שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    אלפא רומיאו סטלביו במבחן ראשון - העיקר היופי
    רכב הפנאי הראשון של אלפא ינסה להציע אופוזיציה למתחרים אירופאים וותיקים בעזרת DNA מוכר ומוכח ומראה מושך במיוחד. בדקנו האם הוא מצליח
    אלפא רומיאו רוצה רכב פנאי כבר כמעט יותר מעשור, אבל רק בסוף 2016 הוצגה גרסת ייצור לסטלביו לו ציפו רבים. בעיקר בהנהלת אלפא רומיאו או אם לדייק, במחלקת הנהלת החשבונות של היצרנית. מדובר ללא ספק בדגם החשוב ביותר מבחינה פיננסית עבור המותג שכן בעוד שהג'ולייה פונה ללקוחות ותיקים ומילאה את החלל שנותר לאחר הפסקת ייצור ה-159, תפקידו של סטלביו הוא להביא לקוחות חדשים למותג ולהרחיב משמעותית את פוטנציאל המכירות. לקחנו אותו למבחן מקומי ראשון.


    מתחרים: אודי Q5, ב.מ.וו X3, מרצדס GLC, וולוו XC60

    מחיר: 385 אלף שקל

     

    אלפא רומיאו סטלביו

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    טוב: עיצוב, יכולת דינמית

    בסדר: ביצועים, אבזור

    טעון שיפור: נוחות נסיעה

    ציון:

     

    איך נראה

    גם באפור "ליסינג" הסטלביו נראה מצוין ומשלב בין חזית אלפא מוכרת עם יחידות תאורה צרות וסבכה מזוהה לאלמנטים המקובלים בעולם רכבי פנאי - למשל פסי הגנה שחורים סביב למרכב ובתי גלגלים מודגשים. לטעמנו, החלק האחורי פחות מוצלח ונראה מגושם.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    עיצוב הפנים נאה ומקורי וכולל מסך תצוגה ("8.8) משולב בקונסולה המרכזית, גימורי עץ נאים וניחוח ספורטיבי מתבקש כמו גלגל הגה קטן ובשרני עם מתג התנעה ומנופי העברת הילוכים מתכתיים וגדולים מאחור. לוח מחוונים בתצורת צמד-מנהרות מזכיר לאיזה מותג שייך הרכב, אך איכות החומרים אינה אחידה.

     

    תנוחת הישיבה גבוהה אבל שדה הראיה מוגבל עקב משטחי חלונות קטנים וקורה A רחבה. המושבים מציעים נוחות ותמיכה סבירים בלבד עם מרווח רגליים מוגבל. יש תאי אחסון שימושיים, כולל תא מקורר בין המושבים.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    המושב האחורי צפוף לבעלי רגליים ארוכות (בסיס גלגלים של 282 ס"מ) וממוצעי קומה, אך יש פתחי מיזוג נפרדים וצמד חיבורי USB. תא המטען מציע נפח ראוי (499 ליטר) עם סף הטענה נמוך ורחב, שקע 12V וצמד מנופים שימושיים לקיפול משענת הספסל האחורי.

     

    רשימת האבזור כוללת מצלמת נסיעה לאחור, ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכוונים חשמלית ומחוממים, מפתח חכם וחישוקי "20 קלים. אבזור הבטיחות כולל שש כריות אוויר, בלימה אוטונומית במצבי חירום, התראה על סטייה מנתיב ותאורה דינמית (מעבר אוטומטי בין אור גבוה לנמוך).

     

     

    איך נוסע

    מנוע 2.0 ליטר טורבו-בנזין מפיק 280 כ"ס ומשודך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה-קבועה. למרות הספק מרבי גבוה ביחס למתחרים הישירים ונתון זינוק רשמי מרשים של 5.7 שניות בלבד מעמידה ל-100 קמ"ש, הסטלביו אינו מרגיש חזק ונמרץ כמובטח. את הסיבה לאכזבה הקלה אפשר לתלות בשיא מומנט המגיע בסל"ד גבוה (40.8 ב-2,250 סל"ד) מהמקובל במנועים מוגדשים מודרניים. צריכת הדלק הייתה סבירה ועמדה על 9.8 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    כיול מיתלים נוקשה וצמיגים נמוכי חתך אחראים לנוחות נסיעה סבידה בלבד בעיקר במהירות נמוכה. במהירות גבוהה המצב משתפר באופן ניכר. הכיול הנוקשה יחסית יחד עם משקל עצמי נמוך בכ-100 ק"ג מהמתחרים וחלוקת משקל שווה לפנים-אחור, ממצבים את הסטלביו כמהנה ביותר לנהיגה ספורטיבית בקטגוריה.

     

    אחיזת הכביש גבוהה מאוד עם זוויות גלגול שטוחות ויכולת שינוי כיוון מצוינת הנעזרת בהגה חד תגובה ומהיר - 2.2 סיבובים מקצה לקצה. מה חסר? היזון חוזר טוב יותר מההגה ותחושה טובה יותר במערכת הבלימה. בידוד הרעשים סביר למעט אוושת צמיגים רחבים.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    מערכת ההנעה הכפולה (Q4 בלקסיקון אלפא) מעבירה את הכוח לגלגלים האחוריים כברירת מחדל, ומצמד רב-דסקיות מחבר את הגלגלים הקדמיים כאשר יש בכך צורך, עד לחלוקה שווה בין הצירים. זה עובד על כביש יבש אבל בשטחים דלי אחיזה - כמו שבילים חוליים - מתקשה המערכת להציג אפקטיביות, בעיקר משום שבקרת היציבות אינה ניתנת לביטול ובורר מצבי הנהיגה לא מציע מצב שטח ייעודי. המשמעות היא שגם במצבי אחיזה דלה עימם מתחריו לא מתקשים להתמודד, הסטלביו מניף דגל לבן.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    סיכום

    רכב הפנאי הראשון של אלפא מצליח כמובטח לשמור על מאפייניו ההיסטוריים של המותג. החל בעיצוב מושך עין וכלה ביכולת דינמית גבוהה המעניקים לו יתרון ברור בתחום זה על מתחריו הישירים. מנגד, הוא לא מספיק שימושי כרכב פנאי שכן מרחב המחייה לנוסעים אינו מרשים ונוחות הנסיעה בינונית בלבד.

     

    היכן זה מעמיד אותו? במקום טוב. רכבי פנאי יוקרתיים מציעים בעיקר אלטרנטיבה אופנתית למכוניות סדאן, ולא נרכשים דווקא כפתרון משפחתית שימושי. הסטלביו בעל האופי והמראה הייחודיים יחד עם היכולת הדינמית הגבוהה, אמור לכן להתמקם גבוה מאד ברשימת נסיעות המבחן לקראת רכישה.

     


    אלפא רומיאו סטלביו

    אלפא רומיאו סטלביו
    מנוע 4 צילינדרים, טורבו
    נפח / סוג דלק 1,995 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 280 כ"ס ב-5,250 סל"ד
    מומנט מרבי 40.8 קג"מ ב-2,250 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים כפולה קבועה / אוטומטית, 8 הילוכים
    אורך 468.7 ס"מ
    רוחב 190.3 ס"מ
    גובה 164.8 ס"מ
    בסיס גלגלים

    281.8 ס"מ

    משקל 1,660 ק"ג
    נפח תא מטען 499 ליטר
    100-0 קמ"ש 5.7 שניות
    מהירות מרבית 230 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14.3 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 161 גרם לק"מ
    מחיר 385 אלף שקל
    כריות אוויר 6
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "אלפא רומיאו סטלביו במבחן ראשון - העיקר היופי"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים