שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    11 שעות טיסה לבנגקוק בלי חשמל
    איך הייתם מתמודדים בטיסה של 11 שעות ללא מסכי טלוויזיה פועלים, תאורה, מערכת כריזה וחשמל בכלל? כך עברה טיסת אל על לבנגקוק על נוסעיה בשבוע שעבר. אל על: "טיסה זו לא משקפת את רמת השירות הגבוהה שעליה אנו מקפידים"

    "איך ייתכן שטיסה של 11 שעות מועברת בחושך מוחלט, כשאין אפשרות להדליק תאורת קריאה? ואני לא מדבר על היכולת להעסיק את עצמי במהלך הטיסה (את הספר שרכשתי במיוחד לא יכולתי לקרוא), אלא על העובדה שאני וזוגתי היינו צריכים לאכול את הארוחה תוך כדי תמרון של פנסי הטלפון הנייד". כך כתב רועי וכטל בפוסט בסוף השבוע שעבר.

    וכטל: "תמונה להמחשה מסיפון ה-Nightmare-Liner" (צילום: רועי וכטל)
    וכטל: "תמונה להמחשה מסיפון ה-Nightmare-Liner"(צילום: רועי וכטל)

    וכטל טס לבנגקוק עם זוגתו בטיסת אל על בשבוע שעבר, ולאחר ההמראה גילו השניים שברבים מהמושבים בחלקת התיירים כלל אין חשמל. "מערכת המולטימדיה, או יותר נכון המסכים, לא עבדו במשך כל הטיסה. ולא רק אצלי, אלא אצל כל מי שישב ברדיוס של 15 מטר מאיתנו. אף אחת מהמערכות לא עבדו החל משורה 50, כנ״ל לגבי מערכת הכריזה - מחדל בטיחותי לא? למרבה הצער, מעולם לא הצלחתי להיות מהמאושרים שיכולים לעצום את עיניהם למשך רוב הטיסה וכך מצאתי את עצמי בלי שום אופציה להעסיק את עצמי במהלך הטיסה", כתב וכטל.

     

    "כל המחלקה סבלה מזה"

    בשיחה עם ynet תיאר וכטל איך מעבירים טיסה כל כך ארוכה ללא יכולת לעשות כמעט דבר מלבד לישון או לטייל במטוס. "התהלכתי

    בחוסר מנוחה, עמדתי שלוש שעות במסדרון ליד השירותים - שם כן היה אור. ניסיתי לקרוא שם ספר, אבל זה היה בלתי אפשרי בגלל הרעש של המנועים והקפיצות. גם בחלקו האחורי של המטוס היה רעש גדול. לא ברור לי איך הצלחתי לעבור את זה", מתאר וכטל.

     

    "למעשה, כל המחלקה שבה ישבנו, בחלק האחורי של המטוס, סבלה מזה". הוא אומר. לדבריו, תחילה הייתה הרבה תנועה ו"טיילת" של אנשים סביבו. "כולם דיברו על כך שהמסך לא עובד כל הטיסה. חלקם נעלמו במהלך הטיסה, אולי הלכו לקדמת המטוס, שם כנראה כן היה חשמל".

     

    טיסה LY83 שבה טס וכטל לבנגקוק התבצעה במטוס מדגם 747-400, המכונה גם "ראשון לציון", הידוע בגילו המופלג (בשנות חיים של מטוסים). המטוס עבר כברת דרך ארוכה במהלך כהונתו בחברה. את המטוס הזה ומטוסים ישנים ובלויים נוספים (גם מדגם 767) אל על צפויה להחליף בהדרגה במטוסי הדרימליינר החדשים מסוג (787), שהראשון בהם הגיע לארץ בחודש שעבר.

    המטוס הישן המדובר: 747-400 המכונה גם ראשל"צ (צילום: דני שדה)
    המטוס הישן המדובר: 747-400 המכונה גם ראשל"צ(צילום: דני שדה)
     

    ומה לגבי צוות הטיסה? "אחרי הארוחה הראשונה ועד הארוחה השנייה שלקראת הנחיתה, לא ראינו בכלל את הדיילים. הם נעלמו לחלוטין, כנראה כי לא רצו להתמודד עם התלונות", מסביר וכטל אך מציין לטובה את הרצון שלהם לעזור כאשר כן יצאו למחלקה. "הדיילים, למרבה הפלא, היו מדהימים. ברור שהם מודעים למה שנעשה שם, אבל אין להם מה לעשות עם זה. ובכל זאת הם היו אדיבים, חייכנים ושירותיים". 

     

    פוסט שחשף עשרות סיפורים דומים

    מתברר כי הסיפור של וכטל אינו חריג. עשרות תגובות עם סיפורים דומים לשלו לא איחרו לבוא - וגילו תמונת מצב עגומה במטוסי החברה הישנים. "אני גם לפני חודש וחצי חזרתי עם המטוס הזה מארצות הברית ובדיוק אותו סיפור - אכלתי אוכל עם הפלאפון", כתב הגולש אלעד ברנע, ובוריס דנייבסקי הצטרף לתלונה: "זאת לא בעיה חדשה. מכיר מישהו שטס איתם לפני שבועיים מפריז. אותו מטוס, אותה בעיה".

    טיסה חשוכה: מה עושים כשהמסכים והתאורה לא עובדים כל הטיסה? (צילום: רועי וכטל)
    טיסה חשוכה: מה עושים כשהמסכים והתאורה לא עובדים כל הטיסה?(צילום: רועי וכטל)
     

    מרים מתתיהו כתבה אף היא: "גם אני חזרתי מניו יורק עם אל על והמסכים לא עבדו וגם מערכת הכריזה", וסופי גלוזמן הגיבה אף היא לפוסט של וכטל: "רק להוסיף ולומר שטסתי בדיוק באותו המטוס מניו יורק לפני שנה עם אותן הבעיות בדיוק".

     

    "אותו מטוס בדיוק מהולנד עם אותן בעיות למעט התאורה, פשוט בושה", הוסיף עידן כפיר. בפוסט אחר, שכתבה לירון עמרם, צוין כי "היה לנו בדיוק אותו סיפור בטיסה ישירה מישראל לבוסטון. סיוט אמיתי. אבל חשבתי שזו הייתה תקלה חד פעמית. מכעיס".

    האם הם עדיין ראויים לטוס? המטוסים הבלויים והישנים של החברה (צילום: דני שדה)
    האם הם עדיין ראויים לטוס? המטוסים הבלויים והישנים של החברה(צילום: דני שדה)
     

    מאל על נמסר בתגובה למקרה הנוכחי כי "המקרה המתואר בטיסה זו אירע לאחר ההמראה. צוות המטוס ניסה לפתור את הבעיה אולם לצערנו הרב לא ניתן היה לעשות זאת טרם הנחיתה. אנו מתנצלים על הפגיעה ברמת השירות שניתנה לנוסעים בטיסה זו אשר אינה משקפת את רמת השירות הגבוהה עליה אנו מקפידים".

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "11 שעות טיסה לבנגקוק בלי חשמל"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    צילום: רועי וכטל
    מחלקה שלמה עם הרבה מסכים שלא עובדים כל הטיסה
    צילום: רועי וכטל
    מומלצים