שתף קטע נבחר

ישראלים טוענים: מכרו לנו כרטיסים לא תקפים להופעה של קולדפליי בוורשה

ישראלים שטסו במיוחד לוורשה כדי לצפות בהופעה של קולדפליי, התאכזבו כשבכניסה למופע אמרו להם שהכרטיסים שרכשו באתר ויה גוגו לא תקינים. רובם קנו כרטיס חלופי במקום ושילמו מאות שקלים

מפח נפש בכניסה להופעה של להקת קולדפליי בפולין: רעות קנתה כרטיסים להופעה של קולדפליי בוורשה בנובמבר 2016 דרך אתר ויה גוגו (viagogo), בו ניתן לקנות כרטיסים ממוכרים פרטיים, לעיתים במחירי ספסרות. כמוה עשרות לקוחות ישראלים ולא ישראלים רכשו כרטיסים מהאתר במחירים שונים, לעיתים מופקעים. חלקם הגיעו ב-18 ביוני למקום ההופעה ושומרי הסף סירבו להכניס אותם למתחם.

 

קרה לכם? כיתבו לנו >>

 

"רק היום גיליתי ששעתיים לפני ההופעה, ויה גוגו שלחו לי מייל לפיו הכרטיסים לא תקפים וצירפו כרטיסים חדשים, אבל זה היה מאוחר מדי. כבר קניתי כרטיסים חדשים במקום", סיפרה.

 

גם אלון היה בין הנפגעים: "קנינו את הכרטיסים דרך האינטרנט לפני 10 חודשים בזול יחסית. כל כרטיס עלה 200 שקל. לצערנו נאמר לנו בכניסה שהכרטיסים לא תקינים. נאלצנו לקנות כרטיסים נוספים במקום ושילמנו 370 שקל לכרטיס.

 

"נהנינו מההופעה, ישבנו באותם מקומות שהזמנו, בניגוד לרבים שלא ישבו באותם מקומות שהזמינו, לכן אנחנו מרגישים שהנזק שלנו הוא רק כספי. כמו גם ניזוקנו בגלל הזמן הארוך שנאלצנו להמתין בחוץ. באנו מוקדם לתפוס מקום טוב וחיכינו שעה וחצי בתור ארוך של מסורבי כרטיסים, שכלל גם הרבה מקומיים".

איקס על הכרטיסים: עם זה אתם לא נכנסים ()
איקס על הכרטיסים: עם זה אתם לא נכנסים

 

"קנינו כרטיסים נוספים ב-800 שקל במקום הרבה פחות טוב"

אן הגיעה לוורשה עם בתה וסיפרה ל-ynet: "קניתי כרטיסים לקולדפליי בחודש נובמבר 2016 דרך ויה גוגו. שילמתי 630 אירו על שני כרטיסים וקיבלתי אותם אחרי דקה. האתר שלח לי מייל לפיו החיוב ירד, הכרטיסים מאושרים ואני יכולה להוריד אותם כי אלה כרטיסים אלקטרוניים. אחר כך התברר לי שבאתר הרשמי הכרטיסים עולים בכלל 379 זלוטי - שליש מחיר. לא נורא, כבר לא היו כרטיסים להשיג אז לא הייתה הרבה ברירה וקניתי ביוקר.

 

"שבוע לפני הנסיעה חברה שקנתה כרטיסים באותו יום בו אני קניתי אותם, סיפרה שקיבלה במייל עדכון מהאתר שהכרטיסים לא תקינים ושולחים לה כרטיסים אחרים. נלחצתי מזה אבל לא קיבלתי התראה במייל.

 

"הגענו לאירוע עם הכרטיסים והם לא עברו את קורא הברקוד. העבירו אותנו לתור נפרד שם התגודדו המוני אנשים מכל העולם שהכרטיסים שלהם בוטלו בלי שהם ידעו על כך. האנשים שמכרו לנו את הכרטיסים בויה גוגו רכשו כרטיסים מעבר למכסה המותרת, כך אמרו לנו. הם עשו איקס על גבי הכרטיס.

 

"הגענו לקופה ונדהמנו לראות שם מאות אנשים. קנינו שני כרטיסים חדשים ב-800 שקל במקום פחות טוב וזה מאוד ביאס את ההופעה. נסעתי במיוחד לוורשה עם הבת שלי בת 15. למרות שהעיר מפתיעה לטובה, הגענו נטו בשביל ההופעה.

 

"נכנסתי לאתר להבין מה קרה שם. אבל לא ראיתי דבר, שום אינדיקציה. בעמוד הרכישות כתוב שהרכישה הושלמה, מאושרת וקיימת, שום זכר לתקלה או לביטול. חיפשתי בכל הדואר ואין מייל. כולל בספאם.

 

"חזרתי ארצה היום לפנות בוקר ואני מתכוונת לפנות לאתר. אני עורכת דין. אחיה עם ה-2,400 שקל בשלום, אבל אני רוצה לפנות אליהם בשל עוגמת נפש, על מה הם לוקחים 150 אירו דמי טיפול? היו בנות צעירות שלא באו עם כסף להופעה ובכו. ישראלים הציעו לעזור להן ובסוף הן הסתדרו. היו משפחות שחלק מבני המשפחה עברו וחלק לא".

שם הקונה המקורי במקרה של רעות ()
שם הקונה המקורי במקרה של רעות

 

"אמרו לנו שהמוכר מכר את הכרטיסים ובמקביל קיבל עליהם החזר"

חלי גילתה לטענתה שהמקומות שהיא וחברתה הזמינו נמכרו לזוג אחר: "אני ועוד חברה הזמנו כרטיסים יחד וחברה נוספת הזמינה כרטיס בנפרד. החברה עברה את הבדיקה ואנחנו לא. היא הסתכלה בכרטיסים ואמרה: 'מצטערת להגיד לך מי שקנה את הכרטיסים מקולדפליי או מטיקט מאסטר, מכר אותם בויה גוגו וקיבל במקביל גם החזרים על הכרטיסים - לכן הם נפסלו. שילמנו כמעט 400 שקל בשביל הביטוח. איך זה קורה? חשבנו שאולי האדם שמכר את הכרטיסים קיבל את ההחזר הכספי אחרי שכבר מכר אותם, לכן ויה גוגו לא עלו על זה.

 

"בגלל הבלגן לא היה מקום, אלא בטריבונה בצד. הכרטיסים שלנו היו לאמצע הטריבונה. מעצבן. שילמנו 700 שקל על הכרטיסים החדשים. הגענו למקום של החברה שנכנסה בקלות וסיפרתי לה את כל הסיפור. לה יש מכשיר עם אינטרנט אלחוטי שאפשר לי להיכנס למייל שלי ולגלות שבדיעבד הם שלחו לי מייל שעתיים לפני ההופעה לפיו הכרטיסים שלי מבוטלים והנה כרטיסים חדשים לאותה טריבונה גרועה.

 

"המקומות המקוריים שלי היו אמורים להיות לצד החברה הזאת. היה שם זוג שישב והכל בסדר עם הכרטיסים שלהם. הם אמרו לנו שהם קנו את הכרטיסים באוקטובר. באפריל נאמר להם שיש בעיה בכרטיסים, נתנו להם כרטיסים חלופיים והזיזו אותם למקום שלי! לכאורה, ויה גוגו בעצמם שלחו לזוג הזה באפריל את הכרטיסים שלי. אז למה לא הודיעו לי על כך אז?".

 

קשה ליצור קשר עם שירות הלקוחות של החברה

כל המתלוננים עמם שוחחנו מתכוונים לפנות לחברה לכשיחזרו לארץ. חלקם ניסו לפנות אליה ללא הצלחה. "לא ברור מה מספר הטלפון של שירות הלקוחות שם", אמרה לנו רעות. לקוח אחר אמר שהם עונים למיילים, אך בעצלתיים. גם אנחנו שלחנו לחברה מייל וכן הודעה בפייסבוק, אך לא נענינו.

 

לקוח נוסף סיפר כי רכש כרטיסים דווקא מהאתר הרשמי שמכר אותם (Ticketmaster) ולפני כחודשיים בערך קיבל מייל, "שהגיע לספאם,ורק במקרה שמנו לב", כתב, "לפיו זיכו אותנו עליהם באשראי, שכן הכרטיסים בוטלו מפני שחרגנו ממספר הכרטיסים המותר ללקוח, דבר שלא היה נכון. לכן מה שאני חושב שקרה, זה שאנשים שניסו למכור את הכרטיסים שלהם באתר, לא שמו לב שביטלו להם את הכרטיסים והמשיכו למכור (ובנוסף לא עדכנו את viagogo על כך) מה שיצר את כל הבלאגן וכתוצאה מכך אנשים הגיעו להופעה עם כרטיסים לא תקפים".

סוגי תלונות נפוצות על האתר, אם כי רבים קונים בו כרטיסים בהצלחה ()
סוגי תלונות נפוצות על האתר, אם כי רבים קונים בו כרטיסים בהצלחה

לקוח שקרה לו מקרה דומה (בהופעה אחרת) וקיבל התראה מראש וכן הודעה שכספו יוחזר ()
לקוח שקרה לו מקרה דומה (בהופעה אחרת) וקיבל התראה מראש וכן הודעה שכספו יוחזר

 

זו לא התלונה היחידה על ויה גוגו. זו זירת מכירה לגיטימית ותיקה, אך יש עליה לא מעט תלונות. התלונה הנפוצה ביותר היא על מחירים מופקעים שהם תוצאה של שני גורמים: עמלות גבוהות שהאתר נוטל, אחרי שלכאורה הושלם תהליך המכירה באופן שמפתיע את הקונים; ומכירה בספסרות, כלומר, מכירה של כרטיסים יד שנייה במחיר גבוה ממחיר השוק.

 

עם זאת, נראה שכשהכרטיסים מתבררים כלא תקפים, או כאלה שנמכרו בהליך לא תקין, החברה מספקת כרטיסים חלופיים או נוטה להשיב את הכסף לצרכנים. רק שבמקרה שלפנינו - הכרטיסים החלופיים, אם הגיעו, הגיעו לכאורה מאוחר מדי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
צרכנות ויה גוגו כרטיסים לקולדפליי קולדפליי ורשה פולין
מומלצים