שתף קטע נבחר
חדשנות כחול-לבן: תדיראן הופכת את השירות ליתרון תחרותי
בהיותה אחת משני השחקנים המובילים המחזיקים יחד בכ-75% מהשוק, תדיראן עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק ושירות למערכות מיזוג אוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי. עם שוק תחרותי מאוד ואטרקטיבי עבור שחקנים בינלאומיים, החברה מייצרת בידול ויתרון תחרותי, מחזקת את תפישות האיכות והחדשנות ומשקיעה משאבים רבים בפיתוח מוצרים חדשים תוך הבלטת טכנולוגיות ייצור מתקדמות

בשיתוף Superbrands

 

תדיראן משלבת תעשייה מסורתית כחול-לבן עם טכנולוגיות מתקדמות וחדשנות מוצרית על מנת לממש את החזון שלה להיות "בית של טכנולוגיה". מזגן המחובר אונליין לענן, מתריע בעצמו על תקלות ושולח התראה למוקד השירות, שמבצע ניטור מרחוק - כל אלה הם כבר לא מדע בדיוני, אלא המציאות

 

חברת תדיראן הוקמה בשנת 1962, בבעלות משותפת של משרד הביטחון ותאגיד כור ההסתדרותי. לאורך השנים ייצרה תדיראן מוצרי חשמל שונים ביניהם מקלטי רדיו לרכב, טלוויזיות, מקררים, סוללות, מזגנים ומערכות תקשורת.

 

תדיראן עוסקת בפיתוח, ייצור, שיווק ושירות למערכות מיזוג אוויר לשוק הביתי, המסחרי והתעשייתי, ומחזיקה במפעל ייצור בעפולה. מפעל המזגנים הוותיק של תדיראן נחשב למתקדם במזרח התיכון, ובין המובילים בתחומו בעולם בחדשנות טכנולוגית. היא מעסיקה כ-400 עובדים ופועלת בעיקר מול השוק המקצועי. כ-70% ממכירות החברה מתבצעות באמצעות מתקינים ומפיצים מקצועיים, המשמשים כשגרירי המותג.

 

בעקבות תהליך ההפרטה שעבר תאגיד כור, נמכרה החברה לגורמים פרטיים, ובשנת 2002 נמכרה תדיראן לחברת מיזוג האוויר הגדולה בעולם, Carrier. במהלך שנות פעילותה בארץ, הנחילה Carrier שיטות עבודה אמריקניות מתקדמות והרחיבה את הפעילות הבינלאומית של תדיראן. לאחר ש-Carrier החליטה לצאת משוק מיזוג האוויר הביתי בעולם, נמכרה לחברת קריסטל בבעלות משה ממרוד.

 

הסביבה התחרותית

שוק מיזוג האוויר בישראל מפותח, בעל שיעורי חדירה, צמיחה וגודל יחסי לאוכלוסייה בין הגבוהים בעולם. השוק תחרותי מאוד ואטרקטיבי עבור שחקנים בינלאומיים, בעיקר מיפן, סין וקוריאה. תדיראן היא יצרנית מערכות מיזוג אוויר ישראלית ותיקה ואחת משני השחקנים המובילים המחזיקים יחד בכ-75% מהשוק.

 

תחום מיזוג האוויר נחשב למקצועי ועתיר שירות, הנסמך רבות על המתקינים והמפיצים המקצועיים כסוכני מכירה וייעוץ ללקוח. כיוון שמזגן דורש ייעוץ מקצועי והתאמה אישית, נדרש לספק מגוון רחב של פתרונות, תמיכה טכנית מקיפה ושירות יעיל ומהיר.

 

האתגר השיווקי

למרות שלאיש המקצוע יש השפעה רבה בתהליך הקנייה, הרי שבקרב הצרכנים יש חוסר הבנה, בלבול ובידול מטושטש בין המותגים. לכן, על מנת להתמודד בסביבה התחרותית מול המותגים הבינלאומיים והמקומיים, שלושת האתגרים המרכזיים של תדיראן הם לבדל את איכות ואמינות המוצר, לייצר חדשנות מוצרית המותאמת לשינויים באורח החיים העירוני, ולהפוך את השירות ליתרון תחרותי, שנתפש כגורם משמעותי במיוחד בשוק, הן בקרב אנשי המקצוע הזקוקים לתמיכה טכנית והן בקרב הצרכנים הדורשים זמינות גבוהה של המזגנים שלהם.

 

הפתרונות היצירתיים

על מנת להתמודד עם האתגרים הצפויים, לייצר בידול ויתרון תחרותי ולחזק את תפישות האיכות והחדשנות, תדיראן משקיעה משאבים רבים בפיתוח מוצרים חדשים תוך הבלטת טכנולוגיות הייצור המתקדמות שלה, המתבססות על הרכיבים האמינים ביותר שיחזיקו מעמד לאורך זמן (Everlasting).

 

בשנה האחרונה הרחיבה תדיראן את קיבולת הייצור שלה במפעל בעפולה, רכשה מבדקים אוטומטיים ומעבדות משוכללות בכדי להיערך טוב יותר למהפכות הטכנולוגיות העתידיות ולשינויים בשוק.

 

תדיראן Connect. כחלק מהמהפכה הטכנולוגית השוטפת את העולם, והעידן בו הצרכן רוצה להיות מחובר כל הזמן ולשלוט מכל מקום, תדיראן נכנסה לתחום ה-IoT (Internet Of Things) ופיתחה פתרון לחיבור כל המזגנים הדירתיים שלה לענן. המערכת מאפשרת שליטה מרחוק על המזגן באמצעות אפליקציה, יודעת לתקשר באופן דו-כיווני בין המזגן, הלקוח ומוקד השירות ואף להתריע אוטומטית על תקלות. הטכנולוגיה מאפשרת לשירות הלקוחות של תדיראן לנטר את המזגן, לנסות לפתור את התקלה מרחוק או לשלוח טכנאי לית הלקוח במקרה הצורך עם כל המידע הרלוונטי וחלקי החילוף הנחוצים.

 

תדיראן Box VRF. בשנה החולפת השיקה תדיראן מערכת חדשנית למיזוג הדירתי - יחידה חיצונית אחת רבת עוצמה המתחברת לעד 10 יחידות פנימיות ומסוגלת למזג כל חדר באופן עצמאי ובטמפרטורה נפרדת. באמצעות טכנולוגיית אינוורטר, המערכת מתאימה את התפוקה שלה לפי מספר היחידות העובדות בפועל וחוסכת בצריכת האנרגיה.

 

תדיראן Aqua. החברה שמה דגש מיוחד על חדשנות מוצרית הנשענת בעיקר על פיתוחים טכנולוגיים כחול-לבן. בין הפיתוחים זו מערכת היברידית ראשונה מסוגה שממזגת את האוויר בבית ובו זמנית גם מחממת מים לסניטציה. שימוש במערכת מאפשר חיסכון רב בצריכת החשמל, כאשר המזגן המופעל בקירור מחמם גם את המים לשימוש הביתי.

 

תדיראן Ducted. תדיראן מפתחת פתרונות ייחודיים וחדשניים המתאימים לסגנון החיים העירוני החדש במגדלי דירות. בין אם מדובר בתדיראן Aqua, המתאים במיוחד לבניינים גבוהים בהם אין די שטח בגג לדודי שמש, או תדיראן Ducted - מהפכת המעבה הנסתר. זוהי טכנולוגיה פורצת דרך ברמה עולמית ופטנט בלעדי לתדיראן המאפשר לשמור על חזותו האסתטית של הבניין באמצעות מערכת שקטה במיוחד, ידידותית לסביבה וחסכונית בחשמל.

 

מדובר ביחידה חיצונית קומפקטית במיוחד הניתנת להתקנה בחללים קטנים, מרפסות שירות, פיר בדופן המעטפת, חניונים או קומות טכניות, שנותנת מענה אדריכלי למגדלי דירות גבוהים ולבנייה הרוויה החדשה בכלל.

 

תדיראן Force. כבר מספר שנים שתדיראן רואה בשירות יתרון תחרותי ומבדל, ועל כן מערך השירות הוא בבעלותה המלאה של החברה. תדיראן משקיעה רבות בהדרכה מקצועית והעשרה למפיצים ולמתקינים אשר משווקים את מוצריה, מתוך הכרה שהם נציגיה בשטח ונקודת המגע עם הצרכן הסופי. במסגרת אותה תודעת שירות, החברה הקימה את תדיראן Force - מוקד טכני ייעודי למתקינים על מנת לשפר את המקצוענות בענף ולסייע להם בכל תהליך הייעוץ, ההתקנה והתחזוקה.

 

בשנים האחרונות הכניסה תדיראן יותר ויותר טכנולוגיות לשירות, על מנת לייעל ולהנגיש אותו לעידן הרב-ערוצי. כיום מאפשרת תדיראן פנייה לשירות באמצעות אפליקציה, פייסבוק, SMS, ווטסאפ ועוד ושואפת לתת שירות במינימום זמן המתנה ובכל אמצעי תקשורת שנוח לפונה. בנוסף, הטכנולוגיה מאפשרת לתדיראן לתת מענה טכני אנושי איכותי כדי לפתור תקלות מרחוק ללא צורך בביקור טכנאי.

 

מהלכים שיווקיים

בשנת 2017 השיקה תדיראן אסטרטגיה חדשה תחת הסלוגן "בית של טכנולוגיה". בהיותם המוצרים המתקדמים ביותר מבחינה טכנולוגית, המשלבים מערכות שקטות וידידותיות לסביבה, השפה התקשורתית שמה דגש על התועלות לצרכן. הקמפיין מתרכז בפנייה לצעירים ולמשפחות, ומופנה ברובו לערוצי הדיגיטל באמצעות תכני וידאו וטקסט. במסגרת הקמפיין הוקם יועץ דיגיטלי לבחירת מזגן, סרטוני How to לשימוש במערכות מתקדמות ופורטל תוכן עשיר.

 

דברים שלא ידעת על תדיראן

תדיראן Aqua היא מערכת היברידית ראשונה מסוגה המשלבת מיזוג אוויר ביתי עם חימום מים לסניטציה.

המזגנים הראשונים של תדיראן הותקנו במכון ויצמן למדע ובתעשייה האווירית והצבאית.

מדי שנה מקיימת תדיראן הדרכות מקצועיות לכ-3,000 מתקיני מזגנים.

כל מזגן של תדיראן נבדק באופן אוטומטי במפעל הייצור טרם שליחתו ללקוח.

מניית תדיראן השיגה בחמש השנים האחרונות תשואה מצטברת של 1,727%.

תדיראן היא נותנת החסות הראשית למועדון הכדורגל הפועל תדיראן באר שבע.

 

אבני דרך בחיי תדיראן

1962 - הקמת תדיראן עם מיזוגם של מפעל האלקטרוניקה תדיר ומפעל הסוללות ראן.

1970 - מפעל מנועי רמלה בחולון נרכש על ידי תדיראן ומתחיל בייצור מזגני אוויר.

1981 - תדיראן עוברת למפעל ייצור חדש בעפולה.

2002 - תדיראן נרכשת על ידי חברת מיזוג האוויר העולמית Carrier ומתחילה בפעילות ייצוא.

2010 - משה ממרוד רוכש את השליטה בחברת תדיראן.

2014 - תדיראן זוכה במכרז משרד הבריאות להתייעלות אנרגטית בבתי החולים הממשלתיים ("שמיים כחולים").

2017 - תדיראן נכנסת למדד 125 החברות הגדולות של בורסת תל אביב.

 

בשיתוף Superbrands

לפנייה לכתב/ת
מומלצים