שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    לאן נעלם הכסף? הפקידה כספים לפנסיה אך הם לא הגיעו לחיסכון
    בדקתם שההפקדות שלכם לחיסכון גם מגיעות לשם? ר' גילתה כי בתחילת 2016 לא הופקדו עבורה כספים לקרן הפנסיה. לבקשתה, המעביד הציג לה את הצ'קים ששלח, אך בקרן הפנסיה טענו "אנחנו מנסים לאתר אותם". להיכן הכסף נעלם? בדקנו

    האם הכספים שהמעביד מעביר עבורכם לקרן הפנסיה אכן מופקדים שם? לפני מספר חודשים החליטה ר' לבדוק את מצב ההפקדות שלה בקרן הפנסיה.

     

     

    ר', מודה כי היא אינה מבינה יותר מדי בפיננסים בכלל ובעולם הפנסיוני בפרט, אולם בעקבות שיחת חולין שקיימה עם חברים, בה ספרו לה כי היו עדים למקרה שבו כסף שהופקד לקופת הפנסיה לא באמת הגיע לשם – החליטה ר' לעשות את הבדיקה גם בחיסכון שלה.

     

    ר' פנתה לקרן הפנסיה מנורה מבטחים וביקשה לקבל פירוט הפקדות של השנתיים האחרונות. להפתעתה התברר לה כי גם בחלקה נפל "הכבוד" להימנות עם חוסכים רבים אחרים שגילו כי אין התאמה בין הפרשות המעסיק לכספים שהופקדו בחשבון.

     

    ר' הבחינה כי בחודשים פברואר-מרס 2016, לא נרשמו הפקדות בקרן הפנסיה שלה. היא פנתה לקרן הפנסיה וזו הפנתה אותה חזרה למעסיק בטענה כי ייתכן והוא כלל לא העביר את הכספים.

     

     (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

    המעסיק של ר' הציג בפניה צ'קים שנשלחו למנורה באמצעות סוכנות הביטוח "ניליביט". הוא גם הציג אישורי מסירה. ר' חזרה ופנתה למנורה מבטחים, הפעם הפנו אותה לסוכנות הביטוח. שם הציגו בפניה מכתב שצורף אל הצ'קים שנשלחו לפני שנה וחצי בו נכתבה במפורש בקשה להפקיד את הכספים בחיסכון.

     

    "חזרתי שוב אל מוקד מנורה", מספרת ר' ל-ynet. "אחרי המתנה ממושכת בטלפון הם הודו שאכן הכסף נמצא אצלם אך הם 'מנסים לאתר אותו' פנימית אצלם. טיעון הזוי לחלוטין. בייאושי הרב, נסעתי למשרדים של מנורה, וגם שם לא קיבלתי תשובה. הנציגה סרקה שוב את כל החומר ואמרה - טוב, נראה מה יהיה. הם מטרטרים אותי כבר חודשיים, ולא נותנים לי תשובות".

     

    בעקבות פניית ynet, הסבירו במנורה-מבטחים כי בגלל רישום לא מדויק בצ'ק הוא הופקד בטעות בקופת הביטוח במקום בקרן הפנסיה והבטיחו לתקן את התקלה בימים הקרובים.

     

    הכספים שמחפשים את דרכם

    נציין כי מציאות של כסף שהועבר לקופה מרכזית בקרן הפנסיה וטרם נותב לחשבון החיסכון של הלקוח הספציפי, אינה נדירה, והיא תופעה נפוצה למרבה הצער, בקרב חברות הפנסיה. אך הבעיה היותר חמורה היא שלעיתים הכסף הזה לא מוצא את דרכו בכלל לחיסכון, מה גם שבחברה אמורים לספק תשובות ברורות ללקוח.

     

    מקרה כזה ודומים לו מראים עד כמה חשוב לעקוב אחרי ההפקדות. לעיתים קיימת מציאות חמורה אף יותר בה המעסיק בכלל לא מפריש כספים לקרן הפנסיה, למרות שבתלוש השכר הוא מנכה את ההפרשות מהעובד וזו כבר עבירה פלילית. כדאי לעקוב.

     

    ממנורה מבטחים פנסיה וגמל נמסר בתגובה: "החל מתחילת 2016, בהתאם להנחיות רגולטוריות חדשות בנושא דיווחי והפקדות מעסיקים עבור עובדיהם לחיסכון הפנסיוני, נוצרו אי התאמות רבות בכל הקשור לחשבונות העמיתים והמבוטחים ברמת כלל החיסכון הפנסיוני במשק הישראלי. החברה משקיעה משאבים רבים בכדי להסדיר את הנושא ולשמחתנו איכות שיוך הכספים בחברתנו הינה ברמה גבוהה.

     

    לגבי המקרה הספציפי, הפקדות העמיתה הרלבנטיות הועברו בטעות על ידי המעסיק שלה למנורה מבטחים ביטוח במקום למנורה מבטחים פנסיה וגמל ולכן לא נקלטו בחשבון הפנסיה, אלא, נותרו בחשבון כללי אשר שייך למבוטחים במנורה מבטחים ביטוח.

     

    העמיתה פנתה במהלך חודש יוני בנושא והמציאה לאחרונה את העתקי הצ'קים של מעסיקה שאכן מאשרים כי הכספים בגינה הועברו למנורה מבטחים ביטוח. הכספים יועברו בימים הקרובים לחשבון הפנסיה של העמיתה תוך זיכוי יום הערך של ההפקדה הראשונה במנורה מבטחים ביטוח, כך שהעמיתה תיהנה ממלוא תשואת הקרן ולמלוא הזכויות. אנו מתנצלים על אי הנעימות שנגרמה לעמיתה".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "לאן נעלם הכסף? הפקידה כספים לפנסיה אך הם לא הגיעו לחיסכון"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים