שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מבחן השוואתי - טויוטה לנד קרוזר נגד ג'יפ גרנד צ'ירוקי
    טויוטה לנד קרוזר הוא מלך רכבי השטח בישראל והנמכר ביותר בקטגוריה בעשור וחצי האחרון. ג'יפ גרנד צ'ירוקי בגרסה קרבית שנחת לאחרונה, מבטיח לתת לו פייט. אז סידרנו להם השוואה, עם תוצאות מפתיעות

     

    צילום: אופיר גונן, עריכה: שחר ברקת

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    טויוטה לנד קרוזר הוא מאחרוני רכבי השטח האמיתיים שנותרו בשוק הרכב, מהבודדים שמשלבים בין תא נוסעים שימושי עם איכות נסיעה ראויה ויכולת שטח אמיתית. שלא במפתיע, הוא גם רכב השטח (בעל הילוך כוח) הנמכר ביותר כאן כבר עשור וחצי. זאת למרות מתחרים ראויים, חלקם עם תג-מחיר אטרקטיבי ממנו (סאנגיונג רקסטון), אחרים בעלי יכולת ותדמית מוכחות (לנד רובר דיסקברי 5). אפילו המתחרה הישיר והוותיק מיצובישי פאג'רו, לא מתקרב אפילו לאיים על ההגמוניה של טויוטה.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    אבל כיום משווק כאן ג'יפ גרנד-צ'ירוקי גם בגרסת שטח קרבית בשם "טרייל הוק", האמורה לשפר משמעותית את יכולתו מעבר לאספלט. גרסה שלפחות על הנייר נראית כבעלת פוטנציאל לערער מעט את המעמד הבכיר של הלנד קרוזר. כדי לגלות עד כמה הוא באמת מסוגל לכך, הצבנו את השניים למבחן השוואתי ראשון בארץ, על הכביש ובעיקר בשטח. את הלנד קרוזר בגרסת בנזין חדשה בישראל, את הגרנד צ'ירוקי שממילא משווק רק עם מנוע בנזין.

     

    טויוטה לנד קרוזר

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)
     

    מנוע: V6 בנזין, 4.0 ליטר

    הספק / מומנט: 282 כ"ס ב-5,600 סל"ד / 39.3 קג"מ ב-4,400 סל"ד

    תיבה הילוכים / הנעה: שישה אוטומטית / כפולה-קבועה, נעילה מרכזית, הילוך כוח

    ביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-8.8 שניות, 175 קמ"ש מרביים

    מרווח גחון: 22 ס"מ

    זוויות גישה / נטישה: 32 / 25 מעלות

    מחיר: 400 אלף שקל

     

    ג'יפ גרנד צ'רוקי טרייל הוק

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)
     

    מנוע: V6 בנזין, 3.6 ליטר

    הספק / מומנט: 282 כ"ס ב-6,350 סל"ד / 35.4 קג"מ ב-4,300 סל"ד

    תיבה הילוכים / הנעה: שמונה אוטומטית / כפולה-קבועה, נעילה מרכזית, הילוך כוח, נעילה אחורית

    ביצועים: זינוק ל-100 קמ"ש ב-9.1 שניות, 206 קמ"ש מרביים

    מרווח גחון: 27.4 ס"מ

    זוויות גישה/נטישה: 34 / 27 מעלות

    מחיר: 410 אלף שקל

     

    עיצוב ותאי נוסעים

    לטויוטה מראה מזוהה, זוויתי ומגושם, עם סבכה קדמית מוגזמת ועמוסת ניקל. לצדו הג'יפ נראה מעולה. שרירי הרבה יותר ומוכן לכל משימה, תוך שהוא נהנה מצביעה ייחודית, חישוקים מקוריים וצמיגי שטח אגרסיביים.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    העיצוב המיושן של טויוטה מתבטא גם בתא הנוסעים וסביבת הנהג, עם מתגים, צג בקרת אקלים ופתחי מיזוג שנראים כאילו תוכננו אי שם בשנות ה-90. מסך מגע קטן יחסית ("7) אינו מסייע כאן. המושבים נוחים אבל חסרי תמיכה, גלגל ההגה עצום במידותיו ושדה הראיה מצוין תודות לשטחי חלונות גדולים. הוא גם מרווח יותר לנוסעים מאחור (למרות בסיס גלגלים קצר יותר של 279 ס"מ) ואפילו מציע שורת מושבים שלישית (שבעה מושבים, יתרון גדול למשפחות גדולות) עם פתחי מיזוג נשלטים.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    תא המטען גדול כאשר השורה השלישית מקופלת (621 ליטר), אך זעיר כשהיא בשימוש (105 ליטר). יש שקע V220 שימושי אך סף גבוה ומנגנון פתיחה הצידה לדלת האחורית פוגעים בנוחות השימוש.

     

    תא הנוסעים של ג'יפ מודרני בהרבה עם לוח מחוונים דיגיטאלי המציע מידע רב, מסך מגע גדול ("8.4) הכולל נתונים שונים לנסיעת שטח (מצב מיתלים, היגוי, נעילות דיפרנציאלים ועוד) ועשוי מחומרים איכותיים יותר. המושבים מציעים נוחות ותמיכה עדיפה, אם כי מדרס רגל שמאל ממוקם רחוק יחסית ובלם החניה "אמריקאי" ברגל - מסורבל. חלונות קטנים וקורה A רחבה פוגעים בשדה הראיה. למרות בסיס גלגלים ארוך (291.5 ס"מ), מרחב המחייה לנוסעים מאחור צנוע יותר, אם כי אף הם זוכים לפתחי מיזוג - כמו-גם צמד כניסות USB.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    תא המטען מציע נפח סביר (457 ליטר) וכולל פנס נשלף וצמד יחידות תאורה בגב הדלת האחורית. זו נפתחת כלפי מטה ונוחה לכן לפריקה והעמסת ציוד.

     

    רשימת האבזור בגרסאות הנבחנות של שני המתחרים כוללת מושבי עור (מיותרים לטעמנו), כיוון חשמלי לקדמיים (ולהגה בג'יפ), חימום לקדמיים ולאחוריים (כולל אוורור לקדמיים בג'יפ), חלון שמש (פנוראמי בג'יפ), מפתח חכם, חישוקים קלים ("17 בטויוטה, "18 בג'יפ) ושבע כריות אוויר.

     

    הגרנד צ'ירוקי מצויד במערכת בטיחות אקטיבית הכוללת בלימה אוטונומית במצבי חירום (כולל בנסיעה לאחור), בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סטייה מנתיב עם תיקון אקטיבי והתראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור. הלנד קרוזר מצויד במערכת מובילאיי המתריעה מפני סטייה מנתיב וקרבה מסוכנת.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    על הכביש

    שני מנועי הבנזין V6 בנפח דומה (3.6 ליטר בג'יפ, 4.0 ליטר בטויוטה) מייצרים הספק מרבי זהה של 282 כ"ס. ללנד קרוזר תיבת שישה הילוכים אוטומטית ולגרנד צ'ירוקי שמונה, עם הנעה כפולה-קבועה בשניהם. לטויוטה יתרון מומנט (של 4.1 קג"מ) ומשקל עצמי נמוך יותר (בכ-200 ק"ג), ועל כן הוא מהיר יותר בזינוק מהמקום ובתאוצות הביניים.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    אלא שהמנוע היפני רועש ובעל אופי פעולה מחוספס, עם רצועת כוח צרה יותר. מנוע הגרנד צ'ירוקי שקט וחלק יותר, והוא נהנה מרצועת כוח רחבה יחסית ותוספת יחסי העברה. צריכת הדלק של שניהם הייתה זהה בשיוט (8.5 ק"מ לליטר). גם בשטח נרשם שיוויון - 5.5 ק"מ ליטר בנהיגה מאומצת.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    הלנד קרוזר מתבסס על מכלולים חסונים כמו שלדת סולם וסרן קשיח מאחור (מתלה קדמי נפרד) המייצרים תחושה מגושמת בכביש. המרכב הגדול והגבוה אינו מרוסן דיו על-ידי מתלים רכים וארוכי מהלך, מתנדנד לעיתים ופוגע - גם בגלל הגה מעורפל - בתחושת הביטחון. הגרנד צ'ירוקי מתבסס על שילוב מודרני יותר של מרכב אחוד ומיתלים נפרדים, מציע יכולת כביש טובה משמעותית ונסיעה רגועה בהרבה. גם בידוד רעשי מנוע, דרך ורוח (למעט אוושת צמיגי השטח), טובים משמעותית. בסך הכל, ניצחון חד-משמעי בסעיף זה.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    בשטח

    בשבילים משובשים מציע הלנד קרוזר בעל המיתלים הרכים והצמיגים בחתך גבוה יותר, נוחות נסיעה מצוינת. יכולת העבירות הגבוהה שלו מתבססת על מהלכי מתלה ארוכים, אבל היעדר נעילה לדיפרנציאל האחורי ובקרת משיכה איטית, מקשים על הורדת הכוח לקרקע בקטעים טכניים. בקרת הירידה במורד אינה אפקטיבית מספיק ורצועת הכוח הצרה של המנוע מאמצת את תיבת ההילוכים בניסיון להישאר בתחום היעיל בנהיגת דיונות, ומקשה על מינון מדויק של דוושת התאוצה בשטח טכני ונסיעה איטית.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    למרות מיתלי אוויר מתכווננים, נוחות נסיעת שבילים משובשים בגרנד צ'ירוקי פחות טובה, והרמת המרכב הופכת את הנסיעה לקשה באופן בלתי נסבל. לג'יפ יש בקרת שליטה המכיילת שלל מערכות (מנוע, תיבת הילוכים, נעילות הדיפרנציאל המרכזי והאחורי, גובה מיתלים, בקרת משיכה והיציבות) בהתאם לתוואי הדרך הנבחר (אוטומטי, חול, שלג, בוץ וסלעים).

     

    יחסי העברה קצרים יותר בהילוך כוח מסייעים לשטח טכני, כמו גם מיתלי האוויר שמעניקים מרווח גחון וזוויות גישה ונטישה מרשימים ומחפים על מהלך מתלה קצר יותר. גם בקרת הירידה במורד התגלתה כאפקטיבית ביותר.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    סיכום

    טויוטה לנד קרוזר וג'יפ גרנד צ'ירוקי שייכים לקטגוריית דינוזאורים מוטוריים, כלי רכב גדולים ושימושיים עבור ימות השבוע, עם יכולת שטח אמיתית לטובת טיולים בסופם. בין השניים, הטויוטה מרווח יותר ונהנה מיתרון ענק של מקום לשבעה. בנוסף, הוא נהנה מפשטות מכאנית, מכלולים חסונים ותדמית אמינות טובה. מסיבות אלה יש להניח שהוא יהיה בחירה עדיפה למסע של אלפי קילומטרים באאוטבק הנידח או בדיונות של סהרה. אבל כאן נגמרים יתרונותיו.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    ג'יפ גרנד צ'ירוקי טרייל הוק נראה טוב ומודרני יותר ומציע תא נוסעים וסביבת נהג עדיפים משמעותית עם רשימת אבזור נוחות ובעיקר בטיחות מרשימה. אבל גם יכולת נסיעת כביש עדיפה בהרבה ובמפתיע יש לומר, יתרון בולט על הלנד קרוזר במגרש הביתי - יכולת שטח. כל אלה מעניקים לו ניצחון חד-משמעי במבחן.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מבחן השוואתי - טויוטה לנד קרוזר נגד ג'יפ גרנד צ'ירוקי"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: ניר בן זקן
    : מבחן השוואתי טויוטה לנד קרוזר ג'יפ גרנד צ'ירוקי טרייל הוק
    צילום: ניר בן זקן
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים