שתף קטע נבחר

אפוקליפסה, עבדים ושאר ממתקים לשיפור מצב הרוח

עדי לוי חוזר לשדה הקרב, יובל מן מכניס את הגיטרות לשגרה, Oh Sweet Sumthin' מביאים את האפוקליפסה ורוני ודנאי בדרך לכבוש את העולם. "חדש על המגש" עם כל מה שבועט - מהצד

 

רוני סופרסטאר

מפתה לקטלג את רוני ודנאי, או RNV כפי שהיא רוצה שתקראו לה, בז'אנר הזמרות האלקטרוניות על שם רותם אור. ודי בצדק, כי מוזיקלית, לירית ואסתטית ניכר שהיא קורצה מהחומרים שעשו את נגה ארז, נניח, לסנסציית אלקטרו-פופ - בדרכה לכבוש את העולם. אם לשפוט לפי "Firefles", הסינגל השני מתוך אי.פי הבכורה שלה, "Wild Wawns", שיצא בסתיו, אין סיבה שזה לא יקרה גם לה. כדי להוציא לפועל את פנטזיות הטריפ-הופ שלה היא נעזרת בשירותיהם של לי טריפון ואור בהיר מתהילת אטליז, שאמונים כאן על ההפקה והעיבודים.

 

את הסינגל החדש מלווה קליפ מרהיב שבוים על ידי מעיין חיים, וצולם בחנותו היפואית של המעצב יוסי פרץ. גם הוא, כמו השיר, משחק בתחום שבין הכאוטי למדויק, ובאזורים בהם מדלגים בין רגש גועש לסטואיות מינימליסטית. מסקרן לראות אם בלוגי המוזיקה הנחשבים בחו"ל יאמצו אותה כפי שאימצו כמה מחברותיה לז'אנר, ובאשר לכותרת שמתנוססת כאן למעלה בכחול - סליחה נו, זה מתבקש.  

 

שים גיטרות

גילוי נאות: יובל מן, לצד היותו מוזיקאי עם אלבום חדש ושני באמתחתו, הוא חבר מערכת ynet ואנחנו לגמרי קול איתו. הסיבה שהוא כאן במדור היא "אלף חלומות", שיר הנושא מתוך האלבום הטרי. אז מה יש לנו כאן? השפעה ברורה של הרכבי רוק ניינטיז, קצת מוניקה סקס של שנות האלפיים (ואפילו ווייב של MGMT) וכתיבה חשופה ולא מתנצלת שקל להזדהות איתה.

 

יובל שר על המתח שבין חיי היומיום שלו (אישה, ילדה, עבודה וריפיט) לבין הפנטזיות הפרועות שלו, שמתחילות כאן ומסתיימות בוומבלי, יש להניח. מדובר בלהיט רדיו מדבק לכל דבר, מימים אחרים ופרו-גיטרותיים, שמלווה בקליפ "יום בחיי" חמוד להפליא בבימוי גיא אייזנר. אז מי אמר ששגרה זה רע? פשוט שימו גיטרות. 

 

הרבה מצב רוח

אגב יוצרות אלקטרוניות - אנחנו מעט מאוהבים בפלורה, לא נשקר. המוזיקאית האלקטרונית שנולדה בשם לירון משולם עושה כבר כמה שנים גם היא פופ אלקטרוני, אולי מעט קליל יותר תוכנית ממקבילותיה המורבידיות משהו. היא הוציאה עד כה שני אלבומים ועשתה חיל בפסטיבלים בחו"ל, וכעת זה הזמן שלה לכבוש גם את האוזן הישראלית. ואת זה ייתכן מאוד שיעשה האלבום החדש שלה, השלישי במספר והראשון בעברית.

 

סינגל הבכורה מתוכו, "מותר", כבר יצא לא מזמן, והשבוע ממש היא מוציאה את שיר "לשיפור המצב רוח" - ממתק פופי חמוד ובהחלט כזה שמרים את המצב רוח. מה אתם יודעים? יש בפלורה איכויות שיכולות להפוך אותה חביבה על קהל חובבי פופ מתוחכם, ובאותה כפיפה תכונות שיובילו אותה היישר אל לבם של אנשי הפופ הלא מתחכם. זה יפה, זה חמוד, זה מן משמש מוצלח בין ללדין לאמילי קרפל. וואלה, זה הרים לנו את מצב הרוח, בשבוע בו בהחלט יש צורך בכך.

 

 

פופנ'רול

הלוואי וכל הפופ היום היה נשמע, במונחי עיבוד והפקה, כמו זה של זיו הנקין. סליחה, יצא מתוכנו לרגע הצד שפשוט לא מסוגל לסבול את ההפקה הגנרית והפלסטיקית להחריד של 90 אחוז מלהיטי השנים האחרונות. לא שההגדרה "פופ" ממש תפורה על הנקין, כותב מוכשר שהחזיר אותנו לרגע לימי פוסט-פאנק אייטיזים. הקול והשירה מעט מושפעים מאלו של ברי סחרוף, בעוד ההגשה והלחנים הם גלגול חדש וכחול-לבן של ג'וי דיוויז'ין, ואם לדייק יותר - אינטרפול.

 

את "קרעים במרחב", הסינגל השני של המוזיקאי, הפיק אביחי טוכמן - שם מוכר בסצנה, ואדם שכבר שילב בעבר בין גיטרות רוקנ'רוליות ומקצבים (נניח בנערות ריינס תנצב"ה) ועושה זאת גם הפעם, כשהוא משלב בחן בין חספוס, לכלוך וצעדי ריקוד.
 

כולנו עבדים

ואגב ימי גיטרות. לשם בדיוק זורק אותך הקליפ לשיר "No Slave" של להקת Oh Sweet Sumthin'. החבורה הזו, שנראית כמו ת'רו-בק לבריטפופ ונשמעת כמו ווילקו על מאלחשים, חוקרת ביצירתה נושאים כמו - שימו לב, ובמילותיהם - "אפוקליפסה, חוסר אונים חברתי והרומנטיקה (או הטרגדיה) של האמן בחוסר נכונותו להתפשר". באחרון, כך נראה, עוסק שירם החביב והמעט מדבק, המלווה בקליפ בו הם נראים משופמים, חשופי חזה, משחקים בצ'ארלי צ'פלין או סתם מבלים בבית הכיסא.
 
השורשיים הפולקיים של ההרכב (שחבריו מגיעים מתל אביב, אודים וניו יורק) השתלבו עם הרוקנ'רול של הילה רוח, שלצד היותה רופאה במערב גם הפיקה להם את האלבום ותתארח, לצד קוסטא קפלן ושי לנדא, בהופעת ההשקה שלו - ב-5 בספטמבר במועדון הלבונטין בתל אביב.
 

אפר ואבק

אם האזנתם ל"Soil and Dust", הסינגל החדש של היוצר והמוזיקאי עדי לוי, והדבר הראשון שחשבתם היה - רגע, זה ממש מזכיר לי משהו, סביר להניח שאתם חושבים על איזבו. יור וולקאם. ויש לכך סיבה טובה, למען האמת, שכן את השיר הפיק לא אחר מאשר רן שם טוב, איש איזבו, שניכר כי השפיע לא מעט על היצירה הבועטת של לוי. "מפיק נוכח", מה שנקרא.
 
הצלילים צלילי פסיכדליה וסרף, אבל המילים מילות מלחמה הן: השיר נכתב בעקבות שירות המילואים של עדי במהלך מבצע "צוק איתן", אשר במהלכו נהרגו כמה חיילים מהגדוד שלו בשטחי הכינוס בבארי. אל תתנו לצ'יל של המוזיקה לבלבל אתכם - טקסטואלית יש כאן חומרים חזקים של יוצר אינדי שנוגע בתחומים שלא נוהגים לגעת בהם בסצנה.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאתר ההטבות
מומלצים