שתף קטע נבחר

מרצדס S קלאס - יותר אוטונומית ובהתאם למצב הרוח

מרצדס S קלאס המעודכנת תגיע ארצה עוד השנה, תציע יכולות נהיגה אוטונומיות ייחודיות, מנועים חדשים ואפילו התאמת מערכות הרכב למצב הרוח

מרצדס חושפת מתיחת פנים לספינת הדגל שלה, ה-S קלאס, ובוחרת לעשות זאת בתערוכת שנחאי. על השאלה מדוע לא תעשה זאת בתערוכה אירופאית, ישמחו מנהלי השיווק של היצרנית לענות - כ-30% ממכירות ה-S כיום מתמקדות בשוק הסיני. יש גם לזכור כי אודי עומדת להציג בקרוב את ה-A8 הכל-חדשה, ובמרצדס שמחים להקדים את המתחרים הגדולים. לדברי היבואנית כלמוביל, ה-S המעודכנת תנחת בישראל בחודשים אוקטובר-נובמבר.

 

 

יותר מכל עדכון מראה או אבזור נוחות, במרצדס ממהרים לדווח כי ה-S קלאס שיפרה עוד יותר את יכולת הנהיגה האוטונומיות שהציעה כאשר הוצגה. ה-S החדשה תעשה מעתה שימוש במפות מתעדכנות שיאפשרו למכונית להתאים עצמאית את מהירותה בעת שהיא ננהגת על-ידי המחשב, גם בהתאם לתוואי שאינו בשדה הראיה - למשל פניות, כיכרות, צמתים ועוד. ההסתמכות על מפה ונתוני ניווט מאפשרת גם לצפות את התנהגות הנהגים האחרים. בנוסף תעשה ה-S שימוש במערכות אוטונומיות שהציגה מרצדס ב-E קלאס. 

 

 

יהיו כמובן גם שינויי מראה קלים, החל בחזית עם פתחי אוורור גדולים בפגוש הקדמי וסבכה קדמית שונה, דרך פנסי לד מעוצבים המאירים לטענת היצרנית למרחק של עד 650 מטר, יותר מבכל מכונית אחרת. בתא הנוסעים יש שינויים קלים עוד יותר עם הגה בעיצוב שלוש צלעות (שתיים בגרסה היוצאת). כבעבר, לרוחב הקונסולה המרכזית ימוקמו צמד מסכים בגודל "12.3 המשמשים כלוח מחוונים ומסך מידע ותצוגה נשלט על-ידי חוגה.

 

ה-S קלאס תקבל מעתה מנוע טורבו-דיזל חדש בתצורת 6 צילינדרים ובנפח 3.0 ליטר, המפיק 286 כ"ס ב-S350d (עוד 28 כ"ס לעומת ה-V6 היוצא), ו-340 כ"ס ב-S400d. בעתיד תתווסף להיצע גם גרסת טורבו-בנזין למנוע 6 צילינדרים החדש, המותאמת גם לעבודה עם מנוע חשמלי בגרסאות היברידיות.

 

את ה-S500 מחליפה ה-S560 שמצויידת במנוע V8 בנפח 4.0 ליטר עם מגדש טורבו כפול ו-469 כ"ס (13 כ"ס יותר ממנוע ה-4.7 ליטר היוצא). כל המנועים ישודכו לתיבת 9 הילוכים אוטומטית חדשה ולהנעה אחורית או כפולה-קבועה.

 

 

גרסת S63 AMG הכוחנית מקבלת מנוע V8 כפול מגדשי טורבו בנפח 4.0 ליטר (המוכר מה-E63), עם תפוקה של 612 כ"ס, 27 כ"ס יותר מה-5.5 ליטר ב-S63 היוצאת. תיבת 9 הילוכים אוטומטית עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט (7 הילוכים בדגם היוצא) ולהנעה כפולה-קבועה בלבד (הדגם היוצא הוצע גם עם הנעה אחורית). ה-S63 מזנקת ל-100 קמ"ש ב-3.5 שניות, קיצוץ של 0.5 שניות.

 

 

מרצדס מבטיחה להציע במכוניות גם מערכת חדשה המאפשרת לבחור בין 6 מצבים קבועים מראש המתאימים את שלל מערכות הרכב כמו מיזוג, ריחות, עיסוי במושבים, מערכת השמע ותאורת האווירה, למצב הרוח של הנהג. בפן הדינמי תוצע מערכת המיתלים אדפטיבית המנטרלת את זווית הגלגול של המכונית (עד 2.8 מעלות).

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים