שתף קטע נבחר

יונייטד: "נוסע שיושב במקומו לא יוקם ממנו"

שבועיים אחרי שהסתבכה בתקרית הורדת הנוסע בכוח, חברת יונייטד מתחילה להפיק לקחים: נוסע שיתנדב לא לעלות לטיסה יפוצה ב-10,000$, נוסע שכבר עלה למטוס - לא יורד ממנו. וגם: כמה תקבלו אם המזוודה שלכם אבדה?

חברת יונייטד שהסתבכה קשות בתחילת החודש בתקרית הורדת הנוסע ד"ר דיוויד דאו מטיסת החברה, מתחילה להפיק לקחים. שבועיים וחצי אחרי התקרית, הודיעה החברה כי מעתה תפצה נוסעים שיתנדבו לרדת מטיסה בגלל רישום יתר (אוברבוקינג) בסכום של 10,000$. עם זאת, ההתנדבות תתבצע בשדה התעופה לפני העלייה למטוס ולא לאחר שהנוסע כבר יושב במקומו. במצב זה - ובניגוד להתרחשות בתקרית שתועדה והפכה לאחד הסרטונים הנצפים של השנה - נוסע לא יוקם ממקומו.

מטוסי יונייטד (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
מטוסי יונייטד(צילום: Shutterstock)

עוד הודיעה החברה כי תעשה מאמצים להפחית מקרים של רישום יתר. "מטרתנו היא להפחית לאפס את המקרים האלה", נכתב בהודעת החברה, שלמעשה מיישרת קו עם הודעת מתחרתה, חברת דלתא, שהודיעה בעקבות תקרית יונייטד כי תפצה לקוחות במקרים דומים ב-9,950$.  "חברת יונייטד לא תפעיל כל אמצעים למניעת עלייתו למטוס של נוסע, או תבקש מנוסעים לוותר על מקומם לטובת אחרים לאחר שהם כבר יושבים במקומותיהם", לשון ההודעה.

 

בנוסף, תרענן החברה את מדיניותה בענייני כבודה. עבור מזוודות שיאבדו ולא יימצאו לאחר מכן, נוסעים יפוצו ב-1,500$ ללא כל צורך בתשאול. נוהל זה ייכנס לתוקף בחודש יוני 2017.

 

"זוהי נקודת מפנה עבור יונייטד", אמר מנכ"ל החברה אוסקר מונוז, מי שספג את האש מהתקשורת ומהציבור בארצות הברית בעקבות התקרית בשבועות האחרונים, ואף נדרש להסביר בפני הסנאט האמריקני את התנהלות החברה ואת התנהלותו שלו. בתגובתו הראשונה, עוד לפני שהתנצל בפני הנוסעים ובפני ד"ר דאו, אמר מונוז כי "הנוסע היה תוקפני ואלים". רק כשהתעשת והבין את גודל הנזק שנגרם מהתקרית ואת גודלו של הנזק שהוא ממשיך לגרום, התנצל מונוז מספר פעמים גם באופן פומבי בפני הנוסע ובפני ציבור לקוחות החברה. בעקבות התקרית, מונוז לא יקודם להיות נשיא החברה, אך גם לא יפוטר מתפקיד המנכ"ל. בהודעה קודמת מטעם יונייטד נאמר כי גם איש בדרגים הנמוכים יותר לא יפוטר.

מנכ"ל יונייטד, אוסקר מונוז, והנוסע ד"ר דיוויד דאו (צילום: AP, AFP) (צילום: AP, AFP)
מנכ"ל יונייטד, אוסקר מונוז, והנוסע ד"ר דיוויד דאו(צילום: AP, AFP)

אתמול פורסמה תקרית נוספת בה הסתבכה יונייטד, והיא מותו של הארנב הגדול בעולם על טיסת החברה. על פי פרסומים שונים בארצות הברית, מקרי מוות של בעלי חיים שטסים ביונייטד,רבים באופן משמעותי מאשר בחברות תעופה אחרות בארצות הברית.

 

כזכור, בשבועות האחרונים חברת התעופה השנייה בגודלה בארה"ב ובעולם כולו חווה משבר תדמיתי חסר תקדים בעקבות התקרית בה הורד הנוסע מהטיסה. ד"ר דיוויד דאו בן ה-69 הורד מטיסת החברה משיקגו לאלויוויל שבקנטאקי לאחר שכבר ישב במקומו, לטובת העלאת עובדי יונייטד לטיסה. המאבטחים שגררו את הנוסע באלימות אל מחוץ למטוס גרמו לו לשבר באף, לחתכים בפנים, לשיניים שבורות ולזעזוע מוח.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דני שדה
מטוס יונייטד
צילום: דני שדה
מומלצים