שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    כיצד תכינו את העסק שלכם לעתיד
    ללא היררכיה, עם צוותים גמישים ומנהלים שמוכנים לקבל ביקורת: אלו השינויים שאתם צריכים לבצע בחברה שלכם, כדי להזניק אותה קדימה. מדריך

    העולם הטכנולוגי והדיגיטלי משנה חברות ומגדיר מחדש את האופן בו אנחנו מנהלים את העסקים שלנו: הציבור והלקוחות משתתפים בקבלת ההחלטות והשינויים נעשים תוך כדי עבודה.

     

    כתבות נוספות בערוץ הקריירה

     

    כיום, ניתן לראות את ההתפתחות בחברות ההיי-טק בארץ, דוגמת Facebook, Google, Wix ו-Taboola ובמקביל, חברות אחרות מתחילות להבין שחייבים להשתנות, אחרת עובדים יעדיפו לעבוד במקומות חדשים. כדי להישאר רלוונטים, חשוב להבין מהם המאפיינים של החברות שחוזות את העתיד:

     

    סביבת העבודה

    יש צורך בניידות בתוך המשרד, על העובדים לשבת איפה שהם רוצים ובעלי תפקידים שונים צריכים לחלוק מיקום משותף. מקומות עבודה מתקדמים אף שוכרים מקום עבודה בחלל משותף, שדואג לכל ניהול המשרדים וחלק אף עובדים מהבית באופן קבוע.

     

    זמני העבודה

    בעידן החדש, מתקיימים סוגים שונים של עבודה - חוזה קבוע במשרה מלאה או חלקית, עבודה מתחלפת - עובדים מבצעים את אותם תפקידים ברוטציה, יום העבודה מתחיל ונגמר בשעות לא שיגרתיות. בהתאמה, התשלום בחברות מתקדמות לא ניתן על פי שעות עבודה, אלא על פי תוצאות מוגדרות מראש.

     

    צורת ההתקשרות

    הבסיס של העובד הוא בבית, מתקיים שיתוף בין העובדים וישנו מאגר משותף של עובדים עמיתים ופרילנסרים.

     

    תפקיד העובד

    המועסקים בוחרים את עבודתם בעצמם. הם מוכשרים למילוי מגוון תפקידים וצוותים מוקמים על פי צרכים וגמישים לשינויים.

     

       (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

    ערכי העתיד

    ערכים הם כללי התנהגות וקודים שארגונים מאמצים לעצמם והם מקבלים ביטוי בהחלטות של עובדים ולקוחות. כיום, אנשים רוצים לעבוד בחברות שמשפיעות לטובה על הקהילה ועל החברה ויענישו חברות שלא פועלות באחריות. פעם מעסיקים היו מסתפקים בערכים דוגמת מקצוענות, מומחיות, זמינות, כבוד הדדי ושקט נפשי והיום אלו תנאי סף.

     

    הצרכנים מחפשים אחר 5 ערכים מרכזיים:

    שקיפות: צרכנים מבקשים לדעת הכול על החברה והמותג, ללא אותיות קטנות או הסתרת מידע לגבי המוצר, השרות, המרכיבים, העובדים והמנהלים, כולל שקיפות פנים ארגונית לגבי שכר עובדים וכללי קבלה לעבודה.

    דוגמאות לחברות: Red Bull Brazil, Changhong Uber

     

    השפעה חיובית על הסביבה: פעולות שעושות טוב לקהילה המקומית או לכדור הארץ. אין זו תרומה חברתית ממש, במרכז הפעולה עומדים מודלים עסקיים שממנפים בסופו של דבר את העסק.

    דוגמאות לחברות: Patagonia, Lotte Group, DB Breweries

     

    סובלנות: חברות שמגייסות עובדים מרקע שונה - ערבים, חרדים, להט"בים ובעלי מוגבליות, מייצרות תוצאות עסקיות טובות לא פחות מחברות שאינן עושות זאת ומעשירות את הארגון בתובנות חדשות, מה שמוביל לפריצות דרך עסקיות.

    דוגמאות לחברות: Airbnb, Petronas

     

    העצמת העובד: כשארגונים פועלים למען מטרות משותפות של העובדים ולקוחות הם זוכים לנאמנות רבה ולא סובלים מנטישה.

    דוגמאות לחברות: Sprint, Code4Nation, First Bank of Nigeria

     

    שאיפות לעתיד: חברה שמשדרת רצון להמשיך ולהתקדם זוכה לתחושת רלוונטיות, מעורבות ומחוייבות גבוהה יותר מהעובדים. 

    דוגמאות לחברות: Tiger Beer, Dyson, Telefônica Vivo

     

    העולם הדיגיטלי: חלק בלתי נפרד מהחברה

    המגמות במסחר האלקטרוני מתחלקות לשני צירים עיקריים: ההחזר על ההשקעה והבשלות של הטכנולוגיה ובמקביל, הההשפעה הפוטנציאלית על השוק והתחרות. חברות חייבות לשקול היום, בהתאם למצב התחרות בקטגוריה בה פועלים, מה המינימום הנדרש מהם בעולמות הסחר האלקטרוני ומה יביא להצלחה והעדפה ברורה של לקוחותיהם.

     

    אתר האינטרנט של החברה והאפליקציה בטלפון הסלולרי, המציגים את החברה, משמשים היום בעיקר ככלי שווקי, שתופס נתח גדול יותר ויותר בהכנסות החברה. לא מדובר רק בחברות שרותים, אלא גם בחברות בתחום הקמעונאות ויצרניות המזון, שתלויות ברשתות המזון. אלו לוקחות שליטה ואחריות על הכרות עם הלקוח ולא סומכות יותר על המיקום במדף.

     

    כל עסק, קטן או גדול, חייב לפעול בערוצים הדיגיטליים. מי שלא יודע לעבוד במספר ערוצים דיגיטלים, דוגמת יצירת תוכן שיווקי, קידום ברשתות חברתיות, קידום בגוגל ומודעות המיועדות לקהלי מטרה עיקריים, חייב להתעורר מיד, לפני שיהיה מאוחר מדי.

     

    אפשר להשיג תוצאות מיידיות בימים מרוכזים של מכירות און ליין והחזרות מוצר בחינם, אחרת הלקוחות יעברו למי שייתן להם חוויה טובה יותר, פיזית ודיגיטלית.

     

    מדברים בגובה העיניים: מנהלי העתיד

    המנהלים החדשים מדברים בשפה אחרת וההשפעה שלהם לא קשורה לתפקיד אותו הם מבצעים. אין מחיצות בינם לבין העובדים והם פונים אליהם בגובה העיניים, בשיתוף מלא של ידע ומשאבים, פתוחים לקבל בקורת ולהתנסות בדברים חדשים, זמינים, מפרגנים ומוכנים להודות כשטועים.

     

    מנהלי העתיד מפתחים קשרים במהירות ומצליחים לפעול גם ביחידות סגורות ובתוך צוותים רב תחומיים, הם מאמצים תרבות של שיתוף ידע ותוכן ומהווים דוגמא אישית לערכים כמו אמינות, פתיחות, שקיפות והוגנות. הם מבינים את החשיבות ביצירת תרבות ארגונית תומכת ועושים חשק ללכת אחריהם.

     

    הכותבת היא יועצת אסטרטגית, בעלת ניסיון ניהולי בכיר של 20 שנה. מומחית בפריצות דרך של עסקים וחברות , פיתוח מוצרים ושרותים מתקדמים, מבוססי טכנולוגיה ובעלי ערך אמיתי ללקוחות, בשיווק בעולם הפיזי ובעולם הדיגיטלי.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "כיצד תכינו את העסק שלכם לעתיד"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים