שתף קטע נבחר

אודי A8 חדשה – המכונית היא הנהג

ספינת הדגל של אודי נחשפה היום באירוע שנערך בברצלונה והיא מביאה שורה של חידושים, בראשם, יכולת נהיגה אוטונומית ברמה 3, הגבוהה ביותר לרכב בייצור סדרתי כיום. בישראל היא תנחת בתחילת השנה

אחרי שורה ארוכה של קדימונים חושפת אודי באירוע שנערך בברצלונה את ה-A8 החדשה. לדברי ניב אורן, מנהל חטיבת אודי בצ'מפיון היבואנית: "ה-A8 החדשה תנחת כאן בתחילת 2018 ותשמור על תג מחיר דומה לדגם הנוכחי (המתחילה ב-784 אלף שקל, ה.פ.), אך תציע הרבה יותר אבזור. גם צפי המכירות יהיה דומה, אבל גירסה היברידית נטענת שתגיע בסוף השנה עשויה להעלות את המספר משמעותית".

 

 

ה-A8 מתבססת על פלטפורמת MLB העושה שימוש באלומיניום, קרבון ומגנזיום ותוצע כבעבר בגרסה רגילה או L בעלת בסיס גלגלים ארוך ב-13 ס"מ. כמקובל אצל היצרנית מאינגולשטאדט, העיצוב החיצוני סולידי, אך בתא הנוסעים מדובר במהפכה של ממש עם קונסולה מרכזית הכוללת שני מסכי מגע. העליון בגודל "10.1 שולט ברוב מערכות הרכב ותחתיו מסך בגודל "8.6 האחראי על בקרת האקלים. בחלק האחורי יש מיני טאבלט נשלף בקונסולה שבין המושבים המאפשר תפעול של מערכות הרכב וגם יכול לשמש כשפורפת לטלפון הסלולארי הנטען אלחוטית מתחת למשענת היד.

 

 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

כל גרסאות ה-A8 מצוידות במערכת חשמל 48V ומערכת קינטית לאגירת אנרגיה בבלימה דרך האלנטנטור, מה שמאפשר לדומם את המנוע בירידות ולדברי היצרנית, להגדיל את טווח הנסיעה ב-4 ק"מ למיכל. היצע המנועים כולל בשלב ראשון צמד מנועי V6 בנפח 3.0 - טורבו בנזין (340 כ"ס) וטורבו דיזל (286 כ"ס) וצמד מנועי V8 בנפח 4.0 ליטר טורבו בנזין (460 כ"ס) וטורבו דיזל (435 כ"ס). כל המנועים משודכים לתיבת 8 הילוכים אוטומטית והנעה כפולה קבועה.

 

 

בעתיד תוצע גם גרסה עם מנוע W12 בנפח 6.0 ליטר שתשמש גם עבור הגרסאות הממוגנות נגד ירי של המכונית וגרסה היברידית נטענת המשלבת בין מנוע V6 טורבו בנזין למנוע חשמלי עם הספק משולב של 449 כ"ס. טווח הנסיעה החשמלי של המכונית עומד על 50 ק"מ ואת מצברי הליתיום יון ניתן לטעון גם באמצעות מערכת טעינה אלחוטית של היצרנית.


 

החידוש הגדול במכונית הוא בשילוב מערכת נהיגה אוטונומית ברמה 3, הגבוהה ביותר לרכב בייצור סדרתי כיום. היא ייחודית בכך שבתנאים מסויימים ומוגדרים (במהירות של עד 60 קמ"ש, בכביש מהיר בעל גדר הפרדה מהתנועה הנגדית) היא אינה מחייבת את הנהג להניח את ידיו על ההגה ושולטת במכונית באופן מלא. עם זאת יש לציין שבמערכת לא ניתן יהיה לעשות שימוש כיום באף מדינה בשל הגבלות רגולטוריות.

 

 

המערכת של ה-A8 מבוססת על 12 חיישנים אולטרה-סוניים, מצלמה קדמית, חיישן לייזר ורדאר בגלים ארוכים. מצלמה נוספת תבדוק את ערנות הנהג וביכולתה להביא את המכונית לעצירה בטוחה אם מסיבה כלשהי הנהג אינו מסוגל לכך בעצמו. בנוסף תוצע מערכת לחניה אוטומטית עם אפשרות לניהוג המכונית מבחוץ, הכוללת גם שליטה בהיגוי.

 

 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

ה-A8 מצוידת במערכת מיתלי אוויר אקטיביים מלפנים ומאחור, היכולים לשנות את רמת הקשיחות והגובה כל אחד בנפרד. הם נשלטים על ידי מצלמה המותקנת לפני המראה המרכזית, אשר סורקת ומנטרת את תנאי הדרך 18 פעמים בשנייה ובכך מכינה את המיתלים למהמורות, בורות וחריצים באספלט ובכך משפרת את נוחות הנסיעה. בנוסף אם המערכת חשה בסיכוי להתנגשות דרך מערכת ניטור העצמים ההיקפית, היא מרימה את המיתלים בצד החשוף לפגיעה ב-8 ס"מ ובכך מצמצמת נזקים בכ-50 אחוז.


 (צילום: הלל פוסק) (צילום: הלל פוסק)
(צילום: הלל פוסק)

 

מערכת היגוי אקטיבי משלבת בין יחס העברה משתנה בהתאם למהירות בגלגלים הקדמיים והיגוי לגלגלים האחוריים הפונים בזווית הפוכה לקדמיים במהירות נמוכה ובאותה זווית במהירות גבוה ומשפרת בכך את רדיוס הסיבוב ואת היציבות הכיוונית בהתאמה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הלל פוסק
אודי A8
צילום: הלל פוסק
צילום: הלל פוסק
אודי A8
צילום: הלל פוסק
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים