שתף קטע נבחר

אלון דאי - ניצחון כפול בדרך לאליפות

צעד נוסף לאלון דאי בדרך לאליפות היסטורית בליגת מירוצי הנסקאר האירופית. נהג המירוצים הישראלי ניצח גם היום (יום א') במסלול פרנצ'יקורטה באיטליה, משלים ניצחון כפול בסוף השבוע המקרב אותו לתואר האליפות

אלון דאי ניצח היום (יום א') את מירוץ חצי גמר של אליפות מירוצי הנסקאר האירופית במסלול פרנצ'יקורטה באיטליה. זאת לאחר שגם במירוץ שנערך אתמול היה הראשון לחצות את קו הסיום, משלים בכך ניצחון כפול בסוף השבוע.

 

 

לאחר שבמירוץ אתמול השיג דאי את ההקפה המהירה ביותר, הוא זכה לזנק היום מהמקום הראשון. מהרגע שהמכונית הקוצבת פינתה את המסלול הסתער קדימה והוביל עד לסיום. זאת למרות ששתי תאונות במהלך היום חייבו שני זינוקים חוזרים, שבכל פעם מחקו מחדש את היתרון שצבר. דאי חצה את קו הסיום בפער של כארבע שניות לפני המקום השני, ובעיקר בפער גדול מול שני המתחרים האחרים לאליפות, בורחה גרסיה הספרדי שסיים 15 ואנתוני קומפן הבלגי שסיים במקום ה-16.

 

 (צילום: Stephane Azemard) (צילום: Stephane Azemard)
(צילום: Stephane Azemard)

"זה היה ניצחון קל יחסית", הודה דאי בשיחה עם ynet בסיום המירוץ. "לא דחפתי חזק, נהגתי רגוע כשהמטרה שלי הייתה לשמור על האוטו. הדבר האחרון שרציתי הייתה תקלה טכנית. הנהגים שמאחורי הסתבכו בקרבות ביניהם ולא איימו עלי. אבל בכל פעם ששוב התרחשה תאונה, נכנסה מכונית קוצבת וזינקו מחדש, היתרון שלי נמחק והייתי צריך לבנות את ההובלה מחדש".


 (צילום: Stephane Azemard) (צילום: Stephane Azemard)
(צילום: Stephane Azemard)

מאחר והסבב הוגדר כ"פלייאוף", דאי זכה לניקוד כפול, כך שלמירוץ האחרון של העונה שיערך בין ה-14 ל-15 באוקטובר במסלול זולדר בבלגיה, יגיע עם פער של 43 נקודות מהמקום השני המקרב אותו לתואר האליפות. למרות היתרון מבטיח, שום דבר לא סגור. שיטת הניקוד בנסקאר האירופי מעניקה למנצח 43 נקודות על הניצחון ונקודות בונוס על השגת ההקפה המהירה ביותר. בסך הכל יכול המנצח לצבור 48 נקודות ובמירוצי הפלייאוף הניקוד מוכפל ל-96 נקודות אפשריים.

 

"עכשיו כל הפוקוס על זולדר", הסביר אלון. "את החודש הקרוב אני אבלה באימוני כושר ובאימונים בסימולטור על המסלול, שהאיר לי פנים בשנים האחרונות. ב-2015 זכיתי בבלגיה לניצחון כפול וב-2016 בפול פוזישן אחד שהסתיים בתאונה בפנייה הראשונה ובמקום שלישי למחרת. אני מכיר את המסלול הזה היטב, אבל המטרה שלי תהיה להמשיך בלי לסכן את מה שכבר צברתי. בגלל שיטת הניקוד הכל בעצם עדיין פתוח, ואם אפרוש מאחד המירוצים אני עלול לאבד את הכל".


 (צילום: Stephane Azemard) (צילום: Stephane Azemard)
(צילום: Stephane Azemard)

 

גם בקבוצת CAAL שבמסגרתה מתחרה דאי יקחו את החודש הקרוב ברצינות. "הקבוצה מתחרה כבר 40 שנה ומעולם לא זכתה באליפות, ואני סומך עליהם שעד למירוץ כל בורג וכל רכיב באוטו ייבחן ויצוחצח שוב ושוב. זאת פעם ראשונה שהם מגיעים בכזאת פוזיציה למירוץ הסיום ואני בטוח שהם ישקיעו, בדיוק כמוני".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים