שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פיאט טיפו האצ'בק במבחן ראשון - הפתעת העונה
    פיאט טיפו סדאן, עד היום אחת העסקאות המעניינות בשוק הרכב המקומי, תשווק מעתה גם בגרסת האצ'בק מסוגננת ומאובזרת יותר - עדיין עם תג-מחיר נמוך יחסית. מבחן ראשון בישראל

    פיאט טיפו היא אחת המכוניות הבודדות של היצרנית בשנים האחרונות, שאינה חלק ממשפחת ה-500 הרחבה. את גרסת הסדאן שנחתה בישראל לפני כשנה אהבנו כמשפחתית קטנה ומוצלחת עם תג-מחיר צנוע. כעת מצטרפת להיצע גרסת האצ'בק (5 דלתות), שתנסה להעלות את הרף ולאתגר גם את הטובות במשפחתיות.

     

    מתחרים: סקודה ראפיד ספייסבק

    מחיר: 116 אלף שקל (110 אלף בהשקה)

     

    פיאט טיפו

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    טוב: עיצוב, אבזור, יכולת דינמית, מחיר

    בסדר: נוחות, איכות תא נוסעים

    טעון שיפור: מנוע-ביצועים, צריכת דלק

    ציון:

     

     

    איך נראה

    עם חזית כוחנית הכוללת סבכה קדמית גדולה מסוגננת, יחידות תאורה צרות, מכסה מנוע הולט ומסיט אוויר בולט מאחור, הטיפו האצ'בק נראית מצוין - וטוב משמעותית מאחותה הפשוטה. כמעט כמו כל גרסת חמש דלתות לדגם סדאן.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    תא הנוסעים מרשים במבט ראשון, עם מסך מגע בולט בקונסולה המרכזית, צג נתונים מפורט בלוח המחוונים, דיפון מושך עין ונעים למגע, הגה נאה ובשרני וכסאות בריפוד רב-טקסטורות. המושבים נוחים ומציעים תמיכה טובה, ופיאט פיזרה מספר רב של תאי אחסון שימושיים בתא. אלא שמבט בוחן יותר יגלה (גם) פלסטיק מחוספס ונוקשה ופחות איכותי. הנדסת האנוש טובה בדרך כלל, אך היינו מוותרים על צמד מתגי-הגה מיותרים להפעלת בקרת שיוט - אחד ל"רגילה", האחר ל"אדפטיבית".

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    עם בסיס גלגלים ממוצע בקטגוריה (263.8 ס"מ), מרחב המחייה לנוסעים מאחור טוב למדי, אך היושבים שם לא ייהנו מפתחי אוורור-מיזוג. תא המטען מציע 380 ליטר של נפח, שקע 12V וגלגל חלופי בגודל מלא.

     

    הטיפו האצ'בק מגיעה רק ברמת אבזור אחת הכוללת מסך מגע בגודל "7, בקרת אקלים דיגיטאלית, תאורה עוקבת פניה, חישוקי "16 קלים ו-6 כריות אוויר. בנוסף היא כוללת מערכות בטיחות מתקדמות כמו בלימה אוטונומית במצבי חירום ובקרת שיוט אדפטיבית. בולטת בהיעדרה מצלמת נסיעה לאחור שימושית נוכח השמשה האחורית הקטנה.

     

     

    איך נוסע

    הטיפו האצ'בק מוצעת עם שני מנועי בנזין - 1.4 טורבו (120 כ"ס) עם תיבת 6 הילוכים ידנית ו-1.6 (110 כ"ס) עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית. בנוסף מוצע מנוע טורבו-דיזל בנפח 1.6 ליטר (120 כ"ס) עם תיבת 6 הילוכים כפולת-מצמד.

     

    המכונית שבמבחן - עם מנוע ה-1.6 ליטר והתיבה האוטומטית - צפויה להיות הפופולארית בהיצע, אך דווקא היא סובלת מיחידת כוח לא משכנעת. החל מהספק מרבי צנוע, דרך רצועת כוח צרה עם שיא מומנט בסל"ד גבוה (15.5 קג"מ ב-4,500 סל"ד) המאפשרים ביצועים פושרים בלבד, תוך הפגנת קשיי נשימה עם ארבע נוסעים בכביש הררי. תיבת ההילוכים עסוקה גם בשיוט נינוח בסחיטת המנוע עד תום ונאלצת להוריד שני הילוכים כמעט בכל האצה. בנסיעה עירונית היא בעלת אופי פעולה חלק ונעים. צריכת הדלק מושפעת מכך ולא הרשימה עם 11.7 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    כיול המיתלים בטיפו הזו מוצק יותר מכפי שזכרנו בסדאן, אך צמיגים בחתך גבוה מהמקובל כיום אפשרו ספיגת שיבושים עירוניים טובה יחסית, יחד עם ריסון מרכב ראוי במהירות גבוהה. גם בידוד רעשי הדרך והרוח טוב מאוד. הכיול המוצק תורם ליכולת דינמית טובה יחסית ואחיזת כביש גבוהה מהמקובל. ההגה מהיר ומדויק, אבל מרגיש מלאכותי מדי - כבד שלא לצורך במצב רגיל, קל מדי במצב City. יכולת הבלימה טובה למדי.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    איך בסוף

    פיאט טיפו בהחלט יכולה - כמו אחותה עם ארבע הדלתות - להציע אלטרנטיבה מעניינת במשפחת המשפחתיות-קטנות. בקרב תת הקטגוריה בה חברות משפחתיות זולות יותר, היא בפירוש מבריקה. תא הנוסעים, רשימת האבזור (כולל בטיחותי) ואיכויות הנסיעה, מעמידים אותה בקו אחד עם הטובות שבחבורה. אילו הייתה עושה שימוש במנוע מודרני יותר, יכולה הייתה ממש להבריק. מצד שני, כך הייתה הופכת ליקרה יותר.

     

    כרגע, תג-מחיר שקרוב יותר למכוניות סופר-מיני (116 אלף שקלים) מאשר למשפחתיות קומפקטיות, הטיפו 5 דלתות היא חבילה אטרקטיבית במיוחד.

     


    פיאט טיפו האצבק

    פיאט טיפו האצ'בק
    מנוע 4 צילינדרים
    נפח / סוג דלק 1,598 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 110 כ"ס ב-5,500 סל"ד
    מומנט מרבי 15.5 קג"מ ב-4,500 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, 6 הילוכים
    אורך 436.8 ס"מ
    רוחב 179.2 ס"מ
    גובה 149.5 ס"מ
    בסיס גלגלים

    263.8 ס"מ

    משקל 1,385 ק"ג
    נפח תא מטען 380 ליטר
    100-0 קמ"ש 11.5 שניות
    מהירות מרבית 192 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 15.8 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 147 גרם לק"מ
    מחיר 110 אלף שקל
    כריות אוויר 6
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 4 כוכבים

     


    פרסום ראשון: 11.04.17, 19:38
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "פיאט טיפו האצ'בק במבחן ראשון - הפתעת העונה"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים