שתף קטע נבחר

סאגת יונייטד נמשכת: אלימות והתעללות בנכה

שבוע לאחר תקרית יונייטד, בה נגרר אל הנוסע ד"ר דיוויד דאו אל מחוץ לטיסה באלימות, צצים סיפורים על התנהלות בעייתית בטיסות החברה: מלכת היופי של ונצואלה לשעבר נאזקה ונגררה, נוסע בעל מוגבלות שנעזר בסגוואי - לא הורשה להעלות את המכשיר למטוס. וגם: גורלם של בעלי החיים בטיסות יונייטד - וצעדי ההתייעלות האיטיים במיוחד

שבוע לאחר תקרית יונייטד, הורדת הנוסע ד"ר דיוויד דאו באלימות מהטיסה משיקגו ללואיוויל שבקנטאקי, מתחילים לזרום סיפורי אימה של נוסעים אחרים מטיסות החברה. מלכת היופי של ונצואלה לשעבר, פרסמה בסוף השבוע את סיפורה, לפיו אחד מאנשי הצוות במטוס אזק אותה במהלך ויכוח על כרית בזמן הטיסה.

מיס ונצואלה לשעבר מונטיאל. מימין: תמונה שצולמה לדבריה לאחר שנחבלה בטיסה ()
מיס ונצואלה לשעבר מונטיאל. מימין: תמונה שצולמה לדבריה לאחר שנחבלה בטיסה

כרמן מריה מונטיאל (52), העובדת כיום כעיתונאית וזכתה בתואר מיס ונצואלה ב-1984, כתבה: "אני יכולה לתאר לעצמי כיצד מרגיש עכשיו ד"ר דאו. "לנצח אהיה מבועתת ממה שקרה לי בטיסה". סיפורה של מונטיאל התרחש ביוני 2013, אז עלתה יחד עם בעלה לשעבר לטיסה מיוסטון, טקסס לבוגוטה, בירת קולומביה. השניים ישבו במחלקת העסקים. לדבריה, היא ביקשה מהדייל כרית, אך הוא אמר שהחברה כבר לא מספקת כריות. מונטיאל מספרת כי עקב כך הביעה בפני הדייל את דעתה על השירות הבעייתי של החברה.

 

פרשת יונייטד - הסיקור המלא ב-ynet

עדכונים נוספים כל הזמן גם בפייסבוק של ynet חופש

 

בהמשך התפתח ויכוח בין מוניטאל לבין בעלה, שהתלונן בפני צוות הדיילים על כך שאשתו, לא פחות ולא יותר - מטרידה אותו. אגב, השניים הכחישו בהמשך שהם היו תחת השפעת אלכוהול, מה שנטען כי ליבה את הוויכוח ביניהם. למרות זאת, הדייל ביקש ממונטיאל לעבור למחלקת התיירים, אך היא סירבה. "תוך שניות", לדברי מונטיאל, "הגיעו שני גברים גדולי ממדים ואזקו אותי באזיקי פלסטיק, גררו אותי מהכתפיים והושיבו אותי בכוח בירכתי המטוס, בצמוד לשוטר שהיה על הטיסה, אך לא בתפקיד. בחיי לא הרגשתי כל כך חסרת אונים".

 

"יונייטד מתייחסים ללקוח כאויב, זו התרבות הארגונית שלהם", כתבה מונטיאל בפוסט שפרסמה בנושא, בו גם הזכירה מקרה של טיסת החברה שביצעה נחיתת חירום בגלל מה שהוגדר כ"התנהגות בעייתית של נוסעת", שבהמשך התבררה כנערה הלוקה באוטיזם, בת 15, שבגללה הנוחת מטוס. "המצב התדרדר עד למקרה של ד"ר דאו", כתבה מונטיאל וסיכמה: "יש פה משהו מאוד לא בסדר".

 

סאגת הסגוואי

סיפור נוסף שהתפרסם בימים האחרונים נוגע לזוג שהיה בדרכו לשייט במסגרת ירח הדבש. טרי האריס ביקש מראש להעלות לטיסה מיני-סגוואי איתו הוא מתנייד בעקבות בעיה ממנה הוא סובל בעמוד השדרה. הוא בירר והובהר לו כי רשות הבטחיות התעופתית בארה"ב מאפשרת העלאת סגוואי מסוג זה לטיסה. כמו כן, באתר יונייטד נכתב כי מכשיר העזר יכול לעלות עם הנוסע.

מטוסי יונייטד. בין נהלים למציאות (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
מטוסי יונייטד. בין נהלים למציאות(צילום: Shutterstock)

האריס עבר את הבידוק הביטחוני בשדה התעופה אך בהגיעו לשער היציאה למטוס, אנשי הצוות של יונייטד אסרו עליו לעלות עם הסגוואי למטוס. הוא הסביר להם את הצרכים והראה להם כי באתר החברה מצוין כי הוא רשאי לעלות עמו למטוס. זה לא עזר לו, ותגובת אנשי הצוות הייתה לדבריו "אפילו אל בטן המטוס אסור לך להעלות את הסגוואי".

 

האריס נאלץ להשאיר את הסגוואי בשער היציאה למטוס, אך אם לא די בכך, אנשי יונייטד טענו גם כי הוא עלול להיקנס בשל השארת כלי העזר בשדה - ואפילו להיות חשוף למעצר בשל חשד להעלאת פריט אסור לטיסה. בסופו של דבר הוא לא נעצר ואפילו הסגוואי הוחזר לו, אך הוא אומר כי תחושותיו היו מאוד לא נעימות. "למרות הכל נהנינו בירח הדבש", היה חשוב להאריס לציין.

 

טסים אל מותם

וזה עוד לא הכל. נתון נוסף ובעייתי מאוד שמתפרסם כעת נוגע למספר בעלי החיים שמתים בטיסות יונייטד. על פי משרד התחבורה האמריקני, בשנת 2016 מתו יותר בעלי חיים שהוטסו בטיסות יונייטד מאשר בכל חברת תעופה אמריקאית אחרת. כמו כן, בעלי חיים שהוטסו ביונייטד היו מעורבים בתאונות הקשורות בטיסה עצמה ובפציעות - הרבה יותר מאשר בחברות התעופה האחרות, ובאופן משמעותי.

שלא תמות ביונייטד (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
שלא תמות ביונייטד(צילום: shutterstock)

בסך הכל מתו תשעה בעלי חיים בטיסות יונייטד ב-2016 (כמעט פי 2 מאשר בדלתא). בנוסף, 14 נפצעו (כמעט פי 3 מאשר בדלתא) ו-23 היו מעורבים בתאונות הקשורות בטיסה (יותר מפי 2 מאשר בדלתא). עם זאת, יש לציין כי יונייטד הטיסה באופן משמעותי הרבה יותר בעלי חיים מאשר מתחרותיה - 109,149 ב-2016 לעומת 81,070 שהטיסה דלתא.

 

יונייטד משנה מדיניות

חברת יונייטד לא הגיבה לשני הסיפורים הללו שפורסמו, אך ממשיכה בניסיון להציל את תדמיתה הבעייתית. לפנות בוקר פרסמה דוברת החברה מגי שמרין הודעה, לפיה מעתה לא יתאפשר מצב שאנשי צוות של יונייטד יתפסו את מקומותיהם של הנוסעים לאחר שאלה כבר ישובים במטוס. מדובר בשינוי נהלים שייכנס באופן מיידי לתוקף בכל טיסות החברה, בכל רחבי העולם. יצוין כי לחברה לקח כמעט שבוע ימים מהתקרית עצמה כדי להכריז על השינוי.

פרשת יונייטד בעיני מאייר ynet (איור: שי שבתאי)
פרשת יונייטד בעיני מאייר ynet(איור: שי שבתאי)

"המדיניות החדשה מבטיחה שמקרים כמו בטיסה 3411 לא יקרו שוב, זהו אחד מצעדי ההתייעלות הפנימיים שאנחנו מיישמים על מנת לשפר את חוויית הלקוח", נכתב בהודעת הדוברת.

 

שינוי הנהלים המדובר הוא צעד נוסף כאמור בניסיון של יונייטד להציל את עצמה מהסערה התקשורתית העולמית שהיא חווה. ביום חמישי האחרון הודיעה החברה כי תפצה את כל נוסעי טיסה 3411, הטיסה בה התרחש המקרה האלים וממנה הורד הנוסע ד"ר דאו. על פי הודעת החברה מיום חמישי, כל נוסעי אותה טיסה יקבלו פיצוי בגובה מחיר הכרטיס ששילמו.

 

בתוך כך, ממשיך ד"ר דאו בסיוע שני משרדי עורכי דין להכין את תביעתו נגד החברה. על פי ההערכות בארצות הברית, מדובר בתביעה שסכומה עשוי להגיע לעשרות מיליוני דולרים.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים