שתף קטע נבחר

עימות באוטובוס דן: "נהג התנהג בבוטות כלפי נכים"

בעלי מוגבלויות, שסיימו התנדבות עם קשישים, ביקשו לעלות לקו 289 - אך הנהג סירב לאפשר הכנסה של יותר מכיסא גלגלים אחד. גם בתוך האוטובוס המשיך הנהג להתעמת עם הקבוצה ומלוויה. אחד הנכים בראיון לאולפן ynet: "כנראה שלא התאים לו שנעלה". חברת דן: "התנהגות הנהג תיבדק"

 

 

טענות להתנהלות בעייתית של נהג בחברת דן כלפי נוסעים בעלי מוגבלוית ומלוויהם: שחר גורן, חניכת שנת שירות בעמותת "כיוונים" שעוסקת בקידום ושילוב צעירים בעלי מוגבלויות פיזיות וחושיות, פרסמה שלשום (יום ג') פוסט בפייסבוק שבו הלינה על התנהלותו של נהג בחברת דן. בחברה ציינו בתגובה כי הנהג יעמוד לבירור משמעתי.

 

גם באגד: נהג סירב להעלות בעל מוגבלות לאוטובוס

 

לטענת גורן, בדרך חזרה מפעילות התנדבותית עם קשישים ברמת אביב התייחס אליהם הנהג בקו 289 בצורה בוטה שכללה אלימות מילולית וצעקות. גורן ציינה בפוסט כי ביקשה לעלות על האוטובוס יחד עם שלושה חניכים בעלי מוגבלות. ואולם, כך לדבריה, בשלב הראשון סירב הנהג לאפשר זאת מפני שברשותם היו שלושה כיסאות גלגלים. רק לאחר שאמרו כי שניים מהכיסאות מתקפלים - אפשר הנהג לגורן ולבעלי המוגבלויות לעלות לאוטובוס.

"המטרה היא לא לעשות שיימינג". שחר גורן ורון שטרית (צילום: אבי חי) (צילום: אבי חי)
"המטרה היא לא לעשות שיימינג". שחר גורן ורון שטרית(צילום: אבי חי)

רון שטרית, חניך במכינת "כנפיים" שמתנייד בכיסא גלגלים ונמנה עם הקבוצה, סיפר בראיון לאולפן ynet כי "הנהג החליט שכנראה לא מתאים לו שנעלה, והתחיל לפנות אלינו בצורה מאוד לא נעימה ומכבדת. הסברנו לו שחלק מהכיסאות מתקפלים, למרות שכעיקרון אסור להעלות יותר מכיסא אחד. הוא אפילו התחיל לצעוק על מישהי שליוותה אותנו, מתנדבת מגרמניה שלא דוברת עברית טובה, ואמר לה שההתנהלות שלנו לא בסדר".

 

גורן, שפרסמה כאמור את הפוסט על התנהגות הנהג, אמרה בראיון כי "אנשים באוטובוס התגייסו לטובתנו, זה היה מאוד מרגש לראות את זה. המטרה היא לא לעשות שיימינג ולא לדבר על הנהג, אלא יותר לעורר ולייצר אקטיביזם חברתי ליצירת חברת מופת ולהעלות את הסובלנות, ושהסביבה תגלה הרבה יותר אמפתיה כלפי השונה ולהתייחס לזה כאל שווה בשווה".

 

גורן אמרה עוד: "הגענו לתל אביב להראות שגם אנחנו יכולים, שהחניכים הופכים מנתרמים לתורמים. הגענו לשם כדי להתנדב במקומות שצריכים אותנו ולעשות בעצם שירות נתינה כלפי החברה. בגלל זה, מקומם לראות שמתייחסים אלינו בכזה זלזול. הפוסט עורר המון מודעות, אנשים מאוד זעמו".

 

דן: "הנהג דאג לבטיחות הנוסעים" 

מחברת דן נמסר בתגובה כי "אנו בודקים בקפידה כל תלונה ופועלים בחומרה כשמדובר בהפרת כללי הבטיחות והחוק וגם כשהנושא הוא אדיבות ושירות. לפי חוק, חל איסור להעלות יותר מכיסא גלגלים אחד לאוטובוס וזאת בגלל מגבלה בטיחותית, מאחר שבאוטובוסים יש מקום אחד בלבד לחגורת בטיחות מיוחדת לכיסא גלגלים".

 

עוד נמסר בתגובה כי "נהג האוטובוס דאג ראשית ולפני הכול לבטיחות הנוסעים, גם אם הדבר מתפרש על ידם כשירות לא מנומס, הבטיחות היא תמיד לפני הכול. בנושא התשלום של הנוסעת: הנהג הסביר לנוסעת כמה פעמים, וככל הנראה הדבר התפרש על ידה כחוסר סבלנות. אנו מתנצלים אם מי מהנוסעים נפגע אך חברת דן תמשיך להקפיד על בטיחות הנוסעים. הנהג יעמוד לבירור משמעתי והתנהגותו תיבדק".

פורסם לראשונה 29/03/2017 22:50

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי חי
טענות קשות נגד דן. שחר גורן ורון שטרית
צילום: אבי חי
מומלצים