שתף קטע נבחר
המכולת הקטנה שכבשה את הממלכה: שיבאס פועל למען עולם טוב יותר
מעל 200 שנה שמותג שיבאס יוצר וויסקי קטיפתי ופופולרי. במסגרת התחרות הגואה, שיבאס ריגאל מצליח לשמור על מעמדו כשחקן מוביל בקטגוריה, ומטמיע ערכי חשיבה, נדיבות וחברתיות בקרב יזמים צעירים, אותם חרט על דגלו. מעבר לפעילות הקהילתית, שיבאס ממשיך לחדש בטעמים ייחודיים ברמה עולמית, עם השקת מוצר האולטרה פרימיום החדש - שיבאס ריגאל אולטיס

בשיתוף Superbrands

 

וויסקי שיבאס ריגאל ממשיך בהשקת מוצרים חדשים כמענה להתפתחות שוק הוויסקי, והשיק השנה את מוצר האולטרה פרימיום שיבאס ריגאל אולטיס, המיוצר מחמישה סוגי סינגל מאלט נדירים ומפורסמים בסקוטלנד. בנוסף, המותג ממשיך לקדם את הערכים החברתיים בהם הוא דוגל במסגרת תחרות היזמות הבינלאומית - "The Venture".

 

מותגי על נוספים בערוץ Superbrands

PANDORA חוגגת נשיות ויוצרת תהודה בעולם האופנה הבינלאומי

סמל של עוצמה וחוזק: וולוו מנער את האבק ותופס עמדת הובלה בשוק

קבוצת עזריאלי: חלוצת הקניונים שהפכה למובילת הענף

 

בשנת 1801 פתחו האחים הסקוטים ג‘יימס וג‘ון שיבאס מכולת קטנה ויוקרתית, והיו מהחלוצים הראשונים של אמנות הערבוב (Blending) של סוגי וויסקי שונים. בניגוד לוויסקי המצוי של תקופתם שהיה קשה לשתייה, יצרו השניים תערובות וויסקי קטיפתיות, שמחליקות בגרון.

 

האחים שיבאס ערבבו סוגים שונים של וויסקי מרחבי סקוטלנד, ובשנת 1840 הגיעו לנוסחה מאוזנת ומקורית, שהפכה בתוך זמן קצר לפופולרית בכל רחבי המדינה. כשנתיים לאחר מכן, הגיעה למחוזות סקוטלנד ויקטוריה מלכת בריטניה, אשר נחשפה לראשונה לוויסקי של האחים. המלכה התרשמה מאוד מהמשקה, והורתה כי האחים שיבאס יוכרזו כספקים הרשמיים של בית המלוכה. הכרזה זו איפשרה לאחים להוסיף לשם המותג שיבאס את המילה Regal (באנגלית: מלכותי).

 

בשנת 1909 הושק לראשונה מותג הפרסטיג‘ הראשון - שיבאס ריגאל 25 שנה. בשנת 2002 נרכש המותג שיבאס ריגאל על ידי תאגיד פרנו ריקארד, וכיום הוא מופץ ומשווק בישראל על ידי חטיבת Wine&Spirits של חברת טמפו.

 

שיבאס ריגאל הינו מותג סופר פרימיום עם דרגת בסיס של 12 שנה. מספר זה מציין את הוויסקי הצעיר ביותר בתערובת. למותג מגוון רחב של מוצרים. בין אלה המשווקים בארץ, ניתן למצוא:

שיבאס ריגאל 12 - וויסקי הסופר פרימיום הראשון שיצא בגרסת 12 שנה. הוויסקי מורכב מעשרות מאלטים שונים, כאשר המאלט המרכזי הינו סתראת'יילה (Strathisla). למרות שנות היישון הרבות שלו, שיבאס ריגאל 12 מפגין חלקות ואלגנטיות, ארומות פירותיות ונגיעות של דבש. שיבאס ריגאל 12 הינו הנמכר ביותר מתוך המגוון שמציע המותג.

שיבאס ריגאל אקסטרה - הצטרף בשנתיים האחרונות למשפחת שיבאס, ומכיל בלנד וויסקי עשיר ונדיב. הסוד מאחורי המשקה נובע משימוש בסוגי וויסקי שיושנו בחביות שרי נבחרות ביחד עם מבחר מצומצם של מאלטים נדירים.

שיבאס ריגאל 18 "חתימת הזהב" - קולין סקוט, המאסטר בלנדר של שיבאס, הוא יוצר הוויסקי הנוכחי, וחתימתו מוטבעת על הבקבוק. שיבאס ריגאל 18 "חתימת הזהב" זכה במספר רב של פרסי וויסקי בינלאומיים בקטגוריית ה-18 שנה. מדובר בוויסקי עשיר בטעמים ובארומות, חלק ואלגנטי, בעל סיומת ארוכה וחמימה.

שיבאס אולטיס - הושק השנה ומצליח ללכוד את המהות האמיתית של שיבאס ריגאל. שיבאס אולטיס מיוצר מחמישה סוגי מאלט בלבד המהווים את סוגי הסינגל מאלט הנדירים ומפורסמים ביותר בחבל הארץ ספייסייד שבסקוטלנד.

שיבאס ריגאל 25 - גולת הכותרת היוקרתית של קו מוצרי שיבאס ריגאל. המשקה היוקרתי והאותנטי הושק במקור ב-1909 בארה"ב כוויסקי המתיישן במשך 25 שנה - ועינג באותן השנים את החברה האמריקנית העילית.

 

הסביבה התחרותית

שוק הוויסקי בישראל נמצא בשנים האחרונות במגמת צמיחה. אחת הסיבות לכך היא הירידה בגילם של הצרכנים. אם בעבר וויסקי נחשב ל"משקה של מבוגרים", הרי שכיום מתחילה צריכתו כבר בגילאי ה-30, ולעתים אף בגילאים צעירים יותר.

 

עד לאחרונה נשלט השוק על ידי שני מותגים ששיחקו בסגמנט הסופר-פרימיום. בעקבות הצמיחה המהירה בקטגוריה נכנסו לשוק מותגים נוספים, חלקם בסגמנט הפרימיום וחלקם בסגמנט הסופר-פרימיום. במהלך 2013 ירד שיעור המס המוטל על וויסקי, מה שהפך את מחירו לתחרותי יותר ואת המשקה לנגיש יותר, בעיקר בקטגוריית הסופר-פרימיום ומעלה.

 

האתגרים השיווקיים

האתגרים שניצבו בפני חטיבת Wine&Spirits בטמפו בשנת 2017 היו המשך שימור מעמדו של שיבאס ריגאל ומיצובו כשחקן המוביל בקטגוריית הוויסקי סופר-פרימיום, וכן המשך הטמעת ההישגים החברתיים שאותם מקדם המותג, בהם חיזוק ערכי חשיבה, נדיבות וחברתיות בקרב יזמים צעירים.

 

הפתרונות היצירתיים

תחרות "The Venture". המותג שיבאס ריגאל חרט על דגלו ערכים של יזמות, נדיבות וחשיבה יצירתית. לפי תפישת המותג, הצלחה אינה נמדדת בעושרו של אדם, אלא בכמות האנשים שהצליח להעשיר את חייהם.

 

כחלק מתפישה זו, ולאור החשיבות הרבה שמייחסים בשיבאס ריגאל לתרומה לסביבה ולקהילה, השיק המותג לפני כשנתיים תחרות יזמות בינלאומית בשם "The Venture".

במסגרת התחרות, בה לוקחות חלק 30 מדינות בהן משווק שיבאס ריגאל, המותג מחפש מיזמים חברתיים שרוצים לשנות את העולם ולהפוך אותו למקום טוב יותר. סך הפרסים בתחרות עומד על סכום של מיליון דולר.

 

בשלב הראשון, המועמדים שרוצים להשתתף בתחרות נרשמים אליה. בשנתיים האחרונות ישראל היא מהמדינות המובילות במספר הנרשמים שעומד על כ-150 מועמדים. בשלב השני, נערך גמר מקומי שבמסגרתו צוות שופטים ישראלי, הכולל נציגים מובילים מקהיליית ההון-סיכון המקומית, בוחר את הנציגים שיישלחו לתחרות העולמית. בשלב השלישי, זוכים מ-30 מדינות מוזמנים לשבוע של לימוד, העשרה ונטוורקינג בעיר הסטודנטיאלית אוקספורד בבריטניה.

 

במסגרת השבוע נפגשים היזמים עם שורה של מומחים מובילים בעולם בתחומים שונים, שמספקים להם כלים שישדרגו את המיזמים שלהם בדרך להצלחה. בשלב הרביעי, נפתחת התחרות באתר שיבאס העולמי, והקהל הרחב מוזמן להצביע. המועמד שקיבל את מספר ההצבעות הגבוה ביותר מקבל 50 אלף דולר. בשלב האחרון, נערך הגמר העולמי בארה"ב, באירוע וויסקי נוצץ ויוקרתי אליו בו משתתפים הנציגים מ-30 המדינות ומוזמנים אליו מובילי דעה מהעולם.

 

בשנה הראשונה של התחרות, היזמים אור רצקין, איתי קורנברג ושי ראשוני, מייסדי הסטארט-אפ EyeControl, ייצגו את ישראל בתחרות העולמית וזכו במקום השלישי בגמר בניו יורק בפרס לפיתוח המיזם בשווי של 132 אלף דולר. EyeControl הינו מוצר המיועד לחולים ה"נעולים בגופם" כתוצאה ממחלות ניוון שרירים שונות, שבץ מוחי, תאונות דרכים ועוד. EyeControl מתרגם את תנועות העין של החולים ומאפשר להם לתקשר עם סביבתם הקרובה.

 

במסגרת התחרות האחרונה שנערכה ביולי 2017, היזמית ד"ר סון פרמינגר, מייסדת חברת Intendu, נבחרה מתוך 97 יזמים מקומיים לייצג את ישראל בתחרות העולמית שנערכה בלוס אנג'לס בארה"ב. חברת Intendu פיתחה תוכנה שמהווה מאמן תפקודי של המוח לטיפול באנשים עם תפקוד לקוי ומספקת פתרון שיקום מוח יעיל, נגיש וזול ואף מאפשרת שימוש ביתי נוח וקל. גם השנה, פעם שנייה ברציפות, זכו הנציגים הישראליים בפרס לפיתוח המיזם - בשווי 50 אלף דולר. שנת 2018 תהיה השנה השלישית בה ישראל תיקח חלק בתחרות.

 

השקת שיבאס ריגאל אולטיס. שיבאס ריגאל ממשיכה בחדשנות העולמית, והשיקה השנה את מוצר האולטרה פרימיום החדש – שיבאס ריגאל אולטיס, וויסקי אולטרה פרימיום הראשון מסוגו כ"בלנדד מאלט".

 

שיבאס ריגאל אולטיס מיוצר מחמישה סוגי מאלט בלבד שהם הסינגל מאלטים הנדירים והמפורסמים ביותר בספייסייד, סקוטלנד. הוויסקי מתהדר בטעמים מורכבים, ארומות ייחודיות, ניחוח עשיר וגוון זהוב. לרגל ההשקה שנערכה בארץ בחודש אוקטובר, הגיע לישראל המאסטר בלנדר העולמי של שיבאס ריגאל, קולין סקוט, להובלת האירוע היוקרתי בנוכחות בכירי משק, אנשי עסקים ועיתונאי אלכוהול בכירים. סקוט העביר סדנאות יוקרתיות ברחבי הארץ לחובבי הוויסקי המקומיים אודות שיבאס ריגאל, ובפרט אודות המוצר החדש, שיבאס אולטיס. הביקוש לסדנאות היה רב ויצר באזז בקרב חובבי הוויסקי.

 

דברים שלא ידעת על שיבאס ריגאל

ה"לב" של שיבאס ריגאל הוא הסינגל מאלט Strathisla, המיוצר במזקקה הוותיקה ביותר בהיילנדס בסקוטלנד, הפועלת משנת 1786. 

קולין סקוט הוא המאסטר בלנדר הראשי של שיבאס, דור שלישי ליוצרי וויסקי ומאסטר בלנדרים, בעל ותק של יותר מ-40 שנים בתעשיית הוויסקי הסקוטית וניסיון של 30 שנים כמאסטר בלנדר הראשי של שיבאס.

שיבאס ריגאל הינו ממותגי הוויסקי פרימיום הנמכרים ביותר בעולם; כ-40 מיליון ליטר ממנו נמכרים מדי שנה. כ-25 מנות של שיבאס ריגאל נמזגות בעולם מדי שנייה.

 

אבני דרך בחיי שיבאס ריגאל

1801 - ג‘יימס וג‘ון שיבאס פותחים את המעדנייה שלהם בסקוטלנד ומתחילים לערבב וויסקי.

1843 - האחים שיבאס הופכים לספקי הוויסקי של מלכת בריטניה.

1909 - האחים שיבאס משיקים את מותג הוויסקי אולטרה-פרימיום הראשון מסוגו - שיבאס ריגאל 25.

1997 - קולין סקוט יוצר את שיבאס ריגאל 18 "חתימת הזהב".

2002 - חברת פרנו ריקארד רוכשת את המותג.

2011 - טמפו מתחילה לשווק את שיבאס ריגאל בישראל.

2014 - השקת שיבאס ריגאל 25 בישראל והשקה מחודשת לשיבאס 18.

2015 - השקת שיבאס ריגאל אקסטרה בישראל.

2017 - השקת שיבאס ריגאל אולטיס בישראל.

 

 

מותגי על נוספים בערוץ Superbrands

 

בשיתוף Superbrands

לפנייה לכתב/ת
מומלצים