנות של מוצר השנה בישראל.

 


פורסם לראשונה 23/03/2017 16:45

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים