שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    בקשה לייצוגית נגד סובארו - צריכת שמן מופרזת
    בעלי מספר דגמים של סובארו, בהם XV הפופולרי, התעייפו מהחלפות השמן התדירות והחליטו לתבוע סכום עתק של 300 מיליון שקלים. מוסכי היבואן ללקוחות: השמן לא מתאים לאקלים הישראלי

    התלונות של חלק מבעלי דגמי סובארו מהשנים האחרונות על צריכת שמן מוגזמת, מגיעות כעת לבית המשפט. לבית המשפט המחוזי בלוד הוגשה בשבוע שעבר בקשה לתביעה ייצוגית על סך 300 מיליון שקלים נגד היצרן היפני ונגד היבואנית הישראלית, חברת סמל"ת.

     

    סובארו XV - השמן דק מדי?
    סובארו XV - השמן דק מדי?

     

    התביעה הוגשה בידי עו"ד שחר כהן ממשרד כהן ושות' בשם מספר בעלי סובארו מדגמי XV ואימפרזה, בטענה לצריכת שמן מופרזת שמובילה לנזקים משמעותיים

    בחלקי המנוע, לקיצור חייו ולירידת ערך. התביעה עוסקת גם בדגמים נוספים - פורסטר, לגאסי ו-B4 - משנות ייצור 2017־2013.

     

    בכל המקרים התגלה אובדן שמן לאחר נסיעה של כמה אלפי קילומטרים בלבד, אשר חייב הוספה או החלפת שמן. לפי התביעה, במוסכי היבואן הסבירו ללקוחות שמדובר בשמן מנוע שאינו מתאים לאקלים הישראלי, אותו כינו אנשי השירות בסמל"ת "שמן דק", ולכן יש להחליפו. עם זאת, גם לאחר החלפת סוג השמן נדרשו תוספות חוזרות ונשנות, ובחלק מהמקרים אף נדרשו שיפוצי מנועים ברמות שונות.

     

    כך, למשל, ב-XV שיוצר ב-2015 הוחלפו טבעות האטימה ("רינגים") כבר לאחר שהרכב נסע כ-30 אלף ק"מ. אולם צריכת השמן לא פחתה, ואף החמירה עד כדי כך שלאחר 2,900 ק"מ נוספים בלבד דלקה נורת אזהרה.

     

    ברכב אחר של מורה נהיגה מאותה שנה בוצעו בו כבר שבע הוספות והחלפות שמנים לאחר שהרכב צבר כ-28 אלף ק"מ בלבד. כשהגיע ל-64 אלף ק"מ הוחלט להחליף את בלוק המנוע, שיפוץ משמעותי שמקובל לבצע במנועים עם קילומטראז' גבוה בהרבה.

     

    במקרה אחר, בעלי פורסטר משנת הייצור 2014 שסבל מהבעיה, הוחתם על הסכם סודיות מול היבואנית שאסר עליו לספר אילו הטבות קיבל בגלל הבעיה, ונאסר עליו למכור את הרכב בעתיד לכל אחד מלבד היבואן. "מדובר בליקוי רחב היקף המוכר ליצרנית וליבואן, שהוסתר באופן מגמתי ושלא נמצא לו פתרון", טען עו"ד כהן.

     

    בארה"ב הוגשה ב-2014 תביעה ייצוגית נגד סובארו עקב צריכת שמן מוגזמת. אז הגיע היצרן לפשרה לפיה הוארכה האחריות על הדגמים הרלוונטים לשמונה שנים, ונקבע כי בהתאם לצורך יוחלפו ראשי מנוע של מכוניות שסבלו מהבעיה על חשבון היצרן.

     

    יצוין כי תקלות סדרתיות במכוניות חדשות אינן נדירות, וכי יצרנים אינם ממהרים לקחת אחריות לגביהן. כך קרה גם בכמה מהתקלות הבולטות בשנים האחרונות, כמו בעיית החלונות הנופלים בדגמי פולקסווגן בתחילת שנות ה-2000, תקלות בתיבות ה-DSG בקבוצת פולקסווגן בתחילת העשור ובעיות בתיבות ההילוכים הרובוטיות בפורד פוקוס. עם זאת, נראה כי סובארו ערה לצריכת השמן הגבוהה מהמקובל בדגמיה. בספר הרכב נכתב כי הוספת ק"ג שמן בכל 2,000 ק"מ אינה חריגה.

     

    מהיבואנית סמל"ת נמסר: "קיבלנו את כתב התביעה ואנו לומדים את פרטיו. התביעה הוגשה נגד יצרן הרכב ונמתין לתגובתו. אנו לא עדים בשטח לבעיה חוזרת בנושא מצד לקוחות החברה בארץ".

     

    הכתבה התפרסמה בידיעות אחרונות 

     

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "בקשה לייצוגית נגד סובארו - צריכת שמן מופרזת"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים