שתף קטע נבחר

הכי באזזזז
    זירת הקניות
    גולש השמיץ חברת טיולים. בעל האתר ישלם 30 אלף ש'
    אתר "ג'יפ-טריפ" סירב להסיר פוסט ביקורתי כלפי חברת "טיולי דורון". בעליו טען שאינו אחראי לתוכן הגולשים בפורומים, אבל השופטת חשבה אחרת
    בית משפט השלום בחיפה קבע לאחרונה שבעלי אתר האינטרנט "ג'יפ-טריפ" יפצה ב-30 אלף שקל את חברת "טיולי דורון" מכיוון שסירב להסיר פוסט של גולש שהשמיץ אותה. השופטת כאמלה ג'דעון קבעה שהתנהלותו לא התיישבה עם עקרון תום הלב.

     

    "טיולי דורון" מארגנת נסיעות שטח שונות ובהן טיולי ג'יפים בחו"ל. ב-2012 רכשו שני חברים טיול ג'יפים בגאורגיה וכשחזרו פרסם אחד מהם פוסט באתר האינטרנט "ג'יפ-טריפ" שלפיו (כך במקור): "אסור לינסוע דרך טיולי דורון, הוא אדם שקרן, לא אמין, שלוקח כסף לא חוקי דרך כרטיס האשראי שהיה אצלו בתור פיקדון גם בחינם לא הייתי ממליץ לינסוע".

     

    מנהלה של "דורון" פנה למפרסם והגיע עמו להסדר שכלל בין היתר את הסרת הפוסט מהרשת, ואולם כשפנה לבעלי האתר – סירב האחרון לעשות זאת. הוא לא נענה לפניית עורך הדין של המפרסם וגם לא לצו שהוצא נגדו, אלא רק לאחר שהוגשה נגדו בקשה לביזיון בית משפט. בהמשך הגישה נגדו "טיולי דורון" תביעת לשון הרע בסך 100 אלף שקל.

     

    להגנתו טען שהאתר משמש פורום חופשי לחילופי דעות ושהאחריות ללשון הרע לא חלה עליו מאחר שלא הוא זה שפרסם את הדברים המשמיצים. לחילופין הוא טען כי חלה עליו הגנת "אמת דיברתי" וביקש להתגונן בהבאת תצהירים (משמיצים) של מטיילים אחרים על מנת להוכיח דבריו.

     

    חרף התנגדותה של התובעת, סוכם כי שני הלקוחות הלא מרוצים – שאחד מהם פרסם את הפוסט הפוגעני – יעידו בבית המשפט.

     

    דווקא מפרסם הפוסט סיפר לשופטת כאמלה ג'דעון כי הג'יפ שלו היה תקין, כרטיס האשראי שלו כלל לא חויב, ולו עצמו אין לו כל טענה נגד הנתבע. חברו העיד שהאשראי שלו חויב ב-350 דולר, שהיוו דמי השתתפות עצמית בגין תקלה שהייתה בג'יפ. לא הוכח שהחיוב היה שלא כדין, כפי שנטען בפוסט, ולמעשה הוא אפילו לא פנה ל"טיולי דורון" או לערכאות המשפטיות לצורך השבת את הכסף שלטענתו נגבה ממנו "במרמה".

     

    בניסיון אחרון להוכיח כי לתובעת אכן יש "שם רע" הציג בעלי האתר לשופטת פרסומים משמיצים על "טיולי דורון" מאתרים אחרים, אך היא דחתה אותם משני טעמים. הראשון, הם לא מתייחסים ללשון הרע נושא התביעה, שהוא גביית כספים במרמה.

     

    השני היה שכותבי הפוסטים לא התייצבו בבית המשפט ונחקרו בחקירה נגדית, שעשויה הייתה להסתיים במסקנה שהאמירות חסרות בסיס, ממש כמו אמירותיו של כותב הפוסט, שהנתבע לא הסכים להסיר.

     

    לסיום קבעה השופטת כי התנהלותו של בעלי האתר – אשר השאיר את הפוסט גם אחרי שהכותב הסכים להסירם – לא מתיישבת עם עקרון תום הלב ומלמדת על כוונה לפגוע בשמו של התובע. משכך, היא קיבלה את התביעה ופסקה לבעלי חברת הטיולים פיצויים בגובה 30 אלף שקל ועוד 10,000 שקל שכר טרחת עו"ד. השופטת לא הסבירה את הפער בין הסכום שנתבע לבין הסכום שנפסק על ידה על אף קביעותיה החמורות.

     

    • לקריאת פסק הדין המלא – לחצו כאן
    • הכתבה באדיבות אתר המשפט הישראלי פסקדין
    • ב"כ התובעת: עו"ד ר. ברנט
    • ב"כ הנתבע: עו"ד א. גניהר
    • עו"ד עזרא גולדמן עוסק בלשון הרע
    • הכותב לא ייצג בתיק

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "גולש השמיץ חברת טיולים. בעל האתר ישלם 30 אלף ש'"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים