שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    כל אחד יכול: חביתה עם קישואים
    אל תקראו לה חביתה: הילדים מסרבים לאכול קישואים? תכינו להם פריטטה איטלקית, או במושגים שלנו - חביתה, קלה להכנה ומלאה בריאות

     

    צילום: ירון ברנר

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

      

     (צילום: ירון ברנר)
    (צילום: ירון ברנר)
     

    קישואים, ובייחוד הזוקיני כהי הקליפה, משדרים לי תמיד קיץ איטלקי. אני מחבבת אותם במיוחד כשהם קלויים על האש ומתובלים היטב במיץ לימון ועשבי תיבול מרעננים, מבושלים או מטוגנים כחלק ממנות האנטיפסטי המקובלות ואפילו כמרכיב בסלט, ללא בישול בכלל.

     

    אצלנו אוכלים לעיתים מזומנות פריטטה העשויה מקישואים. היא מסוג המאכלים שיוצרים ארוחה מלאה במינימום מאמץ וזוכים לקונצנזוס רחב אפילו בקרב הילדים, שאינם חובבי קישואים או שאר ירקות במתכונת אחרת. כשנוטלים מהפריטטה את ההילה האיטלקית, היא פשוט חביתת ירק מקומית, אבל למה לקלקל את החגיגה?

     

    הבסיס הוא בדרך כלל קישואים פרוסים, ואליהם חוברים ירקות נוספים - בהתאם למלאי ולמצאי שמתחת ליד. לפעמים אני מטגנת תחילה בצל (נסו טבעות בצל אדום, שמוסיפות גוון לתוצאה הסופית) ולפעמים כרישה. עגבניות, שמצטרפות לקישואים אחרי שהתרככו לבישול משותף קצרצר לפני הוספת הביצים, שומרות על מרקם וטעם טריים ומוסיפות המון. הפעם שידכתי לירוקים רצועות של פלפל אדום, שהוסיפו קרנצ'יות נעימה (הן טוגנו זמן קצר שאפשר להן להתרכך, אך עדיין שמרו על נוכחות פריכה).

     (צילום: ירון ברנר)
    (צילום: ירון ברנר)
     

    שימו לב לדרך ההכנה הלא מסובכת בעליל, שאינה מחייבת להפוך את הפריטטה כדי להשחים את הצד השני: פשוט מניחים לכמה דקות מתחת לגריל בתנור על מנת להזהיב את החלק העליון - ולדאוג שהגבינה (אם משתמשים בה, כי זה ממש לא הכרחי) תימס ותזהיב גם היא.

     

    מחבתות שהידית שלהן ניתקת הן המתאימות ביותר לדרך בישול זאת, אבל אם אין לכם זו ממש לא בעיה: מניחים את המחבת מתחת לגריל כשדלת התנור פתוחה, כך שהידית בולטת החוצה ולא נמצאת מתחת למקור החום.

     

    מתקבלת מנה נהדרת, שמוגשת לשולחן בכלי שבה הוכנה, ובתוספת סלט ירוק היא ארוחה קלה ומושלמת לכל הזדמנות - בבוקר, בצהריים ובערב ואפילו לאירוח לא מחייב.

     (צילום: ירון ברנר)
    (צילום: ירון ברנר)
     

    פריטטה קישואים ופלפלים

    המרכיבים (6-4 מנות):

    2 כפות שמן זית

    3 קישואים כהים (זוקיני) בינוניים, פרוסים לפרוסות דקות

    1 פלפל אדום גדול, חתוך לרצועות

    מלח, פלפל - לפי הטעם 

    עשבי תיבול מיובשים

    6 ביצים

    25 גר' גבינה קשה (צהובה) מגוררת גס - לא חובה

     

    אופן ההכנה:

    1. מחממים את השמן במחבת גדולה (25 ס"מ בערך), מוסיפים את הקישואים וזורים עליהם מלח, פלפל ועשבי תיבול. מטגנים על להבה בינונית-גבוהה ומערבבים בתכיפות רבה עד שהקישואים מתרככים. מוסיפים את רצועות הפלפל וממשיכים לטגן עוד כמה דקות, עד שהן מתרככות מעט.
       (צילום: ירון ברנר)
      (צילום: ירון ברנר)
       
       (צילום: ירון ברנר)
      (צילום: ירון ברנר)
    2. טורפים את הביצים ויוצקים על הקישואים שבמחבת. מנמיכים את הלהבה לבינונית ומטגנים עד שהחביתה נראית יבשה בקצוות (אפשר להרים בעזרת מזלג ולהציץ).
       (צילום: ירון ברנר)
      (צילום: ירון ברנר)
    3. מחממים את הגריל בתנור ומעבירים את המחבת סמוך ככל האפשר למקור החום (משאירים את הידית מחוץ לתנור, אם אין היא עמידה לחום) לכמה דקות, עד שהשכבה העליונה נראית יבשה.
       (צילום: ירון ברנר)
      (צילום: ירון ברנר)
    4. מוציאים, מפזרים למעלה את הגבינה ומחזירים לגריל עד שהגבינה מבעבעת והפריטטה מזהיבה.
       (צילום: ירון ברנר)
      (צילום: ירון ברנר)
    אפשר גם:

    • להחליף את הקישואים בתרד, כרישה, מנגולד או דלעת - או לערבב כמה ירקות
    • להחליף את הגבינה בגבינה מלוחה (בולגרית), גבינת עיזים רכה או גבינה אחרת
    • להוסיף מעט חלב לתערובת הביצים, לקבלת פריטטה תפוחה יותר

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "כל אחד יכול: חביתה עם קישואים"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים