שתף קטע נבחר

לוחמים ופרזנטורים: חיילים יגייסו נערים ביוטיוב

צה"ל נלחם במוטיבציה הנמוכה יחסית לשירות בתותחנים, הנדסה קרבית, שריון ואיסוף קרבי: קמפיין "אח שיודע" יוצא לדרך, חיילים יצלמו סרטונים ויעלו לרשתות החברתיות, במטרה לשווק לבני נוער את הנעשה ביחידותיהם

 

 

נלחמים בקרב - וגם במוטיבציה הנמוכה: בצה"ל יחלו היום (יום א') בקמפיין ברשתות החברתיות שמטרתו לגייס לוחמים מיחידות ששיעור המוטיבציה לגיוס לשורותיהן נמוך יחסית, כדי שיהפכו לפרזנטורים במהלך שירותם וישווקו לבני הנוער את הנעשה ביחידותיהם. מדובר ביחידות דוגמת גדודי התותחנים, ההנדסה הקרבית, השריון והאיסוף הקרבי, שאחוזי המוטיבציה לגיוס אליהן נמוכים מאלו לחטיבות החי"ר ולמשמר הגבול, המובילים באופן מסורתי את דירוג הביקוש לשירות.

 

הלוחמים שייבחרו לפרויקט יצלמו את עצמם ואת פעילות יחידתם במצלמה שיקבלו מאגף כוח אדם המרכז את הפרויקט ויעלו את הסרטונים לרשתות החברתיות כפייסבוק ויוטיוב. לפי קצין בכיר בזרוע היבשה בצה"ל, הסרטונים יועלו "תחת בקרה עניינית". החלק השני של הפרויקט נוגע לשאלות שיופנו ללוחמים על ידי המועמדים לשירות ביטחון (מלש"בים) על אופי השירות, תנאיו, קשייו ויתרונותיו, והשיח שינוהל ביניהם. מאז סוף מבצע צוק איתן נרשם כרסום איטי אך הדרגתי במוטיבציה הכללית לשירות קרבי - אבל כל העת הוא נותר באזור ה-70%.

הקמפיין מתחיל היום (צילום: דובר צה"ל) (צילום: דובר צה
הקמפיין מתחיל היום(צילום: דובר צה"ל)

"במקום לדבר אל הנוער אנחנו רוצים לדבר עם הנוער והיכן שהוא נמצא - ברשתות החברתיות", הסביר ל-ynet קצין בכיר בצה"ל המעורה בתכנית שזכתה לשם "אח שיודע". לדברי הקצין, "הנחת היסוד שלנו היא שלכל אדם יש מי שהוא מזדהה איתו, ולכן אנו רוצים לאפשר את השיח הזה בין המלש"בים ישירות עם הלוחמים, ולא עם המפקדים, באופן אותנטי ואמיתי. קשה להעביר את תחושות הלוחמים בדרכים הרגילות שהיו מוכרות עד היום".

 

הסרטונים שיצלמו הלוחמים יתארו את כלל הנעשה ביחידתם, בתרגילים, בשטחי האימונים, בפעילויות המבצעיות ובגזרות הבט"ש - דוגמת סיורים, מעצרים ומחסומים ועוד. "אנו רוצים להיות מעודכנים, להסתכל קדימה ולהראות שמדובר במוטיבציה לשירות קרבי, שבו רוכשים את החברים הכי טובים לחיים", הוסיף הקצין.

 

הוא ציין עוד כי בשלב הראשון ייבחר לוחם מכל חיל, אך יתכן שבהמשך יתווספו לוחמים נוספים כפרזנטורים ליחידתם במקביל לשירותם הקרבי. עד היום ניסו בצה"ל לעודד גיוס ליחידות השדה שאינן חטיבות החי"ר באמצעות פעולות תקשורתיות דוגמת ייזום כתבות, סרטוני תדמית, פעולות הסברה בבתי ספר ועוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים