שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מרצדס-מאייבך S600 במבחן - לו הייתי צוקרברג
    זו אחת המכוניות היקרות והמתקדמות בישראל, עם תג-מחיר מפלצתי, שלל מערכות מהמתקדמות שיש לתעשיית הרכב להציע ויומרה להתחרות בלא אחרת מרולס רויס. נהיגת מבחן קצת אחרת
    מרצדס-מאייבך S600 היא דגם ראשון בעידן בו מאייבך משולבת במרצדס. לא כדגם נפרד כבעבר, אלא תת-דגם מפואר ל-S קלאס הסופר-יוקרתית בעצמה וחלק ממשפחת גרסאות מאייבך ל-S קבריולה ול-G קלאס. עם תג-מחיר של 1.8 מיליון שקלים, היא לא רק יקרה פי 2 ויותר מ-S קלאס בסיסית, אלא גם אחת המכוניות היקרות בישראל. מה שלא הפריע לה למצוא 17 רוכשים בארץ הקודש.

     

    מתחרות: רולס רויס פאנטום, בנטלי מולסאן

    מחיר: 1.78 מיליון שקל

     

    מרצדס-מאייבך S600

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    טוב: נוחות, מרווח, אבזור

    בסדר: איכות

    טעון שיפור: לא מספיק שונה מ-S "רגילה"

    ציון:

     

     

    איך נראה

    המאייבך היא מכונית גדולה. עד כמה? היא ארוכה ב-20.7 ס"מ מגרסתה הארוכה ממילא של S "לונג", עם בסיס גלגלים ארוך ב-20 ס"מ (336.5 ס"מ). חישוקי "20 ייחודיים וסמלי המותג על קורה C מסכמים את הבידול החיצוני מ-S רגילה. צנועה למראה היא לא, אבל תשומת הלב שהיא מקבלת ללא ספק נמוכה ביחס לתג המחיר שלה.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    מרצדס יכולים להסביר עד כמה המכונית הזו מצוינת לנהיגה (ולא עושים זאת), ולפרט את הרשימה האינסופית של מערכות טכנולוגיות מהמדף העליון של תעשיית הרכב העולמית בהן היא עושה שימוש. אבל בסופו של יום, גם הגרמנים יודעים כי המושב החשוב ביותר במכונית הזו אינו ממוקם לפני ההגה, אלא נמצא מאחור. בעיקר בצדו הימני של תא הנוסעים העצום.

     

    צמד הכורסאות - אל תטעו, אלה אינם מושבים - מתכווננות חשמלית לכל כיוון ודרך ומאפשרות זווית מסעד המסוגלת להטיה של 43.5 מעלות. יש כמובן הדום לרגליים, ועיסוי, וחימום וקירור. ומקרר בנפח 8.5 ליטר בין כורסא לכורסא המעניק צינון הולם לשלושה בקבוקי שמפניה בטמפרטורה לפי העדפותיכם בין 4.5 ל-15 מעלות צלזיוס.

     

    יש גם צמד כוסות כסף עם מחזיקי כוסות מיוחדים המונעים מהנוזל היקר לטפטף חלילה על יריעות העור היוקרתיות. תוכלו לבחור בין קונסולה מרכזית עם צמד שולחנות נשלפים, לקונסולה מתקפלת המאפשרת מקום לנוסע שלישי. 

     

     

    חלון הגג הפנורמי מוכהה בלחיצת מתג והופך את השמש העזה של שעת צהריים מזרח תיכונית, לקרניים מלטפות בגוון שקיעה נוגה בפאתי קליפורניה. חלונות הצד האחוריים כהים עוד יותר ומערכת וילונות חשמליים מאפשרת פרטיות מוחלטת מהסביבה החיצונית.

     

    מערכת שמע של בורמייסטר (עם 24 רמקולים בגדלים וייעודים שונים) תשמיע את הקונצ'רטו החביב עליכם באיכות שאינה נופלת מאולם הקלטות. ויש כמובן צמד מסכים בגודל "10 בגב המושבים הקדמיים, וצמד שלטים המאפשרים לנוסעים מאחור שליטה בטלפון, מיזוג, מערכת בידור ועוד.


     

    חלקה הקדמי זהה ל-S קלאס רגילה ונראה מצוין, עם צמד מסכי "12.3 - האחד משמש כלוח מחוונים והשני כמסך תצוגה למערכת השליטה. יש כאן את הגה מרצדס S המוכר, פתחי אוורור עגולים, שעון אנלוגי, דיפוני עור ואלומיניום משובחים ותאורת אווירה משתנה ומרשימה. איכות החומרים וההרכבה אינה נופלת מזו של רולס רויס או בנטלי, אבל מזכירה קצת יותר מדי S קלאס "עממית", וחבל שכך.

     

    מערכות בטיחות? המאייבך מצוידת בכל הארסנל המוכר והקיים של היצרנית, כולל מערכת דיסטרוניק-פלוס המאפשרת נהיגה סמי-אוטונומית חלקה ונעימה יותר מזו של נהג מקצועי. גם הבטיחות הפסיבית מרשימה עם לא פחות מ-10 כריות אוויר, כולל שתיים בחגורות הבטיחות האחוריות.

     

     

    איך נוסע

    בחזית ממוקמת יחידת V12 מרשימה בנפח 6.0 ליטר, המפיקה בסיוע צמד מגדשי טורבו 530 כ"ס. אלה עוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת שבעה הילוכים אוטומטית ומאפשרים זינוק ל-100 קמ"ש בחמש שניות. נתון זהה אגב לזה של S500 מאייבך (המצוידת במנוע "צנוע" משמעותית בגודלו - V8 בנפח 4.6 ליטר) הזולה ממנה ב-450 אלף שקל.

     

    אלא שדף הנתונים והמספרים היבשים לא מספרים את הסיפור האמיתי. ה-V12 החלק כמשי הולם את ספינת הדגל הזו יותר מכל יחידת מנוע אחרת שתעלו בדעתכם. עם 84.6 קג"מ ב-1,900 סל"ד הוא בפירוש אינו החזק מסוגו, אך עדיין אחד המנועים החלקים והנעימים שקיימים כיום. הוא מאפשר למשל תחילת נסיעה נעימה גם בהילוך שני מבלי שתחושו בהבדל, עם תאוצה אחידה ובקושי מורגשת או שיוט במהירויות-כלא תוך מינימום מאמץ. הנתון היחיד שפחות מעודד - יחד עם תג המחיר הצמוד לו - נוגע לצריכת הדלק: כ-6 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    המאייבך מצוידת במערכת מיתלים אקטיבית שעונה לשם רב היומרה Magic Body Control, ואשר עושה שימוש בשתי מצלמות הסורקות את פני הדרך מלפנים, מדווחות מבעוד מועד למחשב הרלוונטי על שיבושים אפשריים ומאפשרת לו להכין את מיתלי האוויר לרמת הספיגה הנדרשת. התוצאה היא נוחות נסיעה הטובה ביותר שחווינו מעולם. חד וחלק.

     

    מרצדס גם טוענת כי זו המכונית עם בידוד הרעשים הטוב בעולם, ולא היינו מהמרים נגדה בעניין זה. פחות אהבנו את כושר התמרון, שכן רדיוס סיבוב של 6.45 מטר (ארוך בחצי מטר מ-S רגילה) מקשה על השתחלות באזורים צפופים. לא שהמכונית הזו תמצא עצמה לעיתים קרובות מחפשת חניה ברחובות צרים, אך היגוי אחורי אקטיבי היה יכול לסייע כאן.

     

    יכולת דינמית? פחות רלוונטית במכונית שמתמקדת בנוחות-על לנוסעיה מאחור. בכל זאת, אם תרצו יש כאן מצב "ספורט" שמקשיח את המיתלים ומחדד את תגובות המצערת ותיבת ההילוכים, אבל הוא באמת מרגיש מיותר. ובהקשר זה, כל האלקטרוניקה בעולם אינה מסוגלת להעלים את ממדי הענק והעובדה שהיא נושאת 300 ק"ג יותר מ-S500 הכבדה מאד בפני עצמה. עם 2.5 טון כשהיא מוכנה לנסיעה אך ללא נוסעים, זו מאסה כבדה שקשה מאד להעלים.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    איך בסוף

    מרצדס-מאייבך S600 היא נכון להיות הכלי האולטימטיבי למי שמחפש לנוע על כבישי ישראל בשיא הנוחות, הפינוק, הפאר וכנראה הבטיחות. היא מכונית שכמעט מתעלמת מהנהג, ונושאת תג-מחיר כמעט-מופרך. קחו למשל את ה-S500 הקטנה ממנה אך עדיין עצומה, אבזרו אותה בכל רשימת התוספות של המאייבך ועדיין תשלמו חצי מיליון שקלים פחות. אבל זו בפירוש אינה הנקודה כאן, שכן עבור 17 העשירים שרכשו אותה בישראל, התוספת הזו אינה רלוונטית. הם חיפשו רמת איכות שספק אם רולס רויס או בנטלי מסוגלות להציע וקיבלו כזו.

     


    מרצדס-מאייבך S600

    מרצדס-מאייבך S600
    מנוע V12, טווין-טורבו
    נפח / סוג דלק 5,980 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 530 כ"ס ב-5,300 סל"ד
    מומנט מרבי 84.6 קג"מ ב-1,900 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים אחורית / אוטומטית, 7 הילוכים
    אורך 545.3 ס"מ
    רוחב 189.9 ס"מ
    גובה 149.8 ס"מ
    בסיס גלגלים

    336.5 ס"מ

    משקל 2,335 ק"ג
    נפח תא מטען 460 ליטר
    100-0 קמ"ש 5 שניות
    מהירות מרבית 250 קמ"ש (הגבלה אלקטרונית)
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 8.5 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 274 גרם לק"מ
    מחיר 1.8 מיליון שקל
    כריות אוויר 10
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) לא בוצע

     


    פרסום ראשון: 16.06.17, 08:10
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מרצדס-מאייבך S600 במבחן - לו הייתי צוקרברג"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים