שתף קטע נבחר

לבד בברלין #28 על נהרות ברלין

זו אחת האטרקציות התיירותיות ביותר שתמצאו בעיר, אבל אם תסכימו בכל זאת לעלות על השייט בנהרות ברלין - תוכלו ליהנות מתצפית מדהימה מזוויות ייחודית על המבנים המוכרים של בירת גרמניה. תזרמו, מה אכפת לכם?

כשאני מטייל בעיר כלשהי, אני אוהב לגלות את נקודות המבט של מי שגר וחי בה, ולחוות אותה באופן האותנטי ביותר שאפשר. לכן, אחד הכללים שהמצאתי לעצמי הוא שאני לא עושה דברים שתיירים עושים. למשל, כשגרתי בניו יורק, לא עליתי על פסל החירות, על מגדלי התאומים (לפני שהם נפלו) ועל האמפייר סטייט בילדינג. על האחרון עליתי כמה שנים אחרי, כשהגעתי לפגישה עסקית באחד המשרדים בקומה ה-50 פלוס, והרגשתי מינימום שכבשתי את אמריקה.

 

לכל הטורים של "לבד בברלין" לחצו כאן

עדכונים נוספים כל הזמן גם בפייסבוק ynet חופש

 

אבל אנשים עם עקרונות מטופשים לא יכולים לכבוש את אמריקה, הם לרוב אפילו לא יצליחו לצאת עם הסירה מהנמל. תמיד הם ימצאו משהו להיתקע עליו. יהיה להם קר מדי או חם מדי, והסירה הזו היא בכלל לא הסירה שהם חלמו עליה, אז איך אפשר לצאת ככה? וגם, אם בטעות הם יצליחו לצאת יום אחד לדרך, הם לרגע לא ייהנו ממנה.

חזי בשייט על הנהר בברלין (צילום: חזי מנע) (צילום: חזי מנע)
חזי בשייט על הנהר בברלין(צילום: חזי מנע)

במסגרת מכירת החיסול הכללית שאני עושה לכל האג'נדות באשר הן, כדי ליהנות יותר מהמציאות עכשיו ופחות מהאגו שלי אחר כך, החלטתי שאני בשל לוותר על קודש הקודשים ולעבור את אחת החוויות הכי תיירותיות שאפשר למצוא כאן בברלין.

 

אם בכל עיר גדולה אפשר לעלות על אוטובוס תיירים, שייקח אתכם, רחמנא ליצלן, לסיור דרך כל האתרים החשובים של העיר, בברלין יש אופציה נוספת: להצטרף להפלגה תיירותית להחריד, ולראות את ברלין מתוך שייט על נהר השפרה.

 

המדריך לשייט המתחיל

את ברלין חוצים שני נהרות עיקריים: השפרה והאבל, ונהרות קטנים יותר בשפע, המאפשרים לספינות וסירות לשייט מסביב למרכז העיר, במסלול שנע בשפרה מצפון ובלנדוור מדרום. ההבדלים בין מסלולי השייט המוצעים על ידי חברות תיירות שונות, הם באורך המסלול ובזמן השיוט, שנע בין שעה וחצי ליום שלם.

בניין הרייכסטאג כפי שנראה מהשייט (צילום: חזי מנע) (צילום: חזי מנע)
בניין הרייכסטאג כפי שנראה מהשייט(צילום: חזי מנע)

את ההמלצה לבחור בהפלגת ה-"Bridges Tour" קיבלתי ממירקו, שהוא הדבר הכי מקומי שאני מכיר כאן, עוד לפני שנה. מדובר בהפלגה של שעתיים וחצי, שעוברת דרך עשרות גשרים ויוצאת מתחנת העגינה שליד ה-Friedrich Bahnhof.

העיר כמו שלא רואים מהיבשה (צילום: חזי מנע) (צילום: חזי מנע)
העיר כמו שלא רואים מהיבשה(צילום: חזי מנע)

את ההלם הראשוני מהחוויה קיבלתי מיד עם צאתנו להפלגה, כשמדריך התיירים התחיל לדבר בקצב מהיר מדי עבורי כדי להספיק לספר על כל מבנה שעברנו בדרך, ובעוצמה שאילצה אותי לעבור לשורה הקדמית. שינוי המקום רק גרם לי לשמוע טוב יותר את מה שלא הצלחתי להבין, והיה עוד רגע שעוד חשבתי לבקש, אם אפשר לאט יותר. שנייה לפני שהייתי היחיד שהרים את האצבע כדי לעצור שצף הדיבור האדיר, נזכרתי באישה חכמה מחדרה, שאמרה לי פעם לזרום. לזרום ולא להיתקע.

הסירות על הנהר (צילום: חזי מנע) (צילום: חזי מנע)
הסירות על הנהר(צילום: חזי מנע)

"אין מבחן בסוף", אמרתי לעצמי, והנחתי למדריך לשפוך עלינו אינפורמציה על כל בניין ובניין בקצב שבא לו. במקביל פיניתי את מאמץ ההקשבה שלי להתענג ממראות של בניינים שהכרתי כבר, כמו אלה של קריית הממשלה, מזוויות שלא ראיתי עדיין, יפות יותר. בנוסף, לאורך השייט פגשתי במגוון רחב של מבנים כמו שרק ברלין יודעת להציע: מבנים היסטוריים, בנייה חדשה וצבעונית, אזורים אורבניים, אזורים ירוקים, חופי שיזוף, מבני תעשייה שהוסבו לבתי קפה מדליקים ואנשים שיום אחד עברו לגור בסירות על המים.

 

ילדים של אהבה

לקראת הסוף הצלחתי לקלוט סיפור על אדם שהתחיל למכור פיצות קפואות והיום כל הבניינים באחד האזורים המרכזיים בברלין שייכים לו, ועוד סיפור מרגש במיוחד על אנדרטת הילדים היהודים שנמצאת בצד השני של Friedrich Bahnhof.

אנדרטת הילדים "רכבת לחיים - רכבת למוות" ב-Friedrich Bahnhof (צילום: חזי מנע, עמית קוטלר)
אנדרטת הילדים "רכבת לחיים - רכבת למוות" ב-Friedrich Bahnhof(צילום: חזי מנע, עמית קוטלר)

כשירדתי מהסירה הלכתי לחפש את הילדים שזייפו להם מסמכים ושלחו אותם מכאן לבדם לפני המלחמה. 300 ילדים שהצליחו להגיע לפלשתינה, בזכות ארגון אחד שקרא לעצמו "אהבה", שהיא הדבר היחיד בעולם הזה שמאפשר לכל אדם, בכל מצב לזרום, קדימה כמו מים - ולהגיע למקום טוב יותר עבורו.

 

רוצים לדבר עם חזי? כתבו לו מייל לכתובת Chezy.coach@gmail.com

לאתר של חזי לחצו כאן

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים