שתף קטע נבחר

ניסאן מציגה ליף חשמלית חדשה - תגיע אלינו ב-2018

החשמלית הקומפקטית של ניסאן מתעדכנת, עם מראה מודרני יותר, מערכות הנעה וחשמל משופרות וממדים גדולים מבעבר. אלינו היא צפויה להגיע בעוד כשנה

ניסאן חושפת את הליף החדשה, דור שני למכונית החשמלית הנמכרת בעולם עם יותר מ-283 אלף יחידות שנמכרו מהליף הקודמת שהושקה ב-2009. מחברת קרסו, יבואנית המותג לישראל, נמסר כי היא צפויה להגיע באמצע 2018.

 

 

כפי שנחשף בסדרת קדימונים שפרסמה ניסאן לפני ההשקה הרשמית, הליף החדשה מיישרת קו - פחות או יותר - עם שפת העיצוב העדכנית של ניסאן, תוך שהיא זונחת את המראה המיוחד שהוענק למכונית החשמלית. הקווים הזוויתיים יותר שהחליפו את העגלגלות המסוגננת בעבר, מאפשרים להקטין את מקדם הגרר (ל-0.28cd), ובכך להפחית עוד יותר את צריכת האנרגיה, כמו גם רעשי נסיעה חיצוניים. לטענת היצרנית, הליף תהיה חרישית מבחינה זו לפחות כמו מכונית יוקרה.

 

 

עיצוב הפנים שודרג עם הגה שלוש צלעות בשרני וספורטיבי-משהו למראה, צג דיגיאטלי גדול בלוח המחוונים, בורר הילוכים בצורת חוגה ומסך מגע בגודל "7 עם צימוד לסמארטפון דרך ל-Apple CarPlay ו-Android Auto. בסיס הגלגלים נותר אמנם כבעבר (270 ס"מ), אך הליף כעת ארוכה ב-3.5 ס"מ (448 ס"מ) ורחבה בשני ס"מ (179 ס"מ). בכך היא אמורה להציע מרחב מחייה טוב יותר לנוסעיה, יחד עם תא מטען גדול ב-65 ליטר (435 ליטר בסך הכל).

 

 

המנוע החשמלי שודרג באופן מהותי, ומפיק כעת 150 כ"ס ו-32.6 קג"מ, שיפור דרמטי של 41 כ"ס ו-6.7 קג"מ לעומת המנוע הקודם. הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש השתפר באופן טבעי (ב-15% לדברי ניסאן) וכך גם תאוצות הבינייים (60 ל-100 קמ"ש) שיהיו מהירות בכ-30%.

 

מערכת ה-e-Pedal מאפשרת לשלוט בתאוצה ובהאטת המכונית דרך דוושת התאוצה בלבד, בזמן שהאטה מתבצעת על-ידי מערכת בלימה רגנטיבית בעת עזיבתה. זו מספקת כוח בלימה של עד 0.2G - פי ארבע יותר מבלימת מנוע בנזין או דיזל. לדברי ניסאן, ניתן כך לנהוג מבלי להשתמש בדוושת הבלם כלל ב-90% מהמקרים. בכך גם לחסוך בעלות רפידות וזיהום האוויר שהן מייצרות.

 

 

בשלב ראשון תוצע הליף עם מצברי ליתיום-יון בקיבולת 40kWh המאפשרים טווח נסיעה של 378 ק"מ בין טעינות, 128 ק"מ יותר מההגרסה הבכירה (30kWh) של הליף הקודמת. זמן הטעינה נותר כבעבר, ומאפשר טעינה מהירה ל-80% ב-40 דקות. לדברי ניסאן, בעוד כשנה עד שנה וחצי תוצע גרסה עם מצברים מוגדלים שיציעו טווח נסיעה משוער של כ-500 ק"מ.


 

מרכב הליף הוקשח ב-15% לעומת קודמתה ויחד עם מיקום המצברים ברצפת המכונית - בין הציר הקדמי לאחורי - אמורה היכולת הדינמית להשתפר. הליף זוכה למערכת הבטיחות המתקדמת של ניסאן פרו-פיילוט, הנעזרת במערך של ארבע מצלמות ו-12 חיישנים אולטרה סוניים המאפשרים נהיגה חצי-אוטנומית.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים