שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מבחן רכיבה לאינדיאן סקאוט - אופנוע מעולם אחר
    המותג הוותיק אינדיאן חזר לישראל ומציע כאן את ארסנל הדגמים האמריקאים שלו. לקחנו את אחד השמות ההיסטוריים למבחן ראשון

    מותג האופנועים אינדיאן שחידש לאחרונה את נציגותו בישראל הוא אחד הוותיקים בעולם הרכב הדו-גלגלי, ונוסד כבר ב-1901 על-ידי יצרן אופניים בשם ג'ורג' הנדי. אגב, שנתיים מלאות לפני שוויליאם הארלי פגש את האחים דיווידסון. ב-1920 השיקה אינדיאן את הסקאוט המקורי, דגם שיוצר עד 1949. אך בעקבות מלחמת העולם השנייה נקלעה החברה לקשיים וסגרה את שעריה ב-1953. מאז נעשו מספר ניסיונות להחיות את המותג המיתולוגי עם הצלחה מוגבלת, ורק ב-2011 רכשה חברת פולאריס את הזכויות למותג ופתחה בפעולות רציניות לרנסנס. במסגרתו הוצג ב-2014 הסקאוט.

     

    צילום: אופיר גונן

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    טוב: מנוע, גימור, נוכחות

    בסדר: נוחות, יכולת תמרון, מתלים

    טעון שיפור: בלמים

     

    מתחרים: הארלי, הארלי, הארלי

    מחיר: 104 אלף שקל

     

     (צילום: אופיר גונן)
    (צילום: אופיר גונן)

     

    אופנועי סדרת הסקאוט נועדו לשמש כאופנועי כניסה - פשוטים וזולים יחסית - למותג, אלה שעשויים לשכנע לקוחות לבחור מאוחר יותר בדגמי סדרות הצ'יף והרואדמאסטר היקרים. בסדרה שני אופנועים דומים, הסקאוט והסקאוט 60 מוקטן הנפח והזול ממנו. למרות השם ההיסטורי מדובר באופנוע חדש לגמרי ומודרני למדי - ביחס לאופנוע קאסטום. בתוך שלדה שמורכבת מחלקי יציקות אלומיניום מונח מנוע V-טווין מוזרק דלק בנפח 1,100 סמ"ק.

     

    יתרונות: כשמדברים על אופנועי קאסטום, אי אפשר להתעלם מסעיף המראה או אם תרצו, הנוכחות. ולסקאוט יש את זה בשפע. למרות מידותיו הצנועות, השילוב של עיצוב רטרו, אביזרי עור איכותיים ושלדה מודרנית מייצרים מראה שאי אפשר להתעלם ממנו. גם מי שאינו נמנה עם חסידי הז'אנר צפוי ליהנות מאד מהרכיבה עליו. החל בתנוחת הישיבה הייחודית, יכולת המשיכה הנדירה של המנוע כבר מסל"ד אפסי וכמובן, הצליל המשכר שבוקע מצמד המפלטים.

     

     (צילום: אופיר גונן)
    (צילום: אופיר גונן)

     

    בכביש המהיר הסקאוט במיטבו במהירות שיוט של כ-110 קמ"ש ולא במקרה, היצרנית כלל לא טרחה לסמן במדויק מהירויות מעל 120 קמ"ש. נדיר ומעורר הערכה. גם בעיר הוא מפתיע לטובה עם שילוב של מידות צנועות יחסית וזווית היגוי נדיבה המאפשרת מידה סבירה של השתחלות בתנועה. יתרון נוסף וראוי לציון נוגע לקלות התפעול. כל המנופים מעניקים תחושה נעימה, סולידית איכותית וקלילה. המראות אמנם קטנות במעט מהרצוי אך יציבות במפתיע. לוח המחוונים הספרטני קריא היטב בכל מצב.

     

     (צילום: אופיר גונן)
    (צילום: אופיר גונן)

     

    חסרונות: עם כל החיבה לתנוחת הישיבה הייחודית של אופנועי קאסטום, לאורך זמן זה פחות עובד. הוסיפו לכך מהלך מתלה קצרצר של 76 מ"מ בלבד מתחת הישבן ותקבלו יכולת שיכוך מוגבלת וכאבי גב פוטנציאליים כתוצאה מחבטות בכבישים שאינם סלולים היטב.

     

     (צילום: אופיר גונן)
    (צילום: אופיר גונן)

     

    גם בגזרת האבזור האופנוע מעט מאכזב, בוודאי בהתחשב במחירו. פשטות היא אמנם נדבך חשוב באופנועים מסוג זה, אבל מה עם לוח מחוונים שכולל מעט יותר ממחוג מהירות ושורת מידע בה אפשר לבחור בין מד קילומטראז', מד מרחק (אחד), מד טמפרטורה ומד סל"ד? חיווי מצב הדלק למשל ניתן באמצעות נורה בלבד.

     

     (צילום: אופיר גונן)
    (צילום: אופיר גונן)

     

    עניין חשוב יותר הוא מערך הבלימה. ניסיון להאט את הסקאוט במהירות יתקל בקשיים ועשוי להפוך לחוויה לא ממש נעימה, למרות ה-ABS מאחור - שבאופנוע המבחן לא מנע נעילה אגב. אישית הייתי מעדיף לראות שני דיסקים קדמיים באופנוע ששוקל רבע טון ומעלה, עם כל הכבוד למראה הקלאסי ולעובדה שלא מדובר באופנוע המיועד לביצועים. לבסוף, מיקומו של המפלט אינו אידיאלי שכן הצמדת הרגליים לאופנוע בפניה עשויה להפגיש בין הנעל או המגף לאגזוז לוהט.

     

     (צילום: אופיר גונן)
    (צילום: אופיר גונן)

     

    סיכום: אהבנו את האופנוע הזה שכן הוא מייצר בדרכו הייחודית את הרצון התמידי לצאת ולרכוב בכל רגע פנוי. לא כי הוא מהיר או דינמי במיוחד, אלא כי הוא מאפשר לרכוב באופן נינוח וייחודי. אין ספק שתמורת 104 אלף שקלים - אופנוע המבחן צויד באבזור נוסף המייקר אותו בכמה אלפים - תוכלו למצוא אופנועים יותר שימושיים, מהירים, מאובזרים ונוחים. אבל ספק אם תמצאו חוויית רכיבה מרעננת ושונה שכזו.

     

     (צילום: אופיר גונן)
    (צילום: אופיר גונן)

     

    אינדיאן סקאוט

    מנוע: 2 צילינדרים, V-טווין, 1,100 סמ"ק, הזרקת דלק, קירור נוזל

    הספק מירבי: 100 כ"ס

    מומנט מירבי: 9.96 קג"מ ב-5,900 סל"ד

    הינע: 6 הילוכים, רצועת הינע

    בסיס גלגלים: 1,562 מ"מ

    משקל יבש-רטוב (ק"ג): 244 ק"ג-254 ק"ג

    מתלים (קדמי- אחורי): מזלג טלסקופי 120 מ"מ- בולם כפול 76 מ"מ

    בלמים (קדמי- אחורי): דיסק 298 מ"מ- דיסק 298 מ"מ (ABS)

    צריכת דלק: 17 קמ"ל (במבחן)

    מחיר: 104 אלף שקל

     

     

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מבחן רכיבה לאינדיאן סקאוט - אופנוע מעולם אחר"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים