שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    רנו קליאו RS טרופי במבחן בזק - מחזירה עטרה ליושנה
    רנו קליאו RS איבדה במהלך התבגרותה חלק ניכר מאיכויותיה הדינמיות ובעיקר את מקדם ההנאה מנהיגה. גרסת טרופי שנחתה זה עתה בישראל מבטיחה להחזיר זאת. לקחנו אותה למבחן ראשון

     

    רנו קליאו RS טרופי

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    רנו קליאו RS הנוכחית, שהושקה לפני חמש שנים, התגלתה כאיכותית, שימושית ונוחה מהקליאו הקודמת, בעיקר תודות למרכב חמש דלתות ותיבה כפולת-מצמד ייחודיים בקטגוריה. יחד עם זאת, היא איבדה חלק ניכר מהעוקץ שאפיין את הדורות הקודמים, שושלת מפוארת שהחלה אי שם בשנות ה-80 עם ה-5 GT טורבו.

     

    כעת נוחתת בישראל קליאו RS לאחר מתיחת פנים ובשונה מהדגם היוצא רק בגרסת "טרופי" החזקה, מהירה וספורטיבית היצע. זו שמבטיחה להחזיר את הקסם שאבד.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    מה השתפר: העיצוב החיצוני השתנה בעיקר בחזית עם יחידות תאורה משולבות לד ופנסי ערפל בעיצוב דגל-שחמט שנראים מצוין, יחד עם תגיTrophy בספי הדלתות האחוריות, חישוקים מושחרים עם קאליפרים אדומים. בפנים יש מושבים שונים - קדמיים עם תמיכה מצוינת וריפודי עור שחורים שאינם אידיאליים בקיץ ישראלי.

     

    מנוע 1.6 ליטר טורבו מפיק 220 כ"ס ו-26.5 קג"מ, אלה 20 כ"ס ו-2 קג"מ יותר ממנוע הגרסה הרגילה. הוא משודך גם כאן לתיבת שישה הילוכים כפולות-מצמד שמציעה העברות מהירות יותר. שינויים אלה מבטיחים שיפור בביצועים עם קיצוץ של עשירת שנייה במיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש (6.6 שניות) תודות לבקרת שיגור. למרות שהקו האדום במד סיבובי המנוע עלה ב-300 ל-6,800 סל"ד, עדיין מגיעים אליו מהר למדי, מה שמחייב תזמון מדויק של העברת הילוכים בעת תפעול ידני.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    השינוי המשמעותי והבולט ביותר הוא כיול מיתלים שונה, קשיח יותר שגם מנמיך מעט את המרכב, וצמיגי מישלין פיילוט סופר ספורט דביקים (דנלופ ספורט-מקס בעבר). שינויים אלה לא רק תורמים לחידוד היכולת הדינמית ושיפור ניכר באחיזת הכביש, הם בעיקר מחזירים משהו מאותה חדוות נהיגה שאבדה במשך השנים. גם ההגה עבר כיול חדש והוא כעת חד, מדויק ומהיר מבעבר, אך כמו לפני השינוי, עדיין נטול תחושה.

     

    הצד השני של כיול המיתלים הוא בנוחות נסיעה פחות טובה, עם נוקשות וקופצנית מיותרות, גם ביחס למתחרות "לוהטות" אחרות.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    מה נשאר: הקליאו RS משווקת בדור הנוכחי רק בתצורת חמש דלתות המאפשרת שימושית עדיפה על מרבית מתחרותיה. למרות תוספת הדלתות ובסיס הגלגלים הנדיב (259 ס"מ), המושב האחורי צפוף למדי. תא המטען מציע נפח נדיב (300 ליטר) אך נעדר גלגל חלופי ומסתפק בערכת תיקון.

     

    גם איכות החומרים נותרה פשוטה עם פלסטיק מחוספס ולוח המחוונים שמציג מד מהירות דיגיטאלי מצועצע. מלבד דוושות מתכתיות וחגורות בטיחות אדומות, היא דומה (מדי) לקליאו הרגילה. גם תנוחת הנהיגה אינה נוחה עקב גלגל הגה אופקי ומשענת בדלת הנהג המפריעה ליד שמאל. מנופי העברת ההילוכים מאחורי ההגה קטנים מידי ומקשים על העברת הילוך בזמן פניה.

     

     

    רשימת האבזור נותרה כבעבר: מסך מגע בגודל "7 עם הפעלה בעברית, בקרת שיוט, מראות מתקפלות חשמלית, חיישני תאורה וגשם ומפתח חכם. הצד הבטיחותי מחייב עדכון שלא בוצע – יש כאן רק ארבע כריות אוויר וללא כל מערכת בטיחות מתקדמת.

     

    תיבת ההילוכים אומנם השתפרה בהעברות מהירות תחת עומס אבל היא עדיין מחוספסת בנהיגה עירונית ומייצרת גם רעשי תמסורת. מערכת עצור-סע ממהרת לדומם את המנוע ומטרידה לעיתים. גם הבידוד בשיוט אינו מרשים עם נוכחות גבוהה של רעשי רוח וצמיגים.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    צליל המנוע מתקשה להרשים וחבל שמערכת פליטה של אקרפוביץ' המוצעת באירופה, נעדרת מהגרסה הישראלית. צריכת הדלק לא נפגעה כתוצאה מתוספת הכוח ועמדה בממוצע המבחן על 9.4 ק"מ לליטר סבירים.

     

    מתג RS בחלקו האחורי של בורר ההילוכים מאפשר שני מצבי נהיגה ספורטיביים, הראשון מחדד את תגובת המצערת ותיבת ההילוכים ומאחר את התערבות בקרת היציבות, השני מאפשר ניתוק מלא שלה ואפשרי רק בהעברה לתפעול ידני של ההילוכים. כבעבר, מערכת הכוונת מומנט (RS Diff) המדמה פעולת דיפרנציאל מוגבל החלקה באמצעות שימוש בבלמים, מסייעת בהורדת הכוח לגלגלים ובשיגור המכונית ביציאה מהפניה.

     

     (צילום: ניר בן זקן)
    (צילום: ניר בן זקן)

     

    איך בסוף: קליאו RS המעודכנת מציגה שיפור ניכר של חווית הנהיגה, מתגמלת ומהנה בהרבה מקודמתה. כל זאת תוך שהיא שומרת על רמת שימושיות גבוהה ביחס למקובל בקטגוריה. לכך מתווסף תג מחיר (166 אלף שקל) שהוזל ההופך את הקליאו RS טרופי לא רק לנחשקת יותר, אלא גם לחבילה אטרקטיבית במיוחד. 

     


    רנו קליאו RS טרופי

    רנו קליאו RS טרופי
    מנוע 4 צילינדרים, טורבו
    נפח / סוג דלק 1,618 סמ"ק / בנזין
    הספק מרבי 220 כ"ס ב-6,050 סל"ד
    מומנט מרבי 26.5 קג"מ ב-2,000 סל"ד
    הנעה / תיבת הילוכים קדמית / כפולת מצמד, 6 הילוכים
    אורך 409 ס"מ
    רוחב 173.2 ס"מ
    גובה 143.2 ס"מ
    בסיס גלגלים

    258.9 ס"מ

    משקל 1,279 ק"ג
    נפח תא מטען 300 ליטר
    100-0 קמ"ש 6.6 שניות
    מהירות מרבית 235 קמ"ש
    תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 16.9 ק"מ לליטר
    פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 135 גרם לק"מ
    מחיר 166 אלף שקל
    כריות אוויר 4
    בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
    דירוג בטיחות (Euro NCAP) 5 כוכבים

     


    פרסום ראשון: 15.08.17, 17:51
    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "רנו קליאו RS טרופי במבחן בזק - מחזירה עטרה ליושנה"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים