שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לא נופלים ברשת
    ארגון הסברה בינלאומי שנולד בשיחת סלון של הורים מודאגים ושורת מומחי תקשורת עולמיים, כולל כותב הנאומים של רונלד רייגן - אלו האנשים שמנהלים את המלחמה על דמותה של ישראל ברשת תוך שימוש בכלים מקצועיים מעולם הפרסום. הכירו את הארגונים הללו - וכך גם אתם יכולים לסייע להם

    בשיתוף המשרד המשרד לנושאים אסטרטגיים

     

    זה היה אחד ממקרי הרצח האכזריים ביותר. קובי מנדל ויוסף איש־רן ז"ל, שני נערים בני פחות מ־14 מתקוע, נמצאו ללא רוח חיים במערה בוואדי סמוך ליישוב. רוצחיהם - שעדיין לא נמצאו - סקלו את גופותיהם באבנים עד שנדרשו צילומי שיניים על מנת לזהותם. הרצח המחריד שאירע במאי 2001 עורר זעזוע רב בארץ ובעולם.

     

    באותה עת הייתה רוז רוטשטיין פסיכולוגית קלינית בעלת קליניקה פרטית בלוס־אנג'לס. ג'רי רוטשטיין, בעלה, היה בעל עסק בתחום הגרפיקה. כמו רבים מיהודי ארה"ב, גם בני הזוג רוטשטיין נחרדו מההתייחסות הבוטה בתקשורת העולמית, שהטילה על מדינת ישראל את האחריות לרצח, בעקבות מה שהיא מעוללת לפלסטינים. הם החליטו לפעול - וכך, בסלון בית בלוס־אנג'לס, נולד הארגון Stand With Us, שחולש כיום על 18 סניפים ברחבי ארה"ב, לצד סניף בלונדון, באוסטרליה ובישראל ואלפי פעילים במדינות נוספות ברחבי העולם.

     

    הארגון, שפועל ללא מטרות רווח ומתבסס על תרומות פרטיות בלבד, שם לו למטרה לחנך על אודות ישראל בעולם ולהילחם בדה־לגיטימציה. כיום רוז מכהנת כמנכ"לית העולמית של הארגון, ונחשבת לאחת מ־50 היהודים המשפיעים בארה"ב. 

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    Stand With Us פועל נגד תנועת ה־BDS בכמה זירות בו־זמנית: כך למשל באקדמיה, כשהחלטה להחרים את ישראל מגיע לאגודות הסטודנטים, הארגון מנהל מאבק נגדה. נציגי הארגון נפגשים עם הסטודנטים בקמפוס, בונים קמפיין שלם, פועלים במדיה החברתית ומנסחים החלטות נגד ה־BDS.

     

    בשנה החולפת היה הארגון מעורב בכל החלטת BDS שהוצגה בכל קמפוס ברחבי ארה"ב, כמו כן, הארגון מסייע לקהילות יהודיות ברחבי העולם שנתקלות בתופעה - וכאשר נערכות הפגנות מחוץ לחנויות שמוכרות מוצרים מישראל, הוא דואג לשלוח את פעיליו לרכוש באותן חנויות. חלק ניכר מהפעילות של הארגון מתקיימת ברשתות החברתיות: לעמוד הפייסבוק הראשי שלו יש יותר ממיליון עוקבים, שיא הצפיות השבועי מגיע ל־105 מיליון, וזאת לצד 18 עמודי פייסבוק בשפות שונות וחשבונות טוויטר, אינסטגרם, יוטיוב וסנאפצ'אט.

     

    "אחרי עמוד הפייסבוק הראשי שלנו, שהוא באנגלית, העמוד הפופולרי ביותר הוא זה שבערבית", מגלה מייקל דיקסון (39), שעומד בראש הסניף הישראלי של הארגון. "אנחנו מקבלים תמונות ותגובות תמיכה מגולשים במדינות ערביות רבות. אפילו בתקופת צוק איתן, כשניהלנו קמפיין שבו ביקשנו מגולשים מרחבי העולם להעלות תמונות תמיכה בישראל כשהם אוחזים בדרכון שלהם, היו לנו כאלה גם מעזה, מהרשות הפלסטינית וממדינות ערב. עיתון מצרי הגדיר את עמוד הפייסבוק שלנו כאחד הדפים המסוכנים ביותר לנוער המצרי, וזו מחמאה אדירה".

     

    לצד הפעולות של ממשלת ישראל נגד ה־BDS, באמצעות המשרד לנושאים אסטרטגיים, פועלים ארגונים יהודיים בעולם בחזית המאבק.

     

    המדיניות של השר גלעד ארדן היא חיזוק ואיחוד הרשת הפרו־ישראלית למאבק משותף באיום הדה־לגיטימציה של ישראל, ולצורך כך חנך המשרד בין היתר את קמפיין 4IL - כדי ליצור קהילת אונליין מאוחדת, פתוחה ונגישה לכלל הארגונים (עוד על - 4IL ראו מסגרת).

     

    "ה־BDS מפסיד", משוכנע ליאור וינטרוב (43), לשעבר ראש מטה ודובר שגרירות ישראל בוושינגטון, וכיום סגן נשיא The Israel Project, או בקיצור TIP (טיפ) - ארגון אמריקאי פרו־ישראלי, עצמאי וא־פוליטי שהוקם ב־2003 כדי לסייע לישראל במלחמה התקשורתית. "אנחנו הארגון היחיד שמתמחה בתקשורת אסטרטגית", מסביר וינטרוב.

     

    "בכירי הארגון הם אנשים שעבדו שנים בתחום התקשורת

    הבינלאומית, התקשורת הפוליטית ומשרדי הפרסום, ואנחנו לוקחים את המתודולוגיות המקצועיות של עולם הקמפיינים והפרסום ומכניסים אותן לעולם הפרו־ישראלי. הפעילות שלנו חזקה מאוד בניו־מדיה - יש לנו יותר מ־900 אלף פעילים על דף הפייסבוק".

     

    יו"ר TIP הוא אלן מאייר, איש תקשורת כבר יותר מ־50 שנה ששימש בין היתר ככותב הנאומים של נשיא ארה"ב לשעבר רונלד רייגן וכיועץ התקשורת של ענקית התעופה בואינג. גארי רוסן, המנהל העולמי של הניו מדיה בדה יזרעאל פרוג'קט, היה בכיר מאוד בסוכנות הפרסום הבינלאומית "סאצ'י־אנד־סאצ'י", ונשיא ומנכ"ל דה יזרעאל פרוג'קט, ג'וש בלוק, היה במשך עשר שנים דובר איפא"ק.

     

    "האויבים שלנו עובדים בצורה קהילתית ויודעים להתנפל", מצהיר וינטרוב. "כשאמן או כוכב בינלאומי מודיע שהוא מגיע לישראל, הם מיד יסתערו עליו. אבל אם עשרות או מאות אלפים ברחבי העולם ישלחו לו מיד מילות תמיכה ועידוד, זה יהיה ההבדל".

     

    הרב מנחם מרגולין עוד לא בן 40, אבל מלבד תפקידיו כמנכ"ל מרכז רבני אירופה וכראש איגוד הארגונים היהודיים באירופה, הוא הספיק גם לייסד לפני כחמש שנים את EIPA-Europe Israel Press Association שמשרדו הראשי פועל בבריסל שבבלגיה, ושהפך במהירות לאחד הארגונים החזקים והמשפיעים ביותר במלחמה נגד הדה-לגיטימציה שנעשית למדינת ישראל.

     

    "אחרי שנים של הסתה הבאנו לשינוי מוחלט, לאיזון היחס", אומר מרגולין, שארגונו מתמחה בעבודה ישירה מול אנשי התקשורת הבכירים והמשפיעים ביותר באירופה. "תוך פחות מארבע שנים הבאנו לפרסומן של יותר מ־700 כתבות חיוביות על ישראל בכלי התקשורת החשובים ביותר באירופה. שינוי היחס והמגמה בתקשורת, מביא גם לשינוי דומה ביחס הממשלות".

     

    למרגולין יש גם דוגמה אקטואלית ביותר לכוח ולהשפעה של ארגונו. "בשבוע שעבר משלחת פלסטין לפרלמנט האירופי קיימה אירוע בפרלמנט האירופי בבריסל והזמינה אליו את אשתו ואת בתו של מרוואן ברגותי, כדי שהן תספרנה על מצב האסירים הביטחוניים בבתי־הכלא בישראל. החתמנו 17 חברים הפרלמנט האירופי על מכתב ליו"ר הפרלמנט והוא אסר על הופעתן. מה פתאום שהן תופענה מול הפרלמנט? זה כמו שיזמינו את אשתו של בן־לאדן".

     

     

    בשיתוף המשרד לנושאים אסטרטגיים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "לא נופלים ברשת"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    רוח טובה
    יד שרה
    כיתבו לנו
    מומלצים