שתף קטע נבחר

איזו חברת ביטוח הידרדרה ברמת השירות ומי עונה הכי מהר? מדד חברות הביטוח

יותר מ-700 אלף תביעות ביטוח טופלו במהלך שנת 2016. אילו חברות ניצחו בכל פרמטר ומיהן החברות שרשמו הידרדרות? הדירוג המלא

702,515 תביעות ביטוח טופלו בשנת 2016, ובמסגרתן שולם למבוטחים סכום כולל של כ-14.5 מיליארד שקל, כך עולה ממדד שירות חברות הביטוח שפורסם היום (א'). לפי הנתונים, בשנה שחלפה הוגשו 466 אלף תביעות בתחום הביטוח הכללי (רכב ורכוש), 222 אלף תביעות בתחום ביטוחי הבריאות ו-14.5 אלף תביעות בתחום ביטוחי חיים.

 

 

עוד עולה מהנתונים כי חברות הביטוח שילמו 9.7 מיליארד שקל בתחום הביטוח הכללי, 3.9 מיליארד שקל בתחום ביטוחי הבריאות וכמיליארד שקל בתחום ביטוחי החיים, עם זאת יש לציין כי הדו"ח אינו מפרט את סך סכומי התביעות שהוגשו וכמה מהווה הסכום ששולם מתוך סך התביעות הללו (באחוזים).

 

הדו"ח, אותו הציגה היום הממונה על שוק ההון ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, מתמקד בעיקר בדירוגן של חברות הביטוח בהתאם לשלושה פרמטרים מרכזיים – תשלום תביעות, שביעות רצון הלקוחות ותלונות הציבור.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

מהנתונים עולה כי בשקלול הפרמטרים הללו בתחומי הביטוח השונים, בביטוח רכב חובה דורגו שירביט, ביטוח ישיר ו- AIG בראש הרשימה עם ציון גבוה ואילו שלמה, מנורה וביטוח הפול, דורגו בתחתית הרשימה.

 

 (רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר) (רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר)
(רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר)
   

בביטוח רכב רכוש (מקיף) דורגו ראשונים AIG, ביטוח ישיר ושירביט ובמקומות האחרונים – איילון, שלמה ומנורה.

 (רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר) (רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר)
(רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר)
 

בתחום ביטוחי הדירות דורגו שומרה, AIG וביטוח ישיר עם ציון גבוה ואילו שלמה, כלל ומנורה, קיבלו ציון נמוך.

 

 (רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר) (רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר)
(רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר)
 

עוד עולה מהנתונים כי בביטוחי הבריאות דורגו ראשונים ביטוח ישיר, AIG והפניקס ואילו מגדל, כלל ואיילון זכו לציונים הנמוכים.

 (רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר) (רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר)
(רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון במשרד האוצר)
  

בחינת זמני המענה הטלפוני בחברות בתחומי הביטוח השונים, מעלה כי הלקוחות נאלצו לחכות הרבה זמן במנורה (ביטוח כללי) הכשרה ומגדל (ביטוח חיים) ואיילון (ביטוח בריאות). מנגד המענה המהיר ביותר ניתן בשירביט (ביטוח כללי), AIG (בריאות) והראל (חיים).

  

במספר חברות חלה ירידה ברמת השירות:

1. שלמה - בתחום ביטוח רכב ודירה.

2. איילון - בתחום ביטוח רכב, דירה וחיים.

3. הכשרה - בתחום ביטוח חיים.

4. מנורה - בתחום ביטוח רכב ודירה.

 

החברות שהגיעו למקומות הראשונים בכל מוצר ביטוח: 

1. ביטוח רכב חובה - שירביט, ביטוח ישיר ו-AIG.

2. ביטוח רכב רכוש (נזק עצמי וצד ג') - AIG, ביטוח ישיר ושירביט.

3. ביטוח דירה ותכולתה – שומרה, AIG וביטוח ישיר.

4. ביטוח בריאות (ניתוחים, השתלות, תרופות ומחלות קשות) - ביטוח ישיר, AIG והפניקס.

5. ביטוח תאונות אישיות (תאונות אישיות, נכויות) - ביטוח ישיר, AIG והראל.

6. ביטוח סיעודי (פרט) - מנורה, מגדל וכלל.

7. ביטוח סיעודי בקופות החולים - הראל (קופ"ח כללית).

8. ביטוח נסיעות לחו"ל - הפניקס, ביטוח ישיר ו-AIG.

9. ביטוח אובדן כושר עבודה - הראל, כלל ומנורה.

10. ביטוח סיכון חיים (ריסק מוות) - ביטוח ישיר, AIG ומנורה.

 

החברות שהשתפרו ברמת השירות באופן בולט הן הפניקס, בכל תחומי הביטוח (רכב, דירה, בריאות וחיים), ביטוח ישיר בתחום ביטוחי הרכב, הדירה וחיים, ו-AIG בתחום ביטוח החיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים