שתף קטע נבחר
 

התגעגעתם לטנדר פיז'ו? הוא חוזר, אבל באפריקה

יש לו סמל של אריה בחרטום, אבל הוא לא מזכיר בשום אופן את ה-404 וה-504 המיתולוגיים של שנות ה-70 וה-80. לפיז'ו יש טנדר לא צרפתי, ולא כאן

יותר משלושה עשורים מאז הופסק ייצור ה-504 טנדר המיתולוגי, אשר החליף כמובן את ה-404 הבלתי נשכח, חוזרת פיז'ו לקטגוריה. לצער המכורים ליריעות הברזנט והמאפרות עם השלט האלמותי "אל תזרוק בדלי סיגריות וגפרורים החוצה", לא מדובר ביורש האמיתי והמודרני אלא בטנדר המיוצר בסין על-ידי דונגפנג (Dongfeng), שותפתה של פיז'ו-סיטרואן. הוא גם לא ישווק בארץ, אלא רק באפריקה. בהקשר זה כדאי לציין כי ה-504 יוצר במפעל פיז'ו בקניה עד 2004, 31 שנים לאחר שהושק לראשונה.

 

 

הטנדר עם סמל האריה מבוסס על דגם מוכר של דונגפנג המשכפל למעשה ניסאן ווינר (D22) ותיק, אותו מייצרים הסינים לצד דגמים נוספים של חטיבת המסחריות היפנית. הוא ישווק בגרסת דאבל-קבינה עם מנוע טורבו-דיזל ותיק (תקן יורו 4) בנפח 2.5 ליטר, המפיק 85 כ"ס ו-28.5 קג"מ ומשודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית ולהנעה אחורית או כפולה (לא קבועה) עם הילוך כוח. אלו מאפשרים מהירות מרבית של 150 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 13.5 ק"מ לליטר. ליכולת השטח תורם מרווח גחון של 21.5 ס"מ בגרסת ההנעה הכפולה וחצי ס"מ פחות בגרסת הנעה אחורית.


 

רשימת האבזור כוללת חלונות ומראות חשמליים, מיזוג אוויר עם בקרת אקלים מכאנית, מערכת שמע עם חיבור USB וחיישני חניה אחוריים. אבזור הבטיחות כולל צמד כריות אוויר ומערכת ABS למניעת נעילת גלגלים עם חלוקת עוצמת בלימה. מיותר לציין שהטנדר הזה לא עומד באף תקינה מערבית ועל כן לא צפוי לו קאמבק מקומי.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים