שתף קטע נבחר

ב.מ.וו סדרה 8 עושה קאמבק - ויש גם M

קרוב לשני עשורים לאחר שהופסק ייצורה, חוזרת סדרה 8 לארסנל הדגמים של ב.מ.וו - בינתיים בסטטוס של מכונית תצוגה. גרסת M סופר-ספורטיבית תצטרף מאוחר יותר

ב.מ.וו חושפת את סדרה 8 החדשה. מכונית הקופה הגדולה ששיווקה הופסק ב-1999, תחזור לאולמות התצוגה של היצרנית בשנה הבאה כתשובה למרצדס S קלאס קופה. בינתיים היא מוצגת בגרסה טרום-סדרתית.

 

 

כמו סדרה 8 הראשונה, גם לזו העדכנית עיצוב מרהיב. עם סבכת כליות עצומה ובולטת, יחידות תאורה צרות ופגוש עם פתחי אוורור גדולים, כונס אוויר עצום וחישוקי "21 ענקיים, מסיט אוויר מודגש בקצה תא המטען וצמד מפלטים בעיצוב מחומש. תא הנוסעים מציע מקום לארבע ובעל עיצוב פנים מרשים הכולל הגה שלוש צלעות נאה, לוח מחוונים דיגיטאלי, קונסולה מרכזית כמעט ללא מתגים ומסך מגע גדול הנשלט דרך חוגת iDrive, ודיפוני עור וקרבון (כולל בגב המושבים הקדמיים). יש להזכיר כי מדובר בגרסת אב-טיפוס בינתיים, אם כי המכונית הסדרתית צפויה להיראות דומה.

 

 

 

ב.מ.וו לא משחררת מידע טכני על המכונית, אבל היא צפויה להתבסס על פלטפורמת CLAR המשותפת לסדרה 7, ותעשה שימוש מסיבי באלומיניום וקרבון על-מנת לאפשר משקל עצמי נמוך. היצע המנועים צפוי להגיע גם הוא מספינת הדגל ויכלול מנועי טורבו-בנזין ודיזל בתצורת 6 צילינדרים בטור, V8 ו-V12 בשידוך להנעה אחורית או כפולה קבועה.

 

 

בנוסף ב.מ.וו הצהירה כי סדרה 8 תוצע גם בגרסת M כמתחרה ב-S63 AMG קופה. זאת בשונה מסדרה 8 הקודמת שתוכננה אף היא לעבור טיפול בחטיבת המירוצים, אך התכנית בוטלה לבסוף בשל עלויות גבוהות והיעדר דרישה בשוק. מנוע ה-V12 שפותח עבורה שימש לבסוף למכונית המהירה ביותר בעולם דאז, המקלארן F1.

 


 

 

ה-M8 תצויד על פי הערכות ביחידת ההנעה של ה-M5 החדשה. מנוע בנפח 4.4 ליטר כפול מגדשי טורבו עם תפוקה של יותר מ-600 כ"ס, תיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה מתוחכמת המאפשרת גם ניתוק ההנעה לציר הקדמי לטובת הנעה אחורית טהורה, כמו בדגמים האייקונים של החטיבה. נזכיר כי ב-M5 מאפשרת יחידת ההנעה זינוק ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-3.5 שניות, וכי ה-M8 צפויה להציע נתונים אף טובים יותר.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים