שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    הסכם קיבוצי ראשון בענף ההסעות הפרטיות
    ההסתדרות וארגון חברות ההסעה חתמו על הסכם קיבוצי ראשון המסדיר את תנאי העסקתם של אלפי נהגים. בין הסעיפים: "רשת ביטחון שתספק לנהגים ודאות לגבי השתכרותם המינימלית בכל חודש עבודה". ניסנקורן: "נפעל להחלת תנאי ההסכם באמצעות צו הרחבה על כלל נהגי ההיסעים הפרטיים במשק"

    הסכם קיבוצי ראשון בענף ההיסעים הפרטיים: ההסתדרות וארגון חברות ההסעה בישראל חתמו היום (א') על הסכם קיבוצי המסדיר את תנאי העסקתם של אלפי עובדים המועסקים בעשרות חברות השותפות בארגון. בין סעיפי ההסכם: שכר מינימלי הגבוה עד 17% משכר המינימום במשק - לפי סוג כלי הרכב, מענק רבעוני של עד 500 שקל, תוספות שונות וקרן השתלמות.

     

    עוד בערוץ הקריירה

     

    בראש ההסכם הענפי החדש נקבע כי לעובדים תהיה "רשת ביטחון" שתספק להם ודאות לגבי השתכרותם המינימלית בכל חודש עבודה. רשת הביטחון הינה בגובה של עד 6,200 שקל למשרה מלאה, בהתאם לסוג כלי הרכב. כמו כן ההסכם מסדיר מנגנון שמירת שכר הקובע כי השכר שמשולם לעובדים כיום לא יפחת, והוא אף קובע כי שכר היסוד השעתי של הנהגים יהיה גבוה בעד כ-17% משכר המינימום במשק בהתאם לסוג כלי הרכב, כפי שיתעדכן מעת לעת.

     

    כחלק מסעיפי ההסכם נקבע כי כל חברה תעניק מדי רבעון מענק של 500 שקל לנהגי אוטובוס ומיניבוס ו-250 לנהגי אוטובוס ציבורי זעיר. בנוסף לכך נקבע כי התשלום שיקבל כל נהג לא יפחת משעתיים וחצי שעות עבודה, גם אם עבד בפועל פחות. לצד זאת ההסכם מסדיר את כללי התשלום והפיצוי לנהגים בגין הזמנת עבודה יומית ורב-יומית, וגם מסדיר לראשונה תשלום ופיצוי עבור זמני הנסיעה מבית הנהג לעבודה וממנה.

     

    נהגים שברכבם מותקן מעלון לנכים יקבלו תוספת

    בשורה נוספת לעובדים היא כי הם יקבלו 90 שקל תוספת על לינה מחוץ לבית, וכן אש"ל בגובה 15 שקל עבור כל יום עבודה בו עבדו לפחות 7 שעות מצטברות. נהגים שברכבם מותקן מעלון יקבלו תוספת ייחודית בהתאם למספר הנסיעות שיבצעו מדי חודש. גובה התוספת יהיה עד ל-500 שקל.

     

    הענף מעסיק עובדים רבים כעובדים שעתיים, ולכן הוסדר כי גם במקרה של אחוז משרה נמוך, ימי ההבראה, החופשה והמחלה ישולמו באופן שלא יפחת ממשרה מלאה. כמו כן, כל אחת מהחברות הכלולות בהסכם יחוייבו להעסיק לפחות 75% מהעובדים במשרה מלאה. עיקרון זה, יחול גם על ההפרשות הפנסיוניות ופיצויי הפיטורים.

     

    עובדים בעלי ותק של 6 שנים ומעלה יהיו זכאים ליום חופשה נוסף. לעובדים בעלי ותק של ארבע שנים תיפתח קרן השתלמות אליה יופרשו מדי חודש 5% מהשכר על חשבון החברה ו-2.5% על חשבון הנהג. לעובדים שבמועד חתימת ההסכם כבר צברו את הוותק הנדרש, תיפתח קופת קרן השתלמות כבר עתה.

     

    יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר במעמד טקס החתימה על ההסכם: "נפעל להחלת תנאי ההסכם באמצעות צו הרחבה על כלל נהגי ההיסעים הפרטיים במשק".

     

    יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הוסיף: "לאחר מו"מ סבוך של כשש שנים, הבאנו בשורה היסטורית לאלפי נהגים בתחבורה הפרטית. מדובר בתנאי העסקה ייחודיים במשק שבהם נהג נדרש לא פעם להיעדר מביתו ולעמוד לרשות המעסיק והלקוחות מעבר לשעות עבודה נורמטיביות".

     

    מנכ"ל ארגון חברות ההסעה בישראל, שוקי שדה, ציין: "הצלחנו להגיע להסכם קיבוצי מיוחד במינו במערכת אשר עד היום עבדה בשיטה אחרת, ומביא לתנאי העסקה הוגנים ומכבדים".

     

    במו"מ לחתימת ההסכם לקחו חלק מצד ההסתדרות יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, ממוני חטיבה ארצית באיגוד עובדי התחבורה, ענבל סופרו ודורון עזרא, עורכי הדין מהלשכה המשפטית באגף לאיגוד מקצועי, ליאורה סידי, קרן קלפר, אלעד מורג ויערה צישינסקי וכן חני חורש ויניב וייס מאגף הפנסיה בהסתדרות. איגוד חברות ההסעה יוצג על ידי עורכי הדין תמר גולן ואור לוי ממשרד מ.פירון ושות'.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "הסכם קיבוצי ראשון בענף ההסעות הפרטיות"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: כריזמה פיקסל, דוברות ההסתדרות
    חתימת ההסכם בהסתדרות היום
    צילום: כריזמה פיקסל, דוברות ההסתדרות
    מומלצים