שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אינפיניטי Q30 במבחן ראשון - הקרב נגד גרמניה
    הקומפקטית החדשה-ישנה של מותג היוקרה מבית ניסאן, מנסה להתברג אל קטגוריית הפרמיום-קומפקט הרווחית בעזרת בסיס של מרצדס ועיצוב מקורי. מבחן ראשון בישראל
    אינפיניטי Q30 שהושקה לפני כשנתיים סימנה את כניסתה של היצרנית לקטגוריית הקומפקטיות, שהפכה בשנים האחרונות למנוע הצמיחה החשוב ביותר - מבחינת מספרי מכירות, גם אם לא רווחים - בשוק היוקרה. כעת, באיחור ניכר, ה-Q30 נוחתת בישראל במטרה להתמודד מול המתחרות הגדולות מגרמניה - אודי A3, ב.מ.וו סדרה 1 ובעיקר מרצדס A קלאס, שתרמה לה את הפלטפורמה ויחידות ההנעה.

     

    מחיר: 226 אלף שקל

    מתחרות: אודי A3, ב.מ.וו סדרה 1, מרצדס A קלאס, וולוו V40

     

    אינפיניטי Q30

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    טוב: עיצוב, ביצועים, התנהגות

    בסדר: נוחות, איכות, אבזור

    טעון שיפור: מרחב פנים, מחיר

    ציון:

     

    איך נראה

    עיצוב ה-Q30 שרירי ודינמי יותר מהאחות הגרמנייה, בין היתר תודות לסבכת-אינפיניטי מוכרת, יחידות תאורה שונות וקורה אחורית מקורית. בתי גלגלים מודגשים וצבועים שחור ומקנים לה בכך מראה גדול ממידותיה האמיתיות. עיצוב הפנים פחות מרשים, עם איכות חומרים לא אחידה וגוון כהה המייצר תחושה קודרת מדי. מסך המגע נראה פשוט וקטן מהמקובל כיום, ומתגי בקרת האקלים בחלקה התחתון של הקונסולה מחייבים הורדת מבט לצורך תפעול.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    בשונה מה-A (בעלת בורר ההילוכים המסורתי של מרצדס במקום בו נמצא מנוף מגבים בכל מכונית אחרת), ל-Q30 בורר במיקום קונבנציונאלי, אך הוא קטן למדי ומנטרל את מקום תא האחסון. בנוסף, גם כאן - ובדומה ל-A - המגבים והמאותתים נמצאים על אותו מנוף משמאל להגה, עם מנוף בקרת שיוט מתחתיו. לא נוח. המושבים מציעים תמיכה טובה אך הם מעט צפופים לגדולי מידות. שטחי החלונות הקטנים יוצרים תחושה של ישיבה נמוכה יחסית.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    המושב האחורי מציע מרחב טוב לרגלי הנוסעים (בזכות בסיס גלגלים ארוך יחסית - 270 ס"מ) אך גבוהים יסבלו מתקרה נמוכה מדי. גם לרוחב הוא אינו נדיב ומנהרת גל ההינע תטריד את הנוסע במרכז. יש פתחי מיזוג נפרדים לנוסעים בספסל האחורי, ותא המטען בעל נפח סביר (430 ליטר), אך נטול גלגל חלופי.

     

    רשימת אבזור הגרסה הנבחנת כוללת מסך מגע בגודל "7, מצלמת נסיעה לאחור, בקרת אקלים מפוצלת, חלון שמש, ריפודי עור חלקיים, חימום למושבים הקדמיים וחישוקי "19 קלים. אבזור הבטיחות כולל 7 כריות אוויר, בלימה אוטונומית במצבי חירום והתראה על סטייה מנתיב, מערכת זיהוי תמרורים ותאורה אדפטיבית עוקבת פניה.

     

     

    איך נוסע

    ה-Q30 משווקת בשתי גרסאות מנועי טורבו-בנזין ותיבות 7 הילוכים כפולות-מצמד של מרצדס. 1.6 ליטר עם 156 כ"ס והנעה קדמית, או 2.0 ליטר עם 211 כ"ס והנעה כפולה-קבועה כמו בגרסה הנבחנת. מנוע מוגדש גמיש כצפוי (35.6 קג"מ ב-1,400 סל"ד) ותיבת הילוכים מהירת-תגובה מקנים ביצועים טובים מאוד בזינוק מהמקום (7.3 שניות ל-100 קמ"ש) ובתאוצות ביניים מרשימות.

     

    בנסיעה מנהלתית-איטית תיבת ההילוכים חלקה ונעימה כמעט כמו תיבה אוטומטית רגילה. הביקורת העיקרית נוגעת לצליל מנוע מחוספס וצורם בסל"ד גבוה ורעשי רוח מיותרים שחודרים לתא גם בנסיעה נינוחה במהירות שיוט. צריכת הדלק עמדה על כ-9 ק"מ לליטר סבירים בממוצע המבחן.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    הגרסה הבכירה בה נהגנו חשפה כיול מיתלים נוקשה בתוספת צמיגים נמוכי חתך, אשר תרמו לנוחות נסיעה בינונית בלבד בעיר. במהירות גבוהה יותר ועל אספלט משובח, נוחות הנסיעה השתפרה - תוך ריסון ראוי של תנודות המרכב גם בכביש גלי או רצף מהמורות. התנהגות הכביש טובה מאוד, עם זוויות גלגול צנועות ותגובת מרכב חדה, בזמן שמערכת ההנעה הכפולה מסייעת באופן מוחשי להורדת הכוח לכביש. ההגה חד יחסית ואילו הבלמים (דיסקים מחוררים מלפנים) הציגו יכולת האטה מרשימה ועמידות בפני דעיכה - אך שניהם נטולי היזון חוזר מספק.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    איך בסוף

    ה-Q30 עושה שימוש בפלטפורמה מוכחת ואיכותית של מרצדס, וכמותה היא מרשימה עם יכולת דינמית גבוהה. מבחינה זו היא בפירוש יכולה להתחרות כשווה בין שוות, ובנוסף היא מעניקה תחושה של "לא אחת מהעדר". יש לזכור שכמו מתחרותיה היא פחות שימושית ממכונית משפחתית ממוצעת. אבל מה שבאמת חסר לה כדי לשכנע לקוחות בקטגוריה לוותר על סמל סטטוס גרמני נחשק, הוא תג-מחיר אטרקטיבי יותר, ובעיקר נמוך מהמתחרות הישירות.

     


    אינפיניטי Q30

    אינפיניטי Q30
    מנוע 4 צילינדרים, טורבו
    נפח / סוג דלק 1,991 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 211 כ"ס ב-5,500 סל"ד
    מומנט מרבי 35.6 קג"מ ב-1,400 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים כפולה קבועה / כפולת מצמד, 7 הילוכים
    אורך 442.5 ס"מ
    רוחב 180.5 ס"מ
    גובה 147.5 ס"מ
    בסיס גלגלים

    270 ס"מ

    משקל 1,641 ק"ג
    נפח תא מטען 430 ליטר
    100-0 קמ"ש 7.3 שניות
    מהירות מרבית 230 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14.9 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 156 גרם לק"מ
    מחיר 226 אלף שקל
    כריות אוויר 7
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "אינפיניטי Q30 במבחן ראשון - הקרב נגד גרמניה"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים