שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הדור הבא של ויקיפדיה: במקום פייק ניוז - עיתונות המונים
    מייסד אתר חכמת ההמונים פונה שוב אל הציבור עם פרויקט חדש - מקור חדשות המבוסס על עובדות, ראיות ועבודה עיתונאית המשלבת בין אנשי מקצוע לבין ההמונים: "חדשות שמיוצרות על ידי הציבור, עבור הציבור"

    הכותרת השחוקה "תקשורת המונים" עומדת לקבל תוקף חדש: המייסד השותף של פרויקט חכמת ההמונים "ויקיפדיה", ג'ימי וויילס, משיק מיזם חדש שנועד בראש ובראשונה להילחם בתופעת החדשות המזויפות. ה"ויקיטריביון", אתר חדשותי שיתופי - יופעל תוך שיתוף פעולה בין עיתונאים מקצועיים לבין הציבור הרחב.

     

     

    סרטון התדמית למימון המונים של ויקיטריביון

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    הפרויקט יגייס גם את התקציב שלו באמצעות מימון המונים, והוא כבר נגיש לתמיכה כאן. אתר החדשות אמור לייצר תכנים שוטפים - בדומה לויקיפדיה, תוך סיוע של קהילת קוראים-עורכים, שיעבדו במתכונת התנדבותית על על ייצור ופרסום סיפורים עיתונאיים. התחזוק השוטף של האתר כמו גם מימון אנשי מקצוע שיעבדו בו (כרגע מדובר בעשרה עיתונאים מקצועיים שיגוייסו לעבוד בפרויקט) - יתקיים באמצעות מימון המונים.

     

    האתר יספק סיפורים חדשותיים במגוון תחומים - החל מפוליטיקה אמריקנית ועד למדע וטכנולוגיה. המיזם שם לו למטרה להדגיש את חשיבותן של עובדות וראיות, ככלי יעיל למלחמה בחדשות מזויפות ולהגברת המודעות הציבורית לצריכה ביקורתית ומיודעת של תוכן חדשותי. כך למשל, קוראים יקבלו גישה קלה ונוחה למקורות שהיוו את הבסיס לכל כתבה חדשותית, והאתר יציע לקוראים תכנים כמו תמלולי ריאיונות והקלטות.

     

    עיתונות חדשה (אילוסטרציה: Shutterstock)
    עיתונות חדשה(אילוסטרציה: Shutterstock)

     

    בהשקת המיזם אמר וויילס כי מדובר ב"אתר שייצר חדשות על ידי הציבור, עבור הציבור". בריאיון למגזין The Verge הוסיף כי מדובר בפרויקט שמתבשל אצלו כבר זמן רב, "אבל הדברים התגבשו לגמרי בתקופה שאחרי ברקזיט ואחרי בחירתו של דונלד טראמפ. יש תחושה שדברים השתבשו לחלוטין, האיכות של תכנים תקשורתיים נמצאת בדעיכה בכל מיני אזורים, ויש רצון אמיתי מצד הציבור לקבל תכנים אמינים וראויים יותר".

     

    היבט נוסף של המיזם, כרוך בתופעת ה"קליקבייט" - מלכודות הקליקים. לטענת וויילס, "המאבק על תשומת הלב של הציבור ברשת, הוא זה שמכתיב בסופו של דבר את אופי התוכן העיתונאי באתרי חדשות רבים - מלבד אלה שנסמכים לא על מפרסמים, אלא על ציבור קוראים שמשלם כסף". לכן, הוא מצהיר כי ה"ויקיטריביון" לא יכיל פרסומות משום סוג, וכי הוא לא יפעיל חומת תשלום. לצד זאת, קוראים יוכלו לשלם עבור מנוי חודשי בסך 15 דולרים, עבור האפשרות להציע נושאים לסיקור.

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "הדור הבא של ויקיפדיה: במקום פייק ניוז - עיתונות המונים"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים