שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    הקרייריסטיות החרדיות: האתגר הכי גדול - ליהנות מהשפע
    חני שטיגליץ הפכה ממורה למנטורית, אודליה פורוש עזבה את חדר המורים כדי להיות יועצת ארגונית, ושרה מייקל היא בעלת חברת תוכנה: מה גורם לנשים חרדיות לצאת מהחממה המגזרית לעולם העסקים הישראלי? הרצון לפרנס את הבעל שלומד, וגם לחיות ברווחה כלכלית

     

    צילום ועריכה: אלי מנדלבאום

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    נשים חרדיות הן חלק משוק העבודה כבר שנים. רבות מהן השתלבו במערכת החינוך העצמאי והרוויחו משכורות נמוכות, שלא הספיקו לפרנסת המשפחה. "הרווחתי 2,700 שקלים בחודש, והייתי מתוסכלת נורא מזה שאני רוצה לפרנס את בעלי שהוא אברך כולל, ולא יכולה", מספרת חני שטיגליץ. "חיפשתי איפה עושים הכי הרבה כסף, והבנתי שממכירות. אז הלכתי ולמדתי, וברגע שהבנתי מהי מכירה ואיך למכור, שם הייתה הפריצה, ועזבתי את ההוראה לאט-לאט". 

     

    <<הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. תעשו לנו לייק  >>  

     

    הסיפור שלה הוא סיפורן של אלפי נשים חרדיות, שנטשו בשנים האחרונות את עולם ההוראה הבטוח והמגזרי, לטובת קריירה אינטנסיבית והרבה כסף.

    לפני מספר שנים החליטה שיינדי באבד, אישה חרדית, לעשות שינוי והקימה את "תמך": ארגון המסייע לנשים חרדים להשתלב כעצמאיות בשוק העבודה. אתמול (יום ד') התכנסו אלפים מהן ב"בנייני האומה" בירושלים, לכנס השנתי – והוכיחו בשטח את השינוי בשוק העבודה.

     

    קראו עוד בערוץ היהדות :

     

    אז חני שטיגליץ הפכה ממורה למנטורית, אודליה פורוש עזבה את חדר המורים כדי להיות יועצת ארגונית, ושרה מייקל היא בעלת חברת תוכנה. "עשר שנים הייתי מחנכת בתיכון", פורוש מספרת. "הגעתי להוראה מתוך שליחות, אהבתי את זה", היא מדגישה. אך צרכי הפרנסה הביאו אותה לחפש אפיק חדש.

     

    "כיום אני מלווה מנהלים", היא אומרת. "אני מלווה עובדות חרדיות שעובדות בתוך ארגונים מעורבים - דתיים וחילונים, גברים ונשים - ונתקלות בפער התרבותי של מיהן ומה הן עושות בתוך החברה הכללית. אנו צריכות לעשות את המעבר החד, ולהבין שאנחנו נמצאות בעולם אחר שהשפה שלו אחרת והקודים שלו אחרים. האם זה בלתי עביר? אני מאמינה שזה עביר. האם זה פשוט? לא".

     

    אומרות "די" לאידיאליזציה של העוני

    אחד הדברים הקשים לאישה החרדית שעוזבת את עולם ההוראה, מעבר להשתלבות בשוק התעסוקה החילוני – הוא הקושי המנטלי לעשות שינוי בחשיבה: "הקושי הוא להבין שבאמת אפשר לחיות בשפע כלכלי", שטיגליץ אומרת. "אנחנו מגיעות מקום של צמצום ואידיאליזציה של ליהנות מהמועט, אך ברגע שמבינים שדווקא מהתורה מחייבים אותנו לחיות בשפע ורואים את התהליך הזה - זה נראה לי האתגר הכי גדול. מרגע שעוברים את זה, השמים הם הגבול".

     

     (צילום: אלי מנדלבאום)
    (צילום: אלי מנדלבאום)

     

    "מספרים לנו ש-78% מכלל הנשים החרדיות לכאורה עובדות", שיינדי באבד אומרת, "אבל האם ידעתם שזה רק שעה בשבוע?" והיא נחושה כבר שנים להכשיר את חברותיה למגזר לשוק התעסוקה הכללי.

     

    "אנחנו מתקשרים למשק ושואלים מה המשק צריך, ומשם בונים הכשרות", היא אומרת. "בנינו יותר מששת-אלפים משרות. פגשנו נשים חרדיות יוזמות, עצמאיות, בעלות רעיון שרוצות לבנות עסק וצריכות את הכלים, אז בנינו לאט-לאט מתווה של סדנאות ייעוץ וקורסים. 'האב' יחיד מסוגו שנותן תמיכה לאישה חרדית שיש לה עסק".

     

    נפרדה מההוראה לטובת פרנסה. חני שטיגליץ (צילום: אלי מנדלבאום)
    נפרדה מההוראה לטובת פרנסה. חני שטיגליץ(צילום: אלי מנדלבאום)

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "הקרייריסטיות החרדיות: האתגר הכי גדול - ליהנות מהשפע"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים