שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מאזדה CX5 בנהיגה ראשונה - אבולוציה מוצלחת
    רכב הפנאי של מאזדה עבר עדכון ומציע עתה יכולת גבוהה מבעבר כמעט בכל ממד. האם הוא מצדיק כך את תג המחיר הגבוה יחסית שנדרש עבורו? קבלו התרשמות ראשונה

    מאזדה CX5

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:


    במה נהגנו: מאזדה CX5 (דור שני)

    מתחרים: פולקסווגן טיגואן, פיז'ו 3008, טויוטה ראב 4, קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון (2.0 ליטר)

    מחיר: 167 אלף שקל

    בעד: איכויות נסיעה, עיצוב, אבזור

    נגד: יחידת הנעה, מחיר

     

     (צילום: רונן טופלברג)
    (צילום: רונן טופלברג)

     

    בגדול: מאזדה CX5 היה בעבר אחד מרבי המכר של קטגוריית רכבי הפנאי בזכות עיצוב נאה, אבזור עשיר, תא נוסעים מרווח ואיכות נסיעה גבוהה יחסית. אלא שעם מתחרים מודרניים כמו קיה ספורטאז' ויונדאי טוסון הוא לא הצליח להתמודד, בעיקר עם גרסאות הבסיס שלהם, שמכרו ב-2016 יותר מכמות המכירות של המאזדה בחמש שנות שיווקו. גם ה-CX5 החדש לא יצליח לנשל אותם מהבכורה, אך כן ינסה להצדיק תג מחיר גבוה יחסית ואיכות הנושקת אפילו למותגי יוקרה - כך מבטיחה היבואנית.

     

     (צילום: רונן טופלברג)
    (צילום: רונן טופלברג)

     

    עיצוב ותא נוסעים: ה-CX5 שומר על קו העיצוב של קודמו ונבדל בעיקר בחרטום שונה בעל יחידות תאורה צרות וסבכה קדמית גדולה. הם מקנים אשליית רוחב גדולה מהמציאות, אך פוגמים לטעמנו במראה הדינמי של הדגם היוצא. מאזדה מוותרת על פסי גגון, משתמשת במגיני פלסטיק שחור צנועים סביב המרכב, אך מבטיחה שיפור קל למקדם הגרר בזכות קורה A שהוסטה מעט אחורה ומסייעת כך גם לשדה הראייה.

     

    בתא הנוסעים יש כעת מסך תצוגה נשלט חוגה בחלקה העליון של הקונסולה, ודיפוני עור מעניקים תחושה אוורירית מבורכת בשילוב הצבעים הבהיר, העדיף על הכהה הקודר יותר. תנוחת הנהיגה טובה, אך המושבים פחות תומכים מבעבר, בעיקר בירכיים. הממדים כמעט זהים לדגם היוצא לרבות בסיס הגלגלים (270 ס"מ), כך שמרחב המחיה דומה (וטוב). הנוסעים מאחור זוכים כעת לפתחי מיזוג נפרדים ולשקע USB מתחת למשענת היד בספסל האחורי. תא המטען גדל בכ-40 ליטר (442 ליטר) ומפתחו נמוך במעט, אך הוא עדיין מכיל גלגל חלופי קטן.

     

     (צילום: רונן טופלברג)
    (צילום: רונן טופלברג)

     

    אבזור ובטיחות: אבזור ה-CX5 נאה מזה של גרסת הבסיס (ב-167 אלף שקל, התייקרות של 2,000 שקלים). הוא כולל מסך תצוגה בגודל "7 עם מצלמת נסיעה לאחור, ריפודי עור, מושב נהג מתכוון חשמלית, בקרת אקלים מפוצלת, מראות מתקפלות חשמלית, בקרת שיוט וחישוקי "17 קלים. בגרסה זו מערכת הבטיחות בסיסית בלבד וכוללת בלימה אוטונומית מקורית ומערכת מובילאיי. הגרסה הבכירה (פרימיום ב-192 אלף שקל) מצוידת במערכת בטיחות מקיפה הכוללת גם שמירה אקטיבית על נתיב ותאורה אדפטיבית.

     

     

    יחידת הנעה וביצועים: יחידת ההנעה עברה בירושה מהדגם הקודם ומשלבת בין מנוע 2.0 ליטר בנזין אטמוספרי המפיק 165 כ"ס לתיבת שישה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. המשקל העצמי עלה בכ-50 ק"ג ולכן ניכרת פגיעה קלה בביצועים (0 ל-100 קמ"ש ב-10.1 שניות, שנייה יותר). רצועת כוח צרה (21.4 קג"מ ב-4,000 סל"ד) מכריחה את תיבת ההילוכים לעבוד באופן נמרץ כדי לשמור על קצב דומה למכונית היוצאת. מצב ספורט בתיבה הופך אותה לנמרצת יותר ומסייע בהורדת הילוכים בבלימה גם ללא תפעול ידני.

     

    צריכת הדלק הייתה סבירה בתנאי המבחן ועמדה בממוצע על 9.7 ק"מ לליטר.

     

     (צילום: רונן טופלברג)
    (צילום: רונן טופלברג)

     

    נוחות והתנהגות: מרכב ה-CX קשיח מבעבר, ולכן היה ניתן לכייל את מערך המתלים באופן רך מבעבר, כך טוענת מאזדה. נוחות הנסיעה אכן טובה מאוד, הן בספיגת בורות ושיבושים במהירות נמוכה הן בשמירה על ריסון במהירות גבוהה. מומלץ לוותר על חישוקי ה-"19 בגרסאות המאובזרות שכן אלה פוגעים בנוחות באופן מובהק. בידוד רעשי רוח, דרך ומנוע שופר משמעותית.

     

    היכולת הדינמית עדיין גבוהה מהמקובל בקטגוריה ומספקת אפילו ניצוצות של חדוות נהיגה. עם זאת, כיול המתלים הרך ניכר בכביש מפותל ורכינת המרכב מורגשת מבעבר. ההגה מעניק עדיין תחושה טובה, אך הוא בפירוש פחות חד ומדויק מבעבר. יכולת הבלימה מרשימה ונהנית מדיסקים גדולים יותר מלפנים ומאחור.

     

     (צילום: רונן טופלברג)
    (צילום: רונן טופלברג)

     

    סיכום: ה-CX5 העדכני אינו קובע רף איכות חדש בקטגוריה כפי שעשה קודמו, אלא מציע שיפור וליטוש של הנוסחה הקודמת, החל בנוחות הנסיעה, דרך איכות תא הנוסעים וכלה במערכות הבטיחות, אם כי היינו מצפים למערך מקיף יותר מהן גם בגרסת הבסיס היקרה יחסית. כמו קודמו, גם הוא לא יתמודד על ראשות הקטגוריה עקב תג מחיר גבוה מהמתחרים הפופולריים. מי שבכל זאת יהיה מוכן לשלם את התוספת - יקבל רכב פנאי בעל יכולת עדיפה.

     


    מאזדה CX5

    מאזדה CX5
    מנוע 4 צילינדרים
    נפח / סוג דלק 1,998 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 165 כ"ס ב-6,000 סל"ד
    מומנט מרבי 21.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית 6 הילוכים
    אורך 455 ס"מ
    רוחב 184 ס"מ
    גובה 167.5 ס"מ
    בסיס גלגלים 270 ס"מ
    משקל 1,635 ק"ג
    נפח תא מטען 442 ליטר
    100-0 קמ"ש 10.1 שניות
    מהירות מרבית 189 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 14.9 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 156 גרם לק"מ
    מחיר 167 אלף שקל
    כריות אוויר 6 כריות אוויר
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) טרם בוצע

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מאזדה CX5 בנהיגה ראשונה - אבולוציה מוצלחת"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים