שתף קטע נבחר

מנכ"ל אוטומוטור: "נהגתי במכונית ששווה 24 מיליון שקל"

לקראת תערוכת אוטומוטור 2017 שתיערך במהלך הפסח בגני התערוכה, דורון גילר, בעלים ומנכ"ל רבמוטור ומפיק התערוכה, סיפר ל-ynet כיצד הגיע לתחום המוטורי, ואיך כנגד כל הסיכויים הצליח להביא את מכונית העל מקלארן לתערוכה. שיחת מנהלים

בתחילת דצמבר 2016 מנכ"ל רבמוטור ותערוכת המכוניות אוטומוטור, דורון גילר, חשש שהחלום שלו עומד להתפוגג. הוא רצה להביא את מכונית המקלארן לישראל, כדי להציגה בתערוכה הצפויה בפסח 2017. "הסיכום עם מקלארן כבר היה ביד שלי", הוא נזכר.

 

כתבות נוספות במדור שיחת מנהלים

 

"אבל אז פוטר המנהל איתו חתמתי על ההסכם, וזה שנכנס לנעליו (זק בראון. י"ו) ביטל את שסוכם והחליט שהמכונית לא תגיע לתערוכה. ידעתי שלא אתן לזה לקרות. זה מלמד על ההבדל שבין הצלחה אדירה לכשלון מהדהד, שיוביל לענק אבק, שיקח לו הרבה זמן לשקוע".

ההבדל בין הצלחה אדירה לכשלון מהדהד (צילום: נורה שטיינפלד) (צילום: נורה שטיינפלד)
ההבדל בין הצלחה אדירה לכשלון מהדהד(צילום: נורה שטיינפלד)
 

מקלארן ( McLaren Technology Group) הינה קבוצת חברות למכוניות בווקינג, אנגליה. הקבוצה נוסדה על ידי רון דניס וממוקדת סביב צוות מקלארן-מרצדס, שמתחרה במרוצי מכוניות ובונה מכוניות מרוץ לפורמולה 1.

 

מה עשית?

"פתחתי במסע שכנוע שעלה לי הרבה כסף ואנרגיות. כמובן, שלא התכוונתי לוותר. נסעתי מיד לאנגליה ונתתי למנהל החדש הסבר מקצועי איך אטפל במכונית כדי שלא ידאג ויידע שעומד מולו מישהו שמבין.

 

"הסברתי לו שישראל מתחברת לסמל הסטטוס והיוקרה שהמכונית מייצגת, שיש פה עניין עצום במכוניות-על וגם קהל יעד שמעוניין לרכוש אותן. לשמחתי, לאחר תקופה של חששות ודפיקות לב, שיניתי את רוע הגזירה".

 

גילר עם המקלארן (צילום: יבגני ברסטוביצקי) (צילום: יבגני ברסטוביצקי)
גילר עם המקלארן(צילום: יבגני ברסטוביצקי)

בשנה הבאה תציין 30 שנה לתערוכה. מי "הכוכבת" הבאה, שתתחבר לחגיגות?

"אני מעדיף שלא להכריז, למרות שהנושא כבר סגור וחתום. יש עוד שנה שלמה עד אז, והמון דברים יכולים להתרחש. בוודאי מספיק מה שקרה עם המלארן כדי ללמד על שצריך לחכות עד שאראה את ה"כוכבת" נוחתת בישראל במועד. עשיתי דרך ארוכה עד למקום שהתערוכה נמצאת בו היום, וכל שנה אני לוקח אותה לקצה יותר גבוה. זה גם מה שמתוכנן לשנה הבאה".

 

גיל: 63

מצב משפחתי: נשוי + 3 (37 ותאומים בני 32), וסב ל-5

מגורים: הוד השרון

השכלה: תיכונית

תפקיד: בעלים ומנכ"ל רבמוטור (מ-1995), מנכ"ל ומפיק תערוכת המכוניות אוטומוטור.

תערוכת אוטומוטור: התערוכה מתקיימת זו השנה-29 במהלך הפסח. בכל שנה מוצגת מכונית המכונה "אורחת הכבוד"- אחת שאין להשיג בארץ. השנה תוצג בתערוכה מקלארן 570 GT שהובאה ישירות מהמפעל באנגליה. גילר כאמור עשה רבות על מנת לייבאה ולמכרה בישראל, בתמורה ל-2.5 מיליון שקלים.

סופי שבוע מוקדשים לטיולי שטח ()
סופי שבוע מוקדשים לטיולי שטח
 

בנוסף למכוניות, מוצגים בתערוכה מכוניות מבית פורשה, מרצדס, אסטון מרטין, פרארי, יגואר ומזראטי, אופנועים מדגמי הארלי דיווידסון, דוקאטי, הוסקוורנה, FANTIC ובליץ מוטורס ורכבי אספנות. כמו כן מבקרי התערוכה נהנים מסדנאות שיפור לרכבי שטח. נכון להיום פקדו את התערוכה כ-300 אלף מבקרים, כשעלות כניסה ממוצעת עומדת על כ-100 שקלים לאדם.

 

סדר יום 

06.00: מתעורר.

07.00: אימון בחדר כושר.

10.00: מגיע למשרד בת"א, רצף של פגישות עד 18:00.

19.00-20.00: חוזר הביתה, מתפנה לעניינים חברתיים ומשפחתיים.

 

פעמיים בשבוע מתנדב כיו"ר ועד התנועה של עיריית הרצליה.

סופי שבוע מוקדשים לטיולי שטח או לפגישות במועדוני מכוניות קלאסיות עתיקות או מועדוני רכבי-על.

 

איך הגעת למנכ"ל את החברה?

"התחלתי מאהבת כלבים שהביאה אותי להתנדב בהנהלת התאחדות הכלבנות בישראל. חשבתי שאפשר להרוויח כסף מאירועי גיוס לטובת העמותה. לאחר שהפקתי מספר כנסים שהוכיחו את טענתי, החלטתי, כחובב מכוניות מושבע, לנסות לוותר על כל סוגי התערוכות האחרות ולהתמקד ברכבים. אז הקמתי את רבמוטור, החברה שייסדה ומפיקה את תערוכת המכוניות של ישראל".

 

מה ההישג הכי גדול שלך?

"שבמשך 29 שנותיה, התערוכה העלתה על סדר היום הציבורי את התרבות המוטורית בישראל והשפיעה לטובה על הנושא. בכל שנה אנחנו ממציאים את עצמנו מחדש בווריאציה שהקהל אוהב. השנה התמקדנו בסופר-קארס (מכוניות-על הן מכוניות מהירות וחזקות במיוחד, שמתאפיינות במבנה ואופי ספורטיביים. ביצועיהן ניצבים בראש סדר העדיפויות של יצרניהן, גם על חשבון תכונות אחרות אליהן שואפים ברכבים רגילים כמו נוחות, שימושיות, ידידותיות לסביבה וחסכוניות. י"ו).

 

 גילר עם הנכדים (צילום: נורה שטיינפלד) (צילום: נורה שטיינפלד)
גילר עם הנכדים(צילום: נורה שטיינפלד)

מהי הטעות הקולוסאלית שלך?

"אחת הטעויות הגדולות שלי התרחשה לפני כ-5 שנים, אז קיבלנו ייעוץ מחברת סקרים ו"מומחים", שעלה לנו המון כסף, לפיו כדאי לקיים את התערוכה ביולי במקום בפסח, בזמן החופש הגדול.

 

"סמכנו על היועצים וטעינו בגדול. מה שהם לא ידעו, שבתקופת החופש הגדול הקהל מתנהל בצורה שונה לחלוטין ולכן הוא לא הגיע באותה כמות. הפסדנו כספים רבים, אבל הטעות לא הוציאה לי את הרוח מהמפרשים, ובזכות האהבה שלי לעולם המוטורי החלטתי להמשיך עם הפקת התערוכה, מה שמוכיח את עצמו מדי שנה".

 

מי מודל שלך לחיקוי?

"שלמה צפדיה ז"ל, שנפטר לפני כשנה. הוא היה שותף לדרך במספר חברות, בין היתר עבדנו יחד גם על אוטומוטור. למדתי ממנו על תרבות ארגונית ועל שיטות עבודה ייחודיות שאימצתי עם השנים".

הרוח במפרשים נשארה בעינה (צילום: נורה שטיינפלד) (צילום: נורה שטיינפלד)
הרוח במפרשים נשארה בעינה(צילום: נורה שטיינפלד)
 

מה הסיבה העיקרית לקבלת עובד חדש ומהן הסיבות לפסול אותו?

"אני מקבל עובדים על סמך האנרגיה, כי אני מאמין באנרגיה שאנשים מפיצים סביבם. אפסול במקרים של חוסר אמינות, חוסר יסודיות ויומרנות".

 

מי המתחרים הגדולים שלך, ואיך אתה מתמודד עם התחרות?

"בישראל ניסו כבר מספר פעמים לקיים תערוכות רכב, וכולן נחלו כשלון. אני לא חושש מהתחרות, כי אני מקושר בזכות העבודה וה"קבלות" שהצגתי עם השנים.

 

"התערוכה שלנו מצליחה לעניין את הקהל הרחב ובמקביל מתמקדת גם באלה שמתעניינים ביוקרה ואיכות, לכן אנחנו התערוכה שמביאה את מספר המבקרים הגדול ביותר מבין האטרקציות הקיימות".

 

תן 3 עצות לשרי האוצר והכלכלה להתנהלות כלכלית נכונה

להיות חף מלחצים פוליטיים כדי לקבל את ההחלטות הנכונות.

היזהר מחבריך, לא כולם באמת כאלה.

דבוק בדרכך - כך תגיע רחוק.

"דבוק בדרכך". גילר ()
"דבוק בדרכך". גילר
 

מה הקושי הכי גדול של מנכ"ל בעולם הכלכלה הישראלי של היום?

"שינוע מחו"ל של הרכבים ברמה הגבוהה ביותר. אני עובד מול גורמים שמאמינים שהשוק הישראלי קטן מדי, ולכן לא מוצאים אותו אטרקטיבי. כשהצד השני פחות מעוניין בצד שלך, קשה להשיג את השמות הגדולים והדגמים המיוחדים שאנחנו נלחמים להביא מדי שנה".

 

האם שכר המנכ"לים במשק מצדיק את הביקורת הציבורית בנושא?

"ממש לא. למנכ"ל ברמה גבוהה מגיע תשלום בהתאם. אנחנו לא רוצים שמנכ"ל בינוני ינהל בנקים או ארגונים חשובים אחרים. יש לתמרץ את המנכ"לים הטובים כדי למשוך לתפקידים האלו את האנשים הנכונים".

 

מה משמעות הכסף עבורך?

"כסף עבורי הוא נתינת משמעות ויכולת לאזן בין הנאות החיים מצד אחד וצדקה מצד שני. אם מווסתים נכון בין השניים, מפיקים הנאה עצומה".

 

מה הדבר הכי "משוגע" שעשית עם כסף?

"הרכב הכי יקר שנהגתי עליו אי פעם הוא בוגאטי ויירון, שעלותו 24 מיליון שקלים". 

 

עד כמה העבודה מארגנת לך את החיים ואיך אתה מצליח להתנתק ממנה, אם בכלל?

"לעולם לא אוכל להתנתק מהעבודה שלי ואני עובד כל השנה על התערוכה. הקהל שלנו דורש יצירתיות וגיוון, אחרת זה לא עובד. גם כשאני בחו"ל, אני חייב לשלב ביקורים במפעלים, בתערוכות חשובות ולקיים פגישות עם אנשי מפתח בתחום. בארץ, בסופי שבוע, אני סופג את הלך הרוח והרעיונות בזמן טיולי מועדוני השטח והכביש".

למנכ"ל ברמה גבוהה מגיע תשלום בהתאם". גילר (צילום: נורה שטיינפלד) (צילום: נורה שטיינפלד)
למנכ"ל ברמה גבוהה מגיע תשלום בהתאם". גילר(צילום: נורה שטיינפלד)
 

תפתיע אותנו במשהו אישי שלא יודעים עליך

"אני אמנם ביצועיסט קשוח, אבל בן אדם מאוד רך מבפנים. רק אל תגלו את זה לאף אחד בבקשה, כדי שלא ייהרס לי המוניטין".

 

 

5 טיפים למנכ"לים מתחילים

לא לשכוח מאיפה באת ולאן את/ה הולך/ת.

לעשות רק מה שאת/ה מבין/ה ואוהב/ת, ולא לעסוק בשום תחום אחר.

לבנות תכנית עסקית פסימית וחלילה לא אופטימית.

לא לעבוד עם משאלות לב.

כשקשה, חשוב להיות נחוש/ה ולהמשיך בדרכך - זה ההבדל בין כשלון להצלחה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים