שתף קטע נבחר

מסע עולמי: מהלכי הפרסום הבולטים ביותר של 2017

פסטיבל הפרסום השנתי בקאן שם זרקור על מהלכי הפרסום הבולטים של השנה החולפת. במשך שמונה ימים מיטב הקמפיינים הוצגו בפני אלפי אנשים מהתעשייה העולמית. בחרנו עבורכם את המוצלחים ביותר. צפו

לפני כשבועיים ננעל פסטיבל הפרסום השנתי בקאן שבריביירה הצרפתית. במהלך כמעט שבוע, הציגו המוחות המבריקים ביותר בתחום השיווק והפרסום העולמי את הקמפיינים היצירתיים והמוצלחים ביותר שלהם. מנכ"ל ובעלים סוכנות גפן טים ערן גפן ואני בחרנו שמונה מהלכי שיווק בולטים, יצירתיים ומבריקים - מסע בפרסום עולמי.

 

ילדה קטנה, מהלך שיווקי ענק

אחד הסמלים הידועים של הבורסה לני"ע בארה"ב, וול סטריט, הוא פסל השור המסתער בעל קרניים. אחת הרעות החולות של עולם העסקים היא מיעוט הנשים בעמדות ניהול בכירות. עמותה אמריקנית ביקשה לעלות את הנושא לסדר היום ויזמה יצירת פסל של ילדה אמיצה עם נוכחות בלתי מתפשרת שהוצב ממש מול השור הנוגח שמייצג את הקפיטליזם הגברי והדורסני של וול סטריט.

 

פסל הילדה הפך לסנסציה בן לילה ועשרות אלפי אנשים הצטלמו איתה והעלו את המודעות לייצוג החסר של נשים בעמדות מפתח על סדר היום. הפסל היה אמור לעמוד במקומו זמן קצר בלבד, אך לאור האטרקציה הניו יורקית לה הפך ראש העיר החליט שהוא יישאר שם עד להודעה חדשה.

 

 

המוזיאון הגאוני ביותר בעולם

מכירים את החטיף צ'יטוס? המשווקים שלו באמריקה שיחקו אותה השנה ובגדול. מתברר שתהליך הייצור של החטיף גורם לכך שכל צ'יטוס נראה שונה מחברו. יתרה מכך, לפעמים לצ'יטוס יש צורה שמזכירה משהו אחר. התובנה הזו הובילה להקמת מוזיאון שיציג צ'יטוסים שמזכירים דברים אחרים.

 

כדי לערב את הצרכנים במהלך, הם התבקשו להתחיל להסתכל על הצ'יטוס לפני שהם לועסים אותו ולראות אם הוא מזכיר להם משהו. כמובן שלמשתתפים הוצעו פרסים. המהלך הפשוט והכה מוצלח גרם לגידול במכירות ואפילו לכך שצ'יטוס שהזכיר למישהו גורילה נמכר ב-ebay בלא פחות (תחזיקו חזק) - 100 אלף דולר. לא מאמינים לי? תראו בעצמכם.

 

 

הכתם הקטן שעשה רעש גדול

הצופים במשחק הפוטבול במסגרת גמר הסופרבול האחרון לא האמינו למראה עיניהם: הפרשן הקבוע של המשחק, טים ברדשו, נראה בטלוויזיה כשהוא לובש חולצה לבנה ועליה כתם אדום גדול. כמובן, שהרשת החברתית החלה לגעוש ואלפי ציוצים ופרסומים עלו בנושא.

 

רק במהלך הפסקת הפרסומות התגלה הפיתרון לתעלומה - תעלול שיווקי של קמפיין אבקת הכביסה טייד. החברה הלבישה את ברדשו בחולצה מוכתמת בכוונה תחילה, וצילמה פרסומת שבמהלכה הוא כאילו הוא מגלה את הכתם "בשידור חי" ורץ למצוא פתרון, שמתגלה (איך לא) באמצעות שימוש באבקה של טייד. יש שיגידו טריק שיווקי לא הוגן, אבל אני אומר: חיבור מצוין בין תוכן אמיתי לפעילות שיווקית שאי אפשר לשכוח.

 

  

הקללות שהפכו לברכה שיווקית

נטפליקס העלתה לאוויר את סדרת הדרמה Narcos במהלכה הדמויות מקללות לא מעט בספרדית. כדי ליצור באזז תקשורתי, השיקה הרשת סדרת סרטונים ויראלית במסגרתה כוכבי הסדרה פשוט מלמדים אתכם לקלל בספרדית. תהנו מהסרטונים, אבל תעשו לנו טובה: אל תנסו את זה על המקומיים בפעם הבאה שאתם מבקרים בברצלונה, בסדר?

 

 

גאונות זה אמנות

רעיון גדול הוא כזה שגורם לך להגיד - "זה גאוני! איך אף אחד לא חשב על זה קודם?!". אז הנה רעיון גאוני שכזה: יצרנית בירה קטנה, שלא הצליחה להתחרות בתקציבי הענק של מותגי הבירה הגדולים, החליטה לגרום לכך שבמקום לבזבז כסף על פרסום - חברות הענק יהיו אלה שיפרסמו אותה.

 

איך היא עשתה את זה? פשוט מאד: כיוון שכמעט כל פרסומת או מודעה של יצרנית בירה מסתיימות במשפט Drink responsibly (שתו באחריות), המבשלה השיקה בירה חדשה בשם: Responsibly. התוצאה? השקת מוצר שפתאום כל המתחרים מתחילים להמליץ עליו במרץ.

 

 

חיסכון במקום אסימון

בקולומביה קיימת שכבה רחבה של אנשים בלי חשבון בנק משום שהם לא מרוויחים מספיק, מה שמוביל לכך שהם לא יכולים לקחת הלוואות וחשופים לגניבות כי כל כספם מוטמן בבית. בנק UNE החליט לעשות מעשה, והפך את הטלפונים הציבוריים במדינה לסניפי בנק, שגם העניים ביותר יכולים לפתוח בו חשבון. לי זה נשמע כמו רעיון מצוין. 

 

  

הקמפיין של Gillette שיגרום לכם לבכות

ספוילר: הסרטון הבא עומד לגרום לכם לבכות או לפחות ללחלוחית קטנה בעיניים. יצרנית סכיני הגילוח Gillette מראה לכולנו איך פיתוח מוצר חדש המבוסס על צורך אמיתי יכול לגרום להתרגשות אדירה.

 

  

 

הכותב הוא מומחה לשיווק, חדשנות ומותגים ומייצג בישראל את ארגון Superbrands הבינלאומי.


פורסם לראשונה 07/07/2017 15:40

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים