שתף קטע נבחר

נהג אוטובוס נוסף תועד מסמס בנהיגה: "פשוט מפחיד"

בשבועות האחרונים תועדו כמה נהגי אוטובוס מתעסקים בטלפון בזמן נסיעה. כעת מצטרף תיעוד נוסף מקו 61 של "קווים" בין חדרה לערערה. "זה מפחיד, החלטתי לעשות מעשה", סיפר הנוסע שתיעד. נהגים שנתפסו בעבר פוטרו ונקנסו

 

 

 

תופעת הנהגים המסמסים: נהג אוטובוס נוסף תועד לאחרונה מסמס בזמן נהיגה ומסכן את הנוסעים. הפעם מדובר בנהג חברת קווים בקו 61 מחדרה לערערה. נוסע תיעד את הנהג והעביר את הסרטון לעמותת "אור ירוק". זהו המקרה השלישי שמגיע למערכת ynet בשבועות האחרונים.

 

"זה פשוט היה מפחיד", סיפר א', הנוסע שתיעד את הנהג המסמס. "אני נוסע המון שעות על הכביש ואני רואה איך נהגי אוטובוס נוסעים ופשוט החלטתי לצלם ולעשות מעשה". בחברת קווים אמרו שהנהג אותר ויזומן לבירור משמעתי.

נוהג ומסמס. הנהג בקו 61 של "קווים" (צילום: אור ירוק) (צילום: אור ירוק)
נוהג ומסמס. הנהג בקו 61 של "קווים"(צילום: אור ירוק)
 

בשבועות האחרונים תועדו שני נהגים נוספים מתעסקים בטלפון בזמן הנהיגה; ביולי תועד נהג אגד בקו 20 בירושלים ובאוגוסט תועד נהג בקו 185 של חברת סופרבוס מאבו גוש לירושלים. משתי החברות נמסר אז כי לנהגים ייערכו בירורים משמעתיים.

 

במקרה של נהג חברת אגד הוא אכן זומן לשימוע, והוגש נגדו דו"ח למערכת המשפט באגד. מהחברה מסרו כי "הוא צפוי לקנס כבד ביותר של עד משכורת חודשית". בחברת סופרבוס לקחו את הנושא אף יותר ברצינות, ערכו שימוע במעמד מנהל הסניף וקצין הבטיחות והחליטו לסיים את עבודתו של הנהג בחברה.

 

"המראות הללו של נהגי אוטובוסים שעושים שימוש בטלפון הסלולרי במהלך נהיגה אינם נדירים, וזה מראה על היקף רחב של תופעה", אמר מנכ"ל עמותת אור ירוק, ארז קיטה. "הדרך למגר את התופעה המסוכנת הזו היא הגברת האכיפה והנראות המשטרתית בכבישים, ובמקביל המעסיקים חייבים להגביר את המודעות לסכנות בקרב הנהגים עצמם. בנוסף, קיימים פתרונות טכנולוגיים פשוטים שמונעים מהנהג כל התעסקות בטלפון בזמן נהיגה, והגיע הזמן להתחיל ולאמץ אותם ולא להמתין לתאונה הקטלנית הבאה".  

 

 

במשטרה סימנו את עבירת השימוש בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה כעבירה מסכנת חיים. לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בשנים האחרונות חלה עלייה במספר התאונות הקטלניות וההרוגים בתאונות שבהן מעורבים נהגי משאיות ואוטובוסים.

 

ב-2014 אירעו 66 תאונות קטלניות שגבו את חייהם של 76 בני אדם; ב-2015 חלה עלייה משמעותית בכמות תאונות הדרכים – 81 תאונות קטלניות שגבו את חייהם של 96 בני אדם; וב-2016 חלה עלייה נוספת, ובשנה זו אירעו 86 תאונות קטלניות שבהן נהרגו 100 בני אדם. מתחילת 2017 ועד היום אירעו 54 תאונות קטלניות שגבו את חייהם של 68 אנשים.

 

בתוך כך הודיעו במשטרת התנועה על השקתה של היחידה לאכיפת עבירות תנועה מול כלי רכב כבדים. היחידה הוקמה בעקבות דו"ח מבקר המדינה, שביקר את המשטרה על שטרם הוקמה בה יחידה כזו, והיא תעסוק בפעילות אכיפה ממוקדת נגד רכבים כבדים הנעים בכבישים ותבצע בדיקות תקינות, מטענים חורגים, שעות עבודה של נהגים, ליקויי בטיחות ומיצוי הדין מתוקף אחריות שילוחית.

 

הבעיות הבטיחותיות לא מסתיימות בנהגים. בחודשים האחרונים ערכה היחידה המרכזית של משטרת התנועה פשיטות על חברות התחבורה הציבורית. בחברת סופרבוס נבדקו 26 אוטובוסים, וב-18 מהם נמצאו ליקויים; בנתיב אקספרס נבדקו 11 אוטובוסים ובתשעה נמצאו ליקויים, ובחברת קווים מתוך 38 אוטובוסים שנבדקו – 20 נמצאו עם ליקויים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אור ירוק
הנהג והנייד - הפעם בקו 61 של "קווים"
צילום: אור ירוק
מומלצים